Klaag, klaag...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mags, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Even klagen hoor. We hebben nog wel eventjes en we horen woensdag of het een jongen of meisje is, maar man man man wat vind ik het nu al lastig, die naam verzinnen.

Zo hadden we een meisjesnaam voor als onze zoon een dochter zou zijn, namelijk Noortje. Maar nu heb ik ergens het idee dat die naam misschien niet bij dit kindje past! Dus probeer ik iets te verzinnen wat beter voelt...

Alle namen die ik mooi vind zijn bezet door naaste familie en vrienden, of favoriet voor een volgende bij een vriendin (s.uze) of lijken teveel (1 letter verschil) op namen van neefjes en nichtjes (e.lisa, e.lin - r.obin, r.obian)

Uiteindelijk zal ik dan wel weer uitkomen bij Noortje, dat vind mijn man tenslotte ook het mooist. Maar dan maak ik me er weer druk om dat ik dan de enige ben in het gezin zonder O in de naam. Ja ik weet het, hoe stom om je druk om te maken.... En past Noortje wel bij de naam van onze zoon? (O.livier, O.llie in short)

Leuk zeg, hormonen! Hoe weet ik nou wat de juiste keuze is, die niet ingegeven word door hormonen?!

En ja, misschien is het wel een jongen... Dan wordt het helemaal hel om een naam te kiezen...

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind dat Noortje goed past. En die O zou ik me niet druk om maken.

3. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ik zou me persoonlijk niets aantrekken van de favorieten van anderen voor een mogelijk volgend kindje. Straks noemen ze het kindje toch anders, of komt er geen volgend kindje.

Ik zou gaan voor de naam die jij en je man het mooiste vinden. En inderdaad wat cherie zegt, niet druk maken om die o! Succes!!

4. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ollie en Noor... Mooi! :)
    Niet twijfelen hoor!
    Ik zou er wel officieel Noor van maken. Ik heb zelf een vriendin die officieel Noortje heet, maar nu we 45 zijn, vind ze Noor toch iets passender.
    Emilie

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Noortje vind ik niet leuk, Noor vind ik al veel beter. Staat ook mooier bij de naam van je zoon.
    Al vind ik bij O.livier héel mooi Noralie, die kun je dan ook aanpassen naar roepnaam Noor.

6. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Nora
    Fiene
    Lieve
    Niene
    Vive
    Saar
    Lena
    Sarah
    Lotte

Pepijn
    Mats
    Fedde
    Thije
    Thijmen
    Tijn

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Nora vind ik persoonlijk een mooiere naam, en dan roepnaam (afkorten naar) noortje of noor.
    Maar Noortje kan prima hoor.

8. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noortje is leuk bij Olivier! En word dan denk ik toch snel afgekort naar Noor, maar dat is ook een hele leuke naam!

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Die -tje maak ik me niet zo druk om :) die heb ik zelf ook in mijn naam, op mijn 12e niet leuk maar nu ben ik er blij mee! En idd, in dagelijks leven gemakkelijk af te korten naar noor... Nora, noralie, ook goeie suggesties! Voel me al weer een stuk beter en zekerder, bedankt!

Zullen inderdaad ook wel grotendeels hormonen zijn waardoor ik zo aan het twijfelen sla... Het word ons vrouwen ook niet gemakkelijk gemaakt he!

10. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Leuk hoor Noortje!
    Past goed bij Oliver.

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Noortje en Olivier. Ik denk dat die namen perfect bij elkaar passen! En als ze het -tje gedeelte later niet meer zo mooi vindt, kan het toch Noor worden? (is bij mijn zus Roosje ook gedaan).
    Succes met kiezen! En met de hormonen ;)

12. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Het is inderdaad een meisje! En voor mjn gemoedsrust hebben we gelijk een knoop doorgehakt over de naam. De eerste naam is inderdaad N.oortje geworden, tweede en derde naam zijn vernoemingen die ik ivm herkenbaarheid niet ga noemen :)

Ik ben, nu we eenmaal een beslui genomen hebben, er echt heel er blij mee en heb er een supergoed gevoel over!

Dus ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie input en steun, het heeft heel erg geholpen de twijfel wat weg te nemen!

13. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Olivier is een lange en chique naam..

Ga door ook voor... Ik zou zeggen

Olivier & Eleonor/Eleanor

Je zegt zelf dat Olivier vaak olie wordt..
    Zou kan jij ook bij Eleanor.. Noortje noemen..

Succes.. Ik zou echt voor de mooie lange naam gaan, die bijnaam komt wel.

14. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mooi!!!!!!

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Wees blij dat je het nu hebt, nu heb je nog wel even
    Ik had ineens die twijfel met 38 weken :$
    Uiteindelijk wel voor de eerste keus gegaan. die voelde gewoon het best.

Deel Deze Pagina