Je kunt ze ook helpen en sturen met kiezen, scheelt een boel ! Mijn dochter van 3 kiest vaak zelf en meestal zijn het prima combinaties (papa is erger qua combi`s ). en anders help ik haar met iets ander te kiezen en leg ik het uit dat roze en rood niet zo mooi is en paars en oranje ook niet.
tulip: haha wat grappig hoe smaken verschillen. Zie ook veel Disney langskomen, vind ik ook vreselijk. Hello kitty heb ik hier wel, maar beperkt, en niet bijv een broek en een truitje tegelijk ofzo. Ohja wat ik ook stom vind zijn shirts met teksten zoals "college girl"/"fashion girl" oid... of "polo team"..... koop ik voor mezelf ook nooit en mijn man heeft er ook een hekel aan. Dan zegt ie: dochter zit helemaal niet bij t polo team
Maar goed... Een jongen compleet in Cars outfit, van sokken tot jas...WALG Een meisje in totaal Hello Kitty kleding....zucht O en waar ik me echt aan erger, niet met kleding maar wel met uiterlijk, dat zoveel jochies met een zo goed als ongekamd koppie op school verschijnen! Echt hele muizenesten zie ik bij mn dochter in de klas. Is t nu zo lastig om de haren van een jongen te kammen?
Ik vind het niet kunnen als je zo'n meisjes van een jaar of vier, vijf ziet die kleding dragen die meer bij een twaalfjarige past en daarbij nog ordinair is. Zag laatst in de stad, een meisje van vier (schat ik) met een kort rokje en een latex legging lopen . Ik hou er sowieso niet van, maar voor die leeftijd...
Het blijft echt een kwestie van smaak, wat kindjes aan hebben. Het enige wat ik echt heel zielig vind, is als ik kindjes met te kleine, hele oude (soort jaren 80) kleding zie lopen. Of veel te grote schoenen die al 15 jaar in de familie zijn. Vind dat zo sneu. Je kan tegenwoordig zulke leuke goedkope kleding kopen voor die kleintjes, dat het echt niet meer nodig is om er armoedig bij te lopen. Verder heb ik zelf een hekel aan disney kleding, maar goed, als het schoon is en goed past heb ik er geen problemen mee
wat ik echt niet vind kunnen zijn TE grote of TE kleine kleding, ook niet echt zijn vieze kleding maar goed dat houd je soms niet tegen niet mooi... vind ik joggingpakken en trainingspakken bij die kleintjes, maar dat is een kwestie van smaak ballensnijpertjes vind ik ook echt 3x niks :S
Hier vooral wat ik niet vind kunnen te groot of te kleine kleding BIj mijn dochtertje zit ook een meisje en die heeft voor mij gevoel soms truien aan van haar zus van 8 .. verder ja smaken verschillen als ik wat pak voor mijn oudste en het valt te groot wat vaker voor komt dan pakken we gauw wat anders .. Verder hier heeft onze dame twee van die korte hemdje ze wou graag beha,s hebben nou dus maar twee van die gekocht 0.50 cent per stuk en ze doet ze niet aan haha .. Verder hier toen iris klein was veel poeh nu echt niet meer nu is ze van kitty maar ook niet echt veel van die grote plaatjes netzoals de jongste wel wat kitty en poeh maar echt een enkel truitje .. Traningspak van disney heeft iris wel en joggingbroeken maar die heeft ze alleen thuis aan of als ze ziek is
Ik vind het sneu als kinderen met vieze, grauwe of duidelijk afgedragen kleding lopen. En als het dan ook nog eens niet goed past, te groot of te klein, dan is het echt zielig. Verder vind ik slippers voor kleintjes not done, en schoenen voor babies al helemaal niet. Meisjes babies 2 maand oud met een mini-rokje snap ik ook helemaal niets van... Sowieso sexy kleding voor babies of jonge kinderen ,vind ik echt walgelijk. Voor de rest is het gewoon een kwestie van smaak denk ik. Ik zou dus nooit zwart kopen voor een klein kind. Daarentegen krijgt mijn dochter thuis nog wel eens haar joggingpakje aan. Mijn kinderen lopen absoluut niet op sportschoenen, nike´s bijvoorbeeld.
sja wat een ander zijn kind aantrekt moet ie zelf weten. Maar ik gruwel van disney/hello kitty/andere plaatjes. Zowieso vind ik de h&m 100x niks, is echt mijn smaak niet. Verder vind ik alles wat eruit ziet alsof het gratis was niks. Ik ga soms wel eens naar ballorig en dan kijken we wat andere kindjes aanhebben. Lijkt wel alsof iedereen bij de zeeman koopt maar goed Maar dan zie ik gewoon een jochie in zijn ondergoed en een meisje in dr pyama... dat kan toch niet? Je gaat toch zelf ook niet in je ondergoed de straat op?
Ik zie gelukkig niet veel echt foute kleding in mijn omgeving (ondergoed ed zie ik sowieso niet haha, sexy kinderkleding gelukkig ook nog nooit gezien bij een kindje) maar wat ik ook afgrijselijk vind is disney/tvfiguren. Hier 1 K3 pyjama, maar dat is het max. Wat ik alleen niet begrijp, in dit topic ook, zo veel mensen die er een hekel aan hebben, maar het word wel overal verkocht. H&M is bijna alleen maar Hello Kitty, C&A winnie de pooh, V&D nijntje. Vind het echt een hele missie om leuke kleding zonder disneybeest te vinden.
@ Debby82, en wat is er tegen op Zeeman? Ik koop daar vaak kleding en ziet er keurig uit! Ik vind het vooral vreselijk als kleertjes, te klein, te groot, smoezelig, vuil zijn. Verder is het een kwestie van smaak! Ik zelf ben niet dol op disneyfiguren maar ik hou wel van doodshoofdjes en zwarte kleertjes.
Ik hou niet voor sexy kleertjes bij baby's of kleine kinderen, gewoon helemaal niet bij kleine kinderen. Tijgerprintjes, leer, synthetische, zweterige pakjes, doodskoppen, tweelingen die altijd hetzelfde dragen, Disneyfiguren, hakjes voor meisjes etc. Tja, en van die kinderen die hoogwaterbroeken hebben (wat duidelijk geen capri is, maar gewoon een lange winterbroek waar ze uit gegroeid zijn), te korte truitjes etc. Ja, en spullen die helemaal verkleurd zijn in de was, witte kleren die grauw zijn of gewoon spullen die er compleet verwassen of viezig uit zien.
wat ik ook opmerkelijk vind is dat iedereen een hekel heeft aan disney figuren en dat ik toch nog een hoop kinderen tegenkom die het aanhebben? Dat zijn dus niet degenen waarvan de mama's op zp zitten
haha nou ik zie het toch regelmatig maar ik koop ook wel eens iets bij de zeeman hoor, maar dan sokken voor mezelf ofzo, of een joggingbroek voor mezelf. voor kinderen vind ik het echt niet mooi... En ik snap ook niet dat iedereen zegt een hekel aan hello kitty te hebben... in mijn omgeving is iedereen waus van de h&m... ik heb er nog nooit iets gekocht. Vreselijke winkel en vreselijke hello kitty...
kinderkleding moet schoon en goed passend zijn en niet een extreme kant op gaan (sexy, rocknroll gedoe, doodskoppen ed.)... voor de rest stoor ik me nergens aan eigenlijk behalve die dingen, want toch ieder zijn eigen smaak.
Hier dus een een meisje wat helemaal dol is op hello kitty en dolgelukkig is met haar truitje dat maakt het voor deze mams helemaal goed maar ik doe dus niet een broekje en een truitjes gelijktijdig ervan aan dat vind ik weer een beetje over de top. Echt not done vind ik Te kleine kleding vloekende kleuren bij elkaar aan te sexy kleding trainingspakjes ieuw winnie the pooh kleding met kraagjes oftewel ouderwetse kleding vuile of verwassen kleding behalve dan wanneer ze buiten in de zandbak spelen dan doe ik mijn kids ook geen nette kleding aan.
@ Zeeman: Ik heb de Sailor helemaal ontdekt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er heen ging omdat we een beetje zuinig moe(s)ten doen, daarvoor was ik er nog nooit geweest. Maar ik moet zeggen dat als je goed zoekt ze echt leuke dingen hebben, iig wel bij onze Sailor. @ H&M: Soms hebben ze er wel leuke dingen, ik had er bijvoorbeeld een heel leuk spijkerbroekje voor Ayla vandaan, maar het is wel voornamelijk Hello K. wat de klok slaat en zolang Ayla toch nog geen mening over haar kleren heeft krijgt ze dat dus niet aan.