moeilijk luier verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmetje55, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    nog een vraagje..
    onze zoon heeft er zomaar sinds vorige week geen zin meer in om
    een schone luier te krijgen.
    voorheen was dit nooit een probleem, hij bleef altijd rustig liggen wachten en nu begint ie te draaien, schoppen, zn voeten los te rukken enz..
    dit is behoorlijk lastig.
    we geven hem al iets in handen als afleiding maar dit werkt lang niet altijd, en streng zijn helpt ook niet echt.
    wie heeft DE TIP?

2. Anna28

Anna28 Fanatiek lid

4 mei 2007
    2.560
    0
    0
    Consulente
    Speelgoed in de handen geven!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna laat het gelukkig nu weer gewoon toe, maar ik vond het ook een drama als ze niet bleef liggen. Speelgoed hielp helaas niet altijd. Ik was altijd blij als mijn man thuis was, konden we het met z'n tweeen doen.

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier was het ook een drama! Totdat......wij een kleine spiegel aan de muur hebben gehongen op de hoogte zodat zij zichzelf kan zien als ze op de commode ligt. Voor ons DE oplossing.

5. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    das het proberen waard! en speelgoed in handen geven doen we dus al en helpt alleen als ij daar zin in heeft.. maar gooit t ook vaak genoeg op de grond.

6. Inderdaad speelgoed geven, ik laat Niels ook wel eens z'n tandjes poetsen tijdens het verschonen.

Hij vermaakt zich dan helemaal met een tandenborsteltje met een klein beetje tandpasta. Is dat ook meteen weer gebeurt.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik lees even mee want hier hetzelfde probleem. Hij beukt zijn voeten vol in mijn maag en als ik hem scheef voor me leg gaat hij gewoon met zijn been naar mijn kant en vrolijk verder. Als ik zijn voeten vastpak dan drukt hij zijn kont van het aankleedkussen af en heb ik een banaan in mijn handen. Of zich omdraaien en dat soort dingen. Grrr...

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    zeer herkenbaar dames, hier is het ook drama op het moment. Zal wel weer een fase zijn, denk ik (hoop ik)
    Ben ook altijd blij als mn man in de buurt is zodat ie kan helpen.
    Speelgoed in handen geven werkt gewoon niet altijd helaas.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Speelgoed in handen geven werkt hier ook niet altijd, of ze gooit het tussen haar benen, erg fijn met een poepluier :(. Eva is altijd al erg beweeglijk geweest met verschonen dus ik ben wel wat gewend, ik kan haar aardig in bedwang houden. Maar ik vind het vooral aardig irritant als ze zich wil omdraaien, maar ik duw haar gewoon terug en hou haar vast/tegen. Meestal begint ze dan zo hard te huilen (dramaqueen ;)) dat ik snel haar luier kan verwisselen.

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja hier is het ook altijd flink brullen geblazen hoor als ik hem tegenhoud. Maar ik doe het lekker toch... ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier net zo'n type hahahah uitkleden, aankleden, luier verschonen.. echt niet dat hij blijft liggen. Speeltje werkt soms maar vaak ook niet.

12. Niet meer actief

Ben ondertussen expert in luier verschonen als ze staat of op handen en knieen zit haha. En wat ook wel eens helpt, het aankleedkussen op de grond of ons bed oid leggen..... Spiegels hebben we ook hangen en hebben een tijdje geholpen, nu niet meer helaas.

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Heeeel herkenbaar, al tijden hihi
    Ik geef ze vaak iets in de hand wat ze mooi vinden: nachtlampje, de adapter van de babyfoon, I know, raar ;) of de tandpasta. En staand verschonen, alleen tegenwoordig lopen ze weg, dus das dan weer niet handig ;)

14. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier is het ook drama!
    Speelgoed helpt soms.... soms ook helemaal niet!

Ik probeerd er zo min mogelijk aandacht aan te besteden.. het zal wel weer overgaan he:)

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Speelgoed/tube creme/een schone luier in de handen en voor de rest.. snel werken :) ..

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat ik deed was, kind op de grond, mijn benen over haar armpjes...
    Klinkt lullig haha maar t werkte hier wel! ;)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan krijgt altijd een tube tandpasta, een rol luieremmerzakken etc.etc. om mee te spelen.
    Anders gaat hij ook gillen, hij wil alleen liggen om te gaan slapen (monster :D )

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Waah das hier ook.

Sinds een tijdje gaat ze (alleen als IK het doe he, bij mijn man blijft ze heerlijk rustig liggen... mutsie ;) eerst proberen het lampje achter haar hoofd proberen te pakken, dan rolt ze om, de ene kant op, andere kant op en als ik haar vast wil leggen, zet het een keel op :confused: Lekker boeiend, een luier anderstevoren (ofzo) proberen aan te krijgen lukt me gewoon niet.

Ze heeft het minder als ze in ons bed ligt, dus daar verschoon of verkleed ik haar vaak. Paar dagen terug ook... Ik na een fikse worsteling met baby en luier... TIJN KOM %@^#&^$ FF HELPEN (spitsuur he ;)) en hij komt na een halve minuut met een geheel geklede baby (die ook nog breed naar mij lacht)... 'wat was er nu zo moeilijk?' *slaat hoofd tegen muur*

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Volgens mij is er niet veel aan te doen. Ik ben gewoon heel streng en dat blijf ik ook en nu na een maandje gaat het alweer stukken beter. Ik laat hem express wat langer liggen als ie niet luistert. Hij begrijpt al best wat nee is.

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

bij mij was het helaas geen fase, en speelgoed geven werkt maar heel beperkt. ik verschoon hem op bed, staande nu. we hebben een logeerbed/ bank in zijn kamer. op de rand zet ik speeltjes ofzo, hij staat dan tegen de rand te spelen terwijl ik hem verschoon. liggen is geen optie meer...

Deel Deze Pagina