Wat en hoe drinken jullie kindjes van 2.5

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wilma164, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Hoi allen,

Ik zou graag een richtlijn willen hebben in hoeveel/wat/hoe jullie je peuter van 2,5 drinken geven.
    Hier gaat het drinken momenteel bar slecht.
    2x een rietjesbeker melk van 250 ml en tussendoor met uitzonderingen wat anders te drinken zoals roosvicee.
    Thee en water lust hij niet.

Wat doen jullie?
    Bijv.
    - wel of geen rietjesbeker/pakje
    - gewone beker
    - hoeveel doen jullie in die beker en op welke tijden.
    - wat voor soort drinken geven jullie aan je peuter

Ik heb namelijk nu het idee dat hij dus 's morgens teveel krijgt (250 ml) waardoor hij de rest van de ochtend niets meer wil. Ook 's middags zo.

Mijn idee was om 's morgens 150 ml melk bij het ontbijt te geven zodat hij om 10 uur weer dorst heeft en dan ook maar 150 aanbieden zodat hij tussen de middag ook weer dorst heeft. Is dit iets of heeft iemand anders een idee?

Alvast bedankt voor de tips. Alles is welkom

Groetjes
    Wilma

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna krijgt gemiddeld op een dag:
    1 rietjesbeker met siroop (lees: water met een druppeltje roosvice want sterker lust ze het niet)
    een pakje wicky
    een pakje chocomelk, omdat ze geen melk drinkt
    een mok thee
    glaasje water, heb ik altijd staan en die drinkt ze dan "stiekumpjes" leeg
    savonds drinkt ze dan 3 slokjes melk

Koffie vind ze ook heerlijk (klein beetje koffie met veel gekookte melk) dit krijg ze bij oma, het laatste slokje mag ze dan zeg maar.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon is dan nog maar bijna 2 en geen 2,5

maar hij drinkt hier denk ik wel 1,5 tot 2 liter op een dag,

hij krijgt nooit op vaste tijden, alleen altijd bij het eten, maar ook dat is niet altijd op even vaste tijden,

hij kan hier gewoon zelf aangeven wanneer hij wil drinken, hij loopt dan naar de koelkast en zegt "drinken" en dan pak ik hem wat te drinken,

meestal drink hij uit een beker, maar als we weggaan krijgt hij de rietjes beker mee.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, ik weet niet precies hoeveel Milan drinkt eigenlijk. Sowieso verschilt het heel erg van dag tot dag, ik hou het niet bij en hij krijgt nog ong. 3 x per dag bv (daarvan kan ik dus niet zien hoeveel het is ;)).

Maar hij drinkt eigenlijk altijd uit een gewoon glas (en als we ergens anders heen gaan uit een plastic beker). Meestal drinkt hij water of thee, soms vers vruchtensap of diksap. Ik geef 'm eigenlijk gewoon drinken bij 't eten en als hij er zelf om vraagt.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca drinkt:
    bij het ontbijt: 1beker thee
    bij de koffie: 1beker water
    bij de lunch: 1of2 bekers melk
    slokje drinken bij het slapen
    na het slapen: 1beker aangelengd 50/50sap
    bij het eten: 1beker water
    na het eten: yoghurt
    slokje drinken bij het naar bed gaan.

dus luca drinkt ruim 1 liter.

Hij drinkt al vanaf jong uit een gewone beker.
    Maar als hij naar mijn mening te weinig drinkt maak ik het bijzonder: krijgt hij een pakje, dat ik half leeg knijp en met water bijvul en evt in de middag doe ik dat nog een keer, HIj krijgt dat zo zelden, dat hij het moeiteloos leegdrinkt.
    Melk maak ik wel eens warm, dan vindt hij het lekkerder, dus drinkt hij meer.
    Ik houd een beetje vaste tijden aan om te dinken, dan weet ik zelf wat hij drinkt en weet hij ook dat hij moet vragen als hij wat wil, of dat het er bijna aan komt, omdat het tijd is voor een slokje.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Alyna drinkt:

-vruchtensap zonder toegevoegde suiker ed.
    -melk
    -water (event. met drupje siroop)
    -chocomelk of fristi max. 1 x per dag
    -tomatensap
    -heel af en toe ice tea zonder prik
    geen frisdrank ofzo

Ze drinkt meestal uit een pakje of flesje met sportdop.(ze kan wel uit een gewone beker drinken)
    Ze drinkt denk ik rond een liter per dag.
    Hoevaak ze drinkt mag ze zelf beslissen, alleen als ze al even niks gedronken heeft vraag ik wel of ze geen dorst heeft. Ik probeer er wel op te letten dat ze voor het ontbijt niet te veel drinkt, want dan heeft ze geen honger meer en eet ze niet.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief (bijna 2,5 jaar) drinkt:
    ontbijt: 125 ml melk (gewone beker)
    tussendoor: 300 ml diksap of roosvicee (rietjesbeker)
    lunch: 125 ml melk (gewone beker)
    tussendoor: 300m ml diksap of roosvicee (rietjesbeker)
    avondeten: 125 ml water + 100 ml yoghurt

En dan nog extra: 150 ml thee of vers sap (gewone beker) 2 x

Hij drinkt ongeveer 1,5 liter per dag.

Een rietjesbeker gebruiken we hier omdat hij daar lekker mee kan rondlopen en er lekker veel in kan. Hij drinkt 'm heel snel leeg.

Chocomel wordt hier soms gedronken en hij houdt ook wel van aardbeienthee of (troebele) appelsap

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter drinkt

ontbijt: 1 beker melk
    tussendoor: 1 beker ranja/water/thee soms 1 pakje appelsap
    lunch: 1 beker melk , soms thee
    tussendoor : 1 beker ranja/water/thee of soms een pakje
    warm eten soms een glaasje water (net als papa en mama)
    voor het slapen s avonds nog een beker melk

dus 5 tot 6 keer 150 cc

Af en toe drinkt ze periodes uit haar rietjesbeker (zo'n simpel ding van zeeman ofzo, waar 300 cc ofzo in kan) en dan drinkt ze wat meer omdat ze dan ongemerkt de beker vaak leegdrinkt.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb geen idee hoeveel esmee drinkt dat scheelt per dag, zo drinkt ze meer en zo weer minder is geen pijl op te trekken.
    vaste tijden heb ik niet, ze vraagt er zelf om.
    ze drinkt , thee , limonade,wiki,fristi (melk vind ze niet lekker)chocolade melk.

Esmee drinkt als we onder weg zijn of naar de oppas is uit een bidon.
    thuis drinkt ze uit een beker met een rietje

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik weet niet hoeveel precies, maar mijn dochter drinkt wel veel. Ze vraagt er ook vaak om en dan geef ik het. Ze drinkt vooral diksap, appelsap, melk is ze gek op en af en toe thee. Allemaal uit een normale beker.
    Voor het slapen krijgt ze nog een beetje warme melk, maar ze komt zeker wel aan de 1,5 liter op een dag.

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Het is elke dag anders, ze krijgt namelijk drinken puur op vraag.
    Maar ik denk dat het redelijk gelijk is door de dag heen.
    +- 07:00 = 200cc thee (in haar eigen mok)
    +- 07:30 = Brinta met +- 150 cc melk
    +- 10:30 = 200cc appelsap
    +- 14:00 = 250cc warme chocomelk (nestquick)
    +- 16:00 = 200 cc Roosvicee
    +- 19:00 = 200 cc Thee

Ze drinkt eigenlijk alles uit haar eigen plastic beker, en de thee uit haar eigen thee mok. De nestquick om 14:00 krijgt ze uit haar fles, ze slaapt namelijk sinds kort niet meer tussen de middag en dat is het moment dat ze dan even lekker bij mij op de bank komt liggen. Ze vind het heerlijk om dan even samen tv te kijken en chocomelk te drinken, voor die 3 dagen in de week (overige dagen op het kinderdagverblijf, daar krijgt ze geen fles) vind het ik niet zo een probleem om nog een fles moment te hebben.

Als we onderweg zijn krijgt ze als we in de auto zitten drinken uit een rietjesbeker en anders een pakje drinken.

Als ze buiten bovenstaande nog meer wil drinken is dat meestal water, roosvicee of appelsap.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ze drinkt uit een gewone beker, appelsap, ranja, diksap, roosvicee 50/50, thee, sinaasappelsap met water, en een drinkbeker yoghurt. Melk drinkt ze niet.
    En hoeveel, geen idee, als ze erom vraagt krijgt ze het en als ik wat pak krijgt ze ook.

13. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Nou, mijn zoontje van ruim 2 drinkt ook bar weinig. Ik mag blij zijn als hij 3 ruime bekers leegdrinkt! En dat haalt hij vaak niet eens. Hier is het dan ook vaak een strijd om hem iets te laten drinken! Ik geef hem nu vaak een extra portie yoghurt en extra fruit, dat hij toch wat extra vocht binnenkrijgt.

14. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 2 1/2 drinkt ook heel erg weinig. 's Ochtends krijgt ze pap gemaakt met 160 ml melk. De rest van de dag zorg ik altijd dat er een beker water voor haar staat, maar ik denk dat ze daar nog geen 300 ml van drinkt. Iets anders dan water wil ze al helemaal niet drinken. Om wat extra vocht binnen te krijgen geef ik haar maar wat extra fruit.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Onze zoon drinkt na zijn ontbijt een normale beker met melk.
    Dan tussendoor normale bekers met roosvicee of diksap of heeeel soms Dubbelfris aangelengd met water.
    En dan na zijn middageten weer een beker melk.
    Alleen als wij weggaan krijgt hij een rietjesbeker of een pakje drinken in een pakjeshouder.
    Verder gewoon normale beker, sinds dattie ong 1,5 jaar is.

Hij drinkt denk ik 2 bekers melk per dag en 4 bekers sap.

Deel Deze Pagina