Mijn zoontje van bijna vijf heeft voor zijn broertje de naam Jay bedacht. Zelf vind ik het ook een leuke naam, dus ik overweeg om deze naam als tweede of derde naam te geven. Lijkt me zo leuk als hij (de baby dus) er later achter komt dat zijn grote broer die naam voor hem bedacht heeft. Overigens past de naam goed bij de andere twee namen die we zelf in gedachte hebben. Wat zouden jullie doen?
Super! En zeker doen. Dat is eigenlijk ook wel het leuke als er wat meer leeftijdsverschil tussen zit. Dat ze er op een andere manier mee bezig kunnen zijn en mee kunnen helpen.
Als mijn oudere kind met een heel goed idee kwam zou ik dat overwegen omdat het een heel goed idee is, niet vanwege de 'bron.' Ik zou niet overwegen wat 'wel leuk' is omdat hij/zij het bedacht heeft.
Leuk! Als je het zelf ook een leuke naam vindt, waarom niet.. Heeft toch ook wel wat bijzonders dat het van hem afkomt dan
Lief! Ik vind het heel lief van grote broer en als jullie de naam leuk vinden en het past bij de andere namen dan is dat erg leuk zowel voor baby als voor grote broer.
Leuk, zoveel positieve reacties. Ik vind het zelf ook echt een leuke naam en het past bij de rest. En eigenlijk zou het ook nog wel goed uitkomen, want als we alleen 'onze' namen zouden gebruiken, krijgt de kleine dezelfde voorletters en achternaam als ik. En als we de naam die mijn zoon bedacht heeft erbij zouden gebruiken, is dat probleem ook meteen opgelost.... Nu manlief nog even overtuigen dat het echt leuk is. Hij is er nog niet aan uit....
Ik zou het doen. En wat mij betreft zou de naam niet eens heel super geweldig leuk hoeven te zijn, als je het toch als tweede of derde naam gaat gebruiken. Ik zou dan geen naam gebruiken die mijn man en ik echt lelijk zouden vinden. Maar als 2e of 3e naam zou ik best bereid zijn m genoegen te nemen met een iets mindere naam, als er een bijzonder verhaal achter zit. (Volgens mij zijn 2e en 3e namen daar toch ook een beetje voor, omdat ze naar iemand verwijzen. De echte allerleukste naam gebruik je tenslotte al als roepnaam.)