Wat vinden jullie een acceptabele tijd om 's avonds nog te klussen in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Ooh irritant dat soort mensen :x, hopelijk gebeurt het niet te vaak, doet ene vreugde dansje dat het campingseizoen weer begonnen is elk weekend rust tot september en straks 6 weken :cool:

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hangt er denk ik helemaal vanaf wat voor buren je hebt. Hier ook buren met kleine kinderen die we heel vaak nog tot 21.00 hoor schreeuwen enzo dus dan gaan wij ook gerust wat langer door met klussen. In onze toekomstige woning weet ik dat de buren ook kleine kinderen hebben en dan zullen we wel proberen er wat rekening mee te houden. Aangezien alles buiten werktijd om moet gebeuren is dit niet altijd mogelijk. Een enkele keer wat herrie 's avonds moet ook wel kunnen vind ik zolang het maar niet elke dag is.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ergens tussen 21 en 22 uur moet je wel stoppen met herrie maken, vind ik. Kan me voorstellen dat iemand een bepaalde klus héél graag nog wil afmaken, dus als het eenmalig is zou ik er geen probleem van maken.
    Heb je er echt onacceptabel veel last van, dan kun je altijd vriendelijk vragen of er iets te overleggen valt.

Onze kinderen gaan trouwens rond 19.30 naar bed. Soms is er een buur die daarna nog wat te boren heeft. We wonen in een rijtjeshuis, maar zelfs de boor van 4 huizen verder hoor je bij ons alsof het de buurman is. Toch zijn onze kinderen er nog nooit wakker van geworden.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tot 22 uur mag je herrie maken maar dan moet het klaar zijn. Wij hebben buren die 2 jaar lang 6 dagen in de week te keer gingen, en dan werd ik er ook wel is echt gestoord van. Ook echt vloeren eruit drillen en voegen uitslijpen, dat soort werk. Heb wel eens huilend op de bank gezeten.
    Klussen prima, maar na 22 uur bel ik aan ;)

5. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier was een achter buurman van de week tot 23.00 met een cirkelzaag buiten bezig. Wij lagen zelf al op bed.
    Terwijl ik die avond om 21.00 tegen mijn man had gezegd dat het nu te laat werd. Wij hebben geen buren met kinderen, maar het gaat om het idee.
    Mijn zoontje sliep er gewoon doorheen, dus zo hard was de herrie niet.

Als ik buren met kinderen of buren die nachtdienst zou hebben dan zou ik eerst overleggen.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Als ik weet dat er kindjes naast ons liggen te slapen doen we het sowieso niet meer.
    Tot 22.00 is vastgesteld.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vanaf 20.00 uur niet meer boren et cetera...

Ik vind de norm van 22.00 uur ook echt belachelijk. Er zijn mensen die vroeg van bed moeten of kinderen die moeten slapen.

Mensen die na 20.00 uur doorgaan vind ik persoonlijk ook altijd wel wat asociaal. Vaak mensen die zich niet in kunnen leven in een ander.

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Misschien het wel hard werkende mensen?

Onze kinderen waren net 1 week thuis,toen we nieuwe buren kregen.Zij gingen ook verbouwen,na werktijd.Ze gingen weleens door tot 22.30 of later.Hebben wij nooit een probleem van gemaakt.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Waarschijnlijk speelt in mijn irritatie vooral mee dat onze buren al maaaanden herrie aan het maken zijn... Verbouwen. Overdag zitten ze lekker in het zonnetje en 's avonds bedenken ze: 'oh ja, de vloerverwarming kunnen we wel eens uit gaan frezen etc' wordt ik niet heel vrolijk van, op MIJN vrije avond. Want ook ik werk gewoon ;) Zelf zou ik na 20:00 geen herrie meer maken. Dan zou ik me echt bezwaard voelen tegen over de buurt.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er een beetje aan wat ze aan het doen zijn. Als je één schilderijtje moet ophangen en je begint hier o half 10 's avonds aan, vind ik het redelijk asociaal. Er is vast wel een mogelijkheid om dat even op een wat handiger tijdstip te doen. Maa zit je middenin een grote verbouwing of een verhuizing... Tja, dan ben ik iets toleranter. Je wilt dan vaak toch graag door. En des te eerder ben je ook klaar en is iedereen van de geluidsoverlast af.

Ik zou zelf trouwens na 8-en echt proberen om stille klussen te doen hoor! Maar als er echt nog even iets met lawaai moe gebeuren omdat je anders niet verder kunt, dan is het maar even zo. Ik moet er wel bij zeggen dat als wij eenmaal in een huis zitten, dat je dan weinig last meer van ons hebt. Geen late feestjes en muziek in de tuin enzo. Onze buurvrouw heeft alleen samen met ons eentijd afgezien in de nachten, met de kleine man. Maar daar zit nu eenmaal geen volumeknop op. (En ze wist dat we echt naar die knop op zoek waren!)

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik ging gisteren nog even klussen in ons nieuwe huis, en ik wilde de schuurmachine voor het eerst gebruiken. Nooit geweten dat dat ding zoveel herrie maakt!:D Maar het was kwart over 9, we zijn net nieuw in de straat natuurlijk en we hebben 2 kleine buurjongetjes. Dus ik heb dat ding gelijk uitgezet. Ik vind het niet kunnen.

Ik zeg eerder tot 21.00 uur dan tot 22.00 uur, 10 u is best wel laat eigenlijk!

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Tot 22.00???!
    Bij ons is de regel niet meer na 20.00 vind ook te gek voor woorden als je om 21.30 nog ff gaat staan boren

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier in de buurt komt het een enkele keer wel eens voor dat mensen laat nog aan het klussen zijn. Ik wond me er altijd vreselijk over op. Want stel dat Finn wakker wordt enz. Nou...die is nog noooooooit ergens wakker van geworden! Haha! Sindsdien kan ik het gelukkig een beetje loslaten, want ik heb alleen mezelf er mee.

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

toen wij dit huis kregen hebben we eerst onze buren in gelicht met hoe laat ze bv gingen slapen en tot hoe laat hun herrie accepteerde hihi
    we deden het zelf altijd tot ongeveer 20.00 uit respect en gingen door tot 22.00 met bv verven tegel leggen of behangen;)

15. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    hier in de flat "moet" het na 20.00 uur stil zijn volgens de huisregels.. ik hoor liever zelf geen geboor of geklus meer na 21.00uur, dit vind ik een acceptabele tijd.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wij houden rekening met de buren. Als de kleinkinderen van onze buren aan het logeren zijn, blijven we echt geen herrie maken.
    Dan stoppen we rond 8 uur (hebben dan wel de buren vantevoren ingelicht).
    Ons eigen kind slaapt overal doorheen.

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Het mag tot 22.00.
    Ikzelf vind 21.00 echt de max. kleine kinderen of niet. Mijn naaste buren moet de buurvrouw soms om 4.30 haar bedje uit.

Hun houden ook rekening met ons. Ik moet ook vroeg opstaan. soms al om 3 uur.
    En ze houden rekening met mijn vriend die soms nachtdiensten draaid. ( kon het maar altijd zo :))

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het mag tot 22.00 uur, maar wij lopen altijd even naar de buren als het later dan 20.00 uur is geweest, ze hebben ook nog nooit over geklaagd, terwijl wij al jaren bezig zijn in dit huis. Overigens is mijn buuf ernstig ziek, dus nu houd ik er extra rekening mee, ze slaapt overdag nu nl ook heel veel, kleine moeite om daar een beetje op te letten.

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik vind het niet erg als de buren 1x nog om 21:00 aan het klussen zijn, maar onze buurman maakt er echt een sport van...... Meneer kan niet stil zitten en is altijd aan het klussen, maar dan ook echt altijd :x. Ik heb er dus wat van gezegd en dat kon hij niet zo waarderen.... . Om 19:00 vind ik het wel mooi geweest dan gaan de kids naar bed, dus heb hem gevraagd er een beetje rekening mee te houden, klussen prima, maar laat de boor en de slijptol ff liggen. Hij heeft zelf ook 2 kinderen van 2 en 4 maar die gaan altijd pas rond 21:00 naar bed, dus ik moest ze maar wat later naar bed doen.
    Uiteindelijk hebben de andere buren ook geklaagd en nu houdt hij er gelukkig wat meer rekening mee.

Dus een keer klussen om 21:00 uur is geen probleem, maar het moet wel een uitzondering blijven....

20. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij hebben met verhuizen in 2 dagen alles oververhuisd de 3de dag hebben we de gordijnen opgehangen dit hebben we in eerste instantie tot 19.00 ofzo gedaan maar daarna gewoon vervelend maar met de hand.
    de eerste 2 dagen zijn we wel dik tot 00.00 ofzo gedaan.
    onze buurvrouw vond het niet erg want we waren dan ook klaar na het weekend.
    en die was verliefd genoeg op ons meisje kleine poppe oogjes doen wonderen.

Deel Deze Pagina