Wij weten sinds gister dat we een meisje krijgen, nu hebben we al best wat meisjesnamen op ons lijstje staan, de leukste daarvan vind ik de 4 die in de poll staan, maar kan echt niet kiezen. Welke vinden jullie het leukst?
Echt lastig, ik vind ze allemaal heel leuk ook. Ik zal een omschrijving geven hoe ik de naam zie. Lois: vind ik leuk en stoer, mooie klank. In amerika volgens mij wel een ouderwetse naam maar hier vind ik hm vlot. Yara, pittige naam. Leuk vrouwelijk. Zie er een pittig meisje met donker haar bij. Faja vind ik ook heel leuk, misschien ook iets voor jullie? Flore: leuk, vrolijke naam. Ik zie er een vrolijk blond of roodharig meisje bij. Jade: lieve naam.
Jade, prachtige naam Jara en Lois en Flore zijn ook mooi, je kan niet mis gaan met deze namen! Goede smaak 😄
Idd allemaal erg mooie namen. Flore vind ik dan denk ik het leukst/mooist. Het is een lieve naam die je nauwelijks hoort.
Flore: hoe is de uitspraak? Als Floor of Flore? In het eerste geval hoor ik de naam namelijk wel vaak, tweede geval nooit gehoord! Yara/jara: niet mijn smaak Loïs: prachtige, tijdloze naam. Jade: op zn Nederlands niet zo, en daarbij ga je waarschijnlijk heeel vaak hebben dat het verkeerd uitgesproken wordt.. Conclusie: Loïs zonder twijfel!
Leuke smaak heb je. Ik vind ze alle vier erg mooi, maar m'n stem is naar Yara gegaan. Lief, stoer en fris tegelijk in mijn ogen. Loïs vind ik altijd aardig klinken en eruit zien op schrift... Maar die uitspraak, dat is wel een dingetje. Ik weet het soms niet. En daar hebben meer mensen last van heb ik laatst gelezen. Zie: Hoe spreek jij die naam uit? - De uitslag!
Hmm ja! Maar qua uitspraak lijken Loo-is en Loo-wis wel erg op elkaar. Mensen die Loojs zeggen worden dan wel verbeterd en leren het snel genoeg denk ik en met puntjes op de i wordt het ook eerder de eerste 2 dan de laatste toch?
Ik heb op Loïs gestemd. Een van mijn favorieten! Jade vind ik ook heel stoer. Ik hou zelf niet zo van de r klank, vind die namen minder krachtig maar niet perse niet mooi.