BV met bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vagans, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi dames

Yara is nu bijna 6 maanden oud, we gaan strakjes ook starten met fruit en groente hapjes.

Nu zit ik er alleen mee hoe ik dat kwa BV ga doen.

Kan ik gewoon voeden op verzoek blijven doen? Dus bijv. sochtends met wakker worden BV en dan als ze weer eten wil een fruit hapje en als ze dan weer eten wil weer BV en dan zo een beetje door?

Moet ik haar meteen na wat lepeltjes (in het begin zijn het natuurlijk nog maar een paar hapjes) nog de borst aanbiedden? Of moet ik eerst de borst en dan het hapje?

of helemaal de borst niet maar net zo veel hapjes tot ze vol zit?

Alvast bedankt :)

2. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    ik lees even mee. Ik zit ook bijna in dezelfde situatie.

Ik zelf ga denk ik wel eerst de borst aanbieden en het liefst tussen 2 voedingen in een fruit/groente hap. Anders ben ik bang dat mn productie terug loopt?

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Lastig he ... Zo zat ik dus ook 2 maand geleden... Ik heb het zo gedaan..

Sochtends wakker worden en bv ... Rond 10 uur fruit (raplay) en daarna drinkt ze nog wat bij me ... Na 2 weken zijn we groente erbij gaan geven .. En als ze klaar was met eten legde ik haar nog even aan... Nu met brood om 12.00 uur eet ze eerst haar boterham (ze eet een halve boterham op) en dan krijgt ze een uur erna bv.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb geen ervaring met hapjes, daar kunnen anderen je beter bij helpen.

Heb je je al eens verdiept in rapley? Bv en rapley is een perfecte combi.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het advies bij BV is vaak, dat je begint met een paar hapjes na een borstvoeding. Bijv na de 2e voeding wat fruit en na de 4e de groente. Ik zou gewoon geven zoveel ze wil hebben.

Later kun je een halve voeding geven, dan wat hapjes en dan al toetje afvullen met BV. En daarna eerst de hapjes en dan BV als toetjes.

BV en bijvoeding kun je goed samen geven. Want de BV kalmeert de darmen wat, en is goed voor de opname van voedingsstoffen. (bij FV juist liever niet).

Maar als je kleintje bijv tijdens het avondeten rustig wakker is, kun je haar ook wat van jullie groente geven uit het knuistje. Gewoon om te ontdekken..

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik ben zo bang dat mn productie keldert!

Rapley heb ik idd wel over gelezen, ik wil dit graag met gepureerd combineren.

bedankt voor de antwoorden!

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

misschien heb je hier wat aan:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/184464-bijvoeding-na-borstvoeding.html
    ik zat met hetzelde probleem met mijn oudste.
    mijn productie keldert snel maar als ik hem eerst bv gaf en daarna bijvoeding at hij niks en had ook geen interesse. alleen de eerste 2 weken ofzo gedaan.
    dus bij mij werden de voedingen van om de 3 uur naar om de 4 uur met daartussen bijvoeding.
    mijn productie bleef prima tot ongeveer 11 maanden, toen hij zelf nog maar weinig om de borst vroeg

8. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Op borstvoeding.com staat veel over Rapley en BV in combinatie.
    Het advies is altijd bij de afbouw van BV (want er komt steeds meer vaste voeding) eerst BV geven en dan een paar hapjes fruit/groente. Da theb ik ook gedaan. Onze zoon dronk altijd 2 kanten.
    In grove lijnen:
    ochtendvoeding: BV
    Tussendoor (rond 10 u) eerst BV daarna fruit proeven
    de rest BV
    Dit opbouwen naar ochtendvoeding BV, tussendoor 1 kant BV en dan wat meer fuit. Let op fruit is echt een tussendoortje!!!!
    WIj zijn toen ook op pap overgegaan als lunch, omda twe een flesweigeraar hebben en hij na 7,5 naar d ecreche ging. Dit ook op dez emnaier aangepakt. 1 Voeding per week vervangen en die dus ook langzaam aan. Je geeft al 6 maanden volledig, dus de kans op terugloop is dan minder aanwezig dan als je bijv 3 maanden hebt gegeven, maar inderdaad langzaam afbouwen is het sleutelwoord (heb ik vernomen en ervaren!)

Succes!

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou iets eerder als gepland ben ik al gestart met bijvoeding, ze was er zoooooo aan toe, erger aan toe kon haast niet :D

Heb haar nu 3 dagen worteltjes gegeven, 1 ijsblokje en dat tussen 2 voedingen in. Ze vind het heerlijk maar mijn melk gelukkig ook!

Nu gewoon lekker expirimenteren met hapjes, het zijn nog geen hele voedingen en we zullen zien hoe het gaat lopen.

Bedankt voor jullie hulp!

Deel Deze Pagina