Hoi allen, ik en mijn vriend zijn al weken aan het denken over een mooie meisjesnaam... helaas, tot nu toe nog geen resultaat. We hadden eerst voor de naam Angel gekozen (vermoemd naar de toekomstige meter Angelique) maar toevallig liepen we in de winkel en hoorden we een mama en papa haar kindje roepen AAAAAAAngel... waren gelijk genezen... het probleem is dat mijn familie belgisch is en mijn vriend zijn familie nederlands. het is dus vervelend een leuke naam te kiezen... omdat die ofwel in belgie of nl heel anders word uitgesproken... wij vinden bijvoorbeeld MELanie mooi (met de klemtoon op MEL) maar als ze dit in belgie moeten uitspreken word het melaNIE... en dat vinden we weer niet mooi Haha! moeilijk zijn wij hoor... maar als jullie nou is leuke namen neerzetten... mss doen we wel ideeen op! wij zijn opzoek naar beetje speciale naam (niet zoals Evi, of fleur ofzo ) iets dat makkelijk uitspreekt
op zich idd een mooie naam, maar ik denk dat het voor mijn vriend iets te buitenlands klinkt (begrijp me niet verkeerd, wij staan open voor alle culturen!)
Hahhaha... Ik kon 'm al niet terug vinden Ik begrijp je niet verkeerd, dat was ook de reden dat mijn man er niet aan wilde Succes!
Das inderdaad het probleem, wij zijn Nederlands maar wonen in Belgie, en Engelse namen kunnen ze hier echt niet uitspreken. De naam van ons zoontje is ook zeer moeilijk geloof ik, Shawn, net zoals het Engelse woord Dawn, maar nee hoor, dat wordt Jean, John, sjon enz. enz. Wij vinden Meaghan een hele mooie naam, spreek uit als Megan, of Kayleigh (keelie) Mindy zou ik dan weer niet doen, leuk voor een klein meisje, maar niet als volwassen vrouw.
Dan een Franse naam zoals Louise? Dat kunnen ze in Belgiƫ en Nederland (en Frankrijk) prima uitspreken
Jullie hadden Angel. Neem aan dat je dat uitspreekt als de engelse engel? Je kunt er ook Angel met een streepje op de e van maken (kan het streepje natuurlijk weer niet op de pc vinden), maar dan spreek je uit Anzjel. An- en dan -gel van haargel. Begrijp je het nog, hihihi. Hoop dat het toch een beetje duidelijk is . xxx
Chloƫ Heather Misha Nayla Indy Fieke/ Fiene Veerle Erin Naomi Myrthe Anouk Melissa Marleen Nathalie Yara/ Tara
Deyna vinden we erg mooi vandaar dat we onze dochter zo hebben genoemd. Deyna Lynn. Kun je ook als Dana spellen. Wij hebben zelf gekozen voor deze spelling.
Als wij een meisje krijgen zal het waarschijnlijk een Phyllis worden. Heb deze naam heel lang geleden eens gehoord en kwam hem ook hier op de site tegen. Vind het echt een geweldige naam.