Ben je nou helemaal van de ratten besnuffeld??? Ik het nergens op slaan maar klinkt altijd zo leuk! Gebruik hem vaak als mijn zoontje weer is stout is
Ik gebruik er ook best veel... maar met stip op 1 staat hier toch wel: "zo traag als dikke poep door een vergiet" (zowel man als dochter kunnen heeeel goed treuzelen) "(compleet) van God los" vind ik ook erg leuk!
'stront aan de knikker' maar dat komt vooral omdat ik ooit eens een speurtocht heb gehad, waarin ze spreekwoorden en gezegdes, cryptisch omschreven... Dus de omschrijving was: Vies speelgoed
Nou, ik keek gister Oh oh Tirol en daar kwamen er ook een paar voorbij, maar zelf bedacht natuurlijk. Ik moest heeel hard lachen om deze. Wie de kut niet scheert, is 't likken niet weerd - Jokertje HAHA, sorry!
Wakkere wolven niet wakker maken. Dat las ik hier laatst op zwpagina. Pieste bijna in mijn broek. Wat een verhaspeling.
haha, ik heb daar ook flink om gelachen. Deze was ook droog: Beter 1 kut in de hand, dan de lucht van 10.
Haha mijn baas zei altijd: Wie het kleine niet eert, is de mijne niet weerd. Moest ik ook altijd zo om lachen.
Mijn opa en oma hebben een tegeltje met de volgende tekst: 'Een zittend gat hef altied wat..' Met andere woorden, iemand die geen flikker uitvoert is altijd diegene die loopt te klagen. Mijn moeder is exact zo iemand dus dit spreekwoord is altijd heel pakkend voor mij geweest.
hihi, kimi, die is leuk Over verhaspelde spreekwoorden: vriendin van mij riep ooit eens, toen ze ergens erg door geraakt was: O, nu heb je echt op mijn gevoelige snaar getokkeld!!! Wij kwamen echt niet meer bij, geweldig (Voor wie 'm niet snapt: het had moeten zijn: je hebt een gevoelige snaar bij me geraakt ).
ze kunnen beter over mijn fiets lullen,dan over mijn lul fietsen. en zo hebben ze er wel meer hier haha
Als ik me verspreek zeggen ze wel eens; waar het hart van vol is... die vind ik persoonlijk heel erg leuk
* Sta hier bijna schortel te wieten (wortel te schieten ) * Wie snel afwast, krijgt een vieze thee doek * De appel valt niet ver van de hoge bomen die veel wind vangen * Het ei van Olympus * Als het ijzer aan twee kanten wordt gesmeed, vangen we alle vliegen in een klap