Regenwormen is ook leuk. Monopoly en Catan vinden wij ook leuk. Jongste van ons is 7 maar wel pienter, ze is verslaafd aan Monopoly en rekent alles zo uit Rummikub laatst mee begonnen maar moeten ze nog een beetje inkomen.
Ticket to ride is hier absoluut favoriet. Skibbo, dobbel (rond doosje), set, pinguinparty zijn ook erg leuk met kinderen en spelen wat sneller
Catan, set, pesten/uno, monopolie, rummikub cijfers, doolhof.. Maar we komen de laatste tijd niet verder dan knappe koppen, domino en memorie.
Vroeger speelden wij thuis vooral Cluedo, Rummikub of Monopoly. En we hadden Ongelukslaan 13, was ook grappig (moesten wij eerst een heel landhuis in elkaar zetten en daarna gingen de bewoners dood oid).
Carcasonne is heel leuk ook veel uitbreidingen. Catan, 30 seconds altijd leuk met een groep. Party en co. Je hebt trouwens ook veel leuke kleine spelletjes van 999games volgens mij. Die zijn rond de €12 geloof ik en echt super leuk. Bijv. Saboteur, qwixx , regenwormen.
Catan, Monopoly, Carcassonne, het grote basisschoolspel, triviant, 30 seconds, top 2000 spel, yathzee, scrabble, jongens tegen de meiden, ben ik napoleon, la cucaracha. We zijn hier dol op spellen.
Een spelletjeskenner! Ik ben op zoek naar nog meer spellen met een ehhhh, hoe zal ik het zeggen, "menselijke factor"? Iets wat je niet tegen een computer zou kunnen spelen, zeg maar: Weerwolven van wakkerdam, Dixit, Concept. Iets waarin je in het hoofd van de ander moet. (30 seconds valt daar wat mij betreft ook onder) En leuke coöperatieve spellen: ik heb Mysterium, Hanabi en Pandemie. Heb jij nog suggesties misschien in deze categorieën?
@fafa Spyfall Saboteur Verboden eiland Vergeten stad Flashpoint Legende van andor Colt express Love letter Machiavelli Magic maze
Voor ons samen of met vrienden: Ticket to ride Take 5 Oh hell Zevenen Kingdomino Met de oudste: Pesten Uno Wie Is het? Poepie knor Woezel en pip tikkertje
Jij moet kennismaken met mijn broer. Dat wordt liefde op het eerste gezicht Die heeft er ook minimaal zoveel (al denk ik stiekem nog wel meer) en ook titels die jij noemt herken ik wel. Eens in de zoveel tijd doen wij ook spelletjes en voor ons altijd weer onbekende spellen.
Mol-erger-je-niet of cluedo als we weinig tijd hebben, maar het liefst speelt dochter een potje Hotel van een paar uur. Zoon is nog te jong voor alles, dus momenteel niet veel spelletjes.
Ik vind het lord of the rings spel een leuk cooperatief spel. Wel een groot spel (duurt lang). We willen ook nog de legenden van andor gaan spelen, hebben we al een tijd, maar ligt nog in de kast. Een leuk klein cooperatief spel is het verboden eiland.