Heej, Jou kindje heeft waarschijnlijk de flesvoeding nog hard nodig! Je gaat dat vanzelf wel merken als ze met minder flessen kunnen. Heb je de fles van 23.00 er wel eens afgehouden? Toen ging mijn zoontje veel beter slapen snachts. Hij was ook steeds wakker om de drie uur snachts. Ik kon overgaan op 3 flessen omdat als ik fruit gaf, hij dan niks meer van de fles dronk. Dus nu kan ik langere tijd tussen laten zitten en drink hij nu wel zijn flessen leeg en eet hij ook wat groente. Hierdoor kom ik op 3 flessen. Ik heb niet echt tips. Je merk vanzelf als je zoontje de flessen niet meer leeg gaat drinken dat hij dan aan minder flessen toe is. Heel veel succes. Wat geven ze op het CB voor advies dan? Liefs
Esmee is ook bijna 6 maanden. Ik vind het ook wel lastig om een goed schema in beeld te krijgen hoor. Maar zoals ik de schema's hier lees ben ik misschien wel iets te voorzichtig???? 07.00 de fles ( tussen deze voeding probeer ik vaak fruit, alleen is ze daar niet van onder de indruk, ze spuugt het uit, kijkt vies, er is weinig wat ze lekker lijkt te vinden ) 10.00 de fles 13.00 de fles 16.00 de fles ( om 17.00 gaan wij eten en probeer ik haar groente te geven ) 18.30 de fles plus drie schepjes rijstebloem. Ik probeer het dus, maar met groente en fruit is het nog geen groot suxces, dus soms geef ik haar ook wel niets. Ik merk dat ze haar melkvoedingen nog hard nodig heeft hoor. Ik probeer wel eens wat te schuiven met de tijd. Maar om 10.00, zelfs al wat eerder vaak, is ze echt toe aan een fles melk. Met groente en fruit zit ze in haar wipstoeltje bij ons aan tafel. Als zij fruit eet, eet ik ook fruit. Zo stimuleren we het een beetje. Maar nog geen succes hoor . Ik lees dat sommigen haar al wel een liga koek geven of een soepstengel. Lijkt mij een beetje eng nog, maar kan het eens proberen. Ik doe ook wel eens wat biscuitjes in een kommetje en goet er kokend water over en prak dit tot een pakje. Vind ze ook wel lekker.
ik lees even mee, ook al is mijn dochter nog geen 6 maar 5 maanden. Hebben jullie nooit het 'probleem' dat jullie kindje rond 17 uur moe is en dan dus al aan de nacht begint? Mijn dochter is rond die tijd moe, en als ik haar op bed leg, zou ze doorslapen tot de laatste fles van 19/19.30 en dan direct weer door.... Lastig vind ik zelf, liefst zou ik willen dat ze rond onze etenstijd wakker is, wat groente probeert en dan rond 19/19.30 naar bed gaat. Hoe doen jullie dat dan savonds met de groente, flessen en het slapen?
hallo jann(sorry late reactie) maar laatste fles van 23uur geef ik dus al heel lang niet meer omdat hij dan ook gewoon rond 4uur wakker werdt. dus is rond 20uur de laatste.Laatse keer bij consult buro zeiden ze niks van en echt advies hadden ze ook niet, alleen van fles afbouwen want na 4 aanden is gewenning zei ze de nachtfles..maar als ik minder geef is ie s;ochtends dus ook eerder wakker dus helpt ook niet.. @jolan25, hier ook dat ie vaak om 17uur al aan zijn nacht begint als ik hem niet wakker zou maken, want rekken is geen optie want dan is ie moe en huilen enzo, en in bed en slaapt zo... en ook wel handig rond etenstijd voor ons want in begin zo zitten tobben onder het eten want was altijd huilen dus niet rustig eten,ben al lang tijd even rust moment.. maar..... Nu ben ik eergister begonnen tussen half 7 en 8 groente te geven, en uurtje later fles en rijstebloem... het lijkt te helpen want meneer sliep eergister tot half 5 en half 9)voorheen vaak tussen 3 en 4 en half 7) rn vanochtend tot half 6 en 9uur! was zelfs eerder wakker als hem! dus misch toch die groente die het hem doet??? alleen nu is hele schema weg vandaag, en kom ik raar uit met fles, misch 4 flessen maar dat is niet erg, werdt tijd hopen dat dan wel vanacht weer goed gaat!
Ja ik denk dat als mijn dochter rond 17 uur moe is, dat ik haar nog voor een uurtje even op bed leg en dan rond 18 uur groente.