Begin april heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf. Tijdens dat gesprek had ik aangegeven dat ik 32 uur wil werken en wat ik "verdien", uiteraard ietsje hoger gezegd, maar niet teveel omdat ik al van te voren wist dat deze functie iets lager is dan mijn huidige functie. Vrij snel na het gesprek werd ik uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik dacht toen dat het aantal uur dan geen probleem voor ze moest zijn omdat ze me anders niet uitnodigd zouden hebben. Tegen het einde van het gesprek kwam naar voren dat het aantal uur voor hun een probleem was en dat ze echt iemand voor 40 uur zochten en dat het salaris ook een probleem was. Het salaris ook een probleem was. Ze hadden me uitgenodigd omdat ze iets in me zagen. Ze vroegen aan mij of ik wilde nadenken idd ik verder wilde gaan met de sollicitatieprocedure. Uiteindelijk heb ik nee gezegd. Ten eerste wil ik nu niet 40 werken en ten tweede zou ik met 40 uur minder verdienen dan ik nu met 32 doe. Nu zag ik laatst een vacature op hun website voor 32 uur en het minimum en maximum salaris stond erbij vermeld. Deze vacature is een andere funtie, maar heeft veel raakvlakken met mijn huidige baan. Dus heb ik ze een mail gestuurd en vandaag belde ze of ik voor een gesprek wilde langskomen omdat ze ook zagen dat deze baan veel raakvlakken heeft. Ik heb de gesprekken met dezelfde persoon van pz en de persoon die voor de andere functie de leidinggevende was en nu dus weer. Ik weet dat ze snel kunnen schakelen. Stel ze bieden me tijdens mijn gesprek de baan aan voor een bepaald salaris, die dus al hoger is dan ik ze had opgeheven, kan ik dan zonder mijn eigen glazen in te gooien meer eisen? Het salaris tussen de min en max hangt af van je ervaring. Ik heb veel ervaring, maar niet in die functie. Het heeft veel raakvlakken met mijn huidige werk dus ik ben ervan overtuigd geschikt te zijn. Alvast bedankt voor de reacties.
moeilijk ik zou denken als je al meer krijgt dan je nu doet dan is het toch goed. Maar proberen kan altijd maar zou bang zij dat ik dan daarvoor zou worden afgewezen.
Ik zou sowieso altijd 2 of 3 functiejaren salaris erbij vragen. Vaak komen ze je dan wel tegemoet en krijg je er 1 of 2 bij... En das prima toch? Je gaat er op vooruit.
Ik ga er zeker op vooruit. Dus mocht ik aangenomen worden ben ik al helemaal happy. Wil alleen niet te makkelijk het salaris accepteren. Bij de vorige functie hoort onderhandelen bij het vak en bij deze functie niet. Alleen onderhandelen over een salaris is weer heel anders dan over een product.
Ik zou altijd een poging wagen om er het maximale uit te halen. Het is vooral relevant welk niveau de functie heeft, welke kennis en ervaring jij meebrengt en wat normaal is in de branche. En hoezo zou je hierdoor je eigen ruiten in gooien? Het is een onderhandeling dus je kunt altijd nog omlaag. Succes!
Thanks! Ik werk al 13 jaar bij dezelfde werkgever en wil echt heel graag weg. Ik heb totaal geen ervaring in sollicitaties en wil goed overkomen.
Spannend hoor! Maar je hebt al een goede indruk achtergelaten bij de vorige sollicitatie En mochten ze direct in het eerste gesprek over de arbeidsvoorwaarden beginnen, dan kun je natuurlijk altijd nog aangeven dat je hun voorstel graag mee naar huis neemt om het te laten bezinken en dat je er op terug komt.