Hallo allemaal, Mijn dochter heet Sam(zeggen ook Sem) en nu zijn we op zoek naar een andere meiden naam. We hebben nu een paar opties. Welke vinden jullie het leukste. De jongensnaam hebben we als het goed is wel al. Pff, wat een gedoe!
Bij Sam vind ik ook Mila het mooist. Lieke op zich ook heel leuk, alleen vind ik de combi mat Sam wat minder. En Marscha: ook geen lelijke naam, maar ik vind 'm een beetje 'ingewikkeld' naast de korte, simpele naam Sam.
Ik vind het zelf nooit zo belangrijk of de namen van de kinderen bij elkaar passen. Alleen de eerste paar jaar van hun leven noem je ze in 1 zin. Wie weet er op school en later op je werk nou hoe je broer of zus heet? Is toch niet meer relevant? Als het maar bij de achternaam past, want dat verandert niet. Maar goed, dat is mijn mening. Mila doet mij denken aan miel, duizend. Afgeleiden van miel is ook in andere talen duizend, dus op vakantie heb je dat ook. Hoeft niet erg te zijn, natuurlijk. Mascha zou je ook zonder c kunnen schrijven, anders zou je het als Masga uit kunnen spreken. Dus Masha. Maar dat ziet er ook weer raar uit.
mila maar ik vind dat gewoon een erg leuke naam. Lieke vind ik ook leuk bij Sem/Sam , Marscha een stuk minder..
Ik vind ook Mila het leukst bij Sam (Sem). Lieke juist het minst, vind ik zo Nederlands bij het Engels klinkende Sam (Sem).
mila was onze 2e naam maar wij hebben gekozen voor Belle nu heet onze hond mila dus die zou ik kiezen