Hoi allemaal, Ik sta vaak een half uur lang in de supermarkt te kijken naar al die organix-snacks voor kinderen. Zoals die wortelchipsjes spreken me (LOL) altijd erg aan Geven jullie deze snacks wel eens aan jullie kindjes??? En zijn het - zeg maar - ook echt "verantwoorde" snacks?
Hier vallen bij iedereen zelfs kieskeurige papa de gemberkoekjes in de smaak. Maar tegelijkertijd is ze ook tevreden met een biscuitje. En persoonlijk vind ik dat het niet zo veel uit maakt of er nou kristalsuiker of vruchtensap in zit.in mijn ogen is suiker suiker.
Hier eet onze dochter voornamelijk de koekjes van dit merk en ze vind ze erg lekker. Eerst had ik voor haar andere koekjes tot ik zag hoeveel suiker daar in zat. En tuurlijk krijgt ze ook wel eens andere koekjes, maar probeer er met de suikers wel een beetje om te denken.
hier wortelchips en maischips, at ze graag... maar nu iets minder. de koekjes etc haal ik niet meer in huis, want ze vind ze helemaal niet lekker...
Ik geef vooral alfabet koekjes en baby koekjes. Voornamelijk omdat het zowel koemelk als soja vrij is en dat is vrij lastig te vinden. Of je hebt gelijk 30 koekjes in 1 verpakking.
Norah vond een tijdje die mais boogjes erg lekker, nu niet meer. Ze eet nu het liefst een babykoekje van het Kruidvat! Geeft trouwens wel een enorme plak zooi die boogjes hihi!
Hier een knul die de knijpfruit lekker vind; maar dat vind hij van alle knijpfruitjes. Verder ben ik de ENIGE hier in huis die de wortelchips onwijs lekker vind. Mijn kereltje doe je meer een plezier met soepstengels of een biscuitje.
Ik geef het ook wel eens, dl is dol op de dierenkoekjes. Ik heb wel het idee dat het net wat beter is dan normale koekjes. Verder geef ik ook vaan puffits van ella's kitchen, die zijn hier ook een groot succes
Wij gebruiken hier de knijpfruitjes, koekjes wisselen we af met andere merken en straks denk ik ook wel de chipjes.
Ik vind eigenlijk alle koek en chips voor baby's en peuters echt onzinnig. In mijn ogen leer je kinderen al heel jong om te wennen aan koek en snoep. Ze prenten meteen in dat een paar koeken per normaal eetgedrag is en dat vind ik niet. Mijn jonge kinderen krijgen als 'snoep' fruit. Bosbessen zijn echt een traktatie. Ook yoghurt met gepureerd fruit is een lekker toetje. Straks als ze ouder zijn en merken dat er meer te koop is in de wereld zal ik mijn kinderen niet verbieden iets te nemen. Een traktatie, verjaardagen en dat soort dagen zal ik gewoon laten gaan. Wel zal ik ze leren dat die dingen bestaan maar omdat ze ongezond zijn, niet te vaak gegeten mogen worden. Ik probeer het andere eten zo aantrekkelijk mogelijk te maken door veel variatie in fruit aan te bieden, groente lekker te bereiden (geen laf gekookte bloemkool) en vooral zelf voor te leven wat een normaal en gezond eetpatroon inhoudt. Ook bak ik in de meest gezonde vorm, taart etc.
Die maisboogjes zijn ook een soort smaakloze chipito's, geen zout, geen suiker. Als je die zelf proeft, uuuh jaaa, bleghh. Die KV babykoekjes daarentegen, weleens geproefd? Die zijn echt superlekker (soort zandkoekjes) En ja alle babies houden van suiker Het heet alleen baby-koekje omdat er vitamines aan zijn toegevoegd en de grootte van het koekje is iets kleiner dus hoef je niet een gewoon koekje zelf door midden te breken. Ik vind dat zelf nogal commercieel ingesteld. Een kind wat gevarieerd en gezond eet krijgt die vitamines toch al binnen, dus als je dan een keer incidenteel een koekje geeft maakt het ook niet zoveel uit welk koekje, zijn toch allemaal even slecht (maar deze koekjes heb ik dus wel vaak in huis, omdat ik het zo ongeveer de lekkerste koekjes vind die er bestaan, en ze zijn normaal geprijsd 1 euro 100 gram). Ik koop zelf niet bewust biologisch. Sommige dingen wel, biologische vanilleyoghurt vind ik veel lekkerder dan chemische vanille yoghurt. Maar als je naar de prijs kijkt van Organix producten vind ik wel te duur. Organix rijstwafels zijn meer dan 10x zo duur per 100 gram dan gewone simpele rijstwafels. En Organix heeft dan wel mooie kleine rijstwafeltjes, maar ik breek een grote rijstwafel wel gewoon doormidden (toen ze klein was), en als je de hoeveelheid zout omrekent in een gewone rijstwafel valt reuze mee. Ik koop die Organix-dingen dus nooit (edit: ik lieg, die maisboogjes heb ik 1x gekocht toen dochter 6-12 mnd was). Dochter eet zoveel mogelijk met mij mee, en ik zoveel mogelijk met haar, gewoon beiden hetzelfde gezonde eetpatroon. Ik ga haar niet speciale baby-tussenoortjes geven. Dus eten we beiden gewone rijstwafels en KV-koekje eet ik met plezier op maar die eten we niet zo vaak. Hier eigenlijk altijd 's ochtends fruit als tussendoortjes en 's middags yoghurt. En anders nog genoeg andere betaalbare alternatieven wat we samen kunnen eten (soepstengel vind ik beetje smaakloos om op te knagen, maar handje rozijntjes vind ik ook lekker dus eten we ook vaak samen)
Het idee is goed, al die toegevoegde suikers in andere producten zijn namelijk helemaal niet goed en ik wil mijn dochter graag producten met minder/helemaal geen suiker geven. Ik heb een tijdje de koekjes gehad van 12 in een doosje (Yummies), maar die wilde ze vrij snel niet meer. De andere producten van Goodies vind ik heel erg duur en totaal niet praktisch. De meeste producten zijn verpakt per portie in een zakje. Ze hadden bijvoorbeeld een soort vruchtenhagel voor op brood met natuurlijke suikers. Super, alleen had je 1 doosje met 4 porties voor 2 euro. Erg duur. Ook de andere koekjes zijn duur. Ze kunnen beter grotere hoeveelheden tegen lagere prijzen doen dan maak je het toegankelijker voor iedereen. Ik ben dus nog zoekende naar gezonde producten voor mijn dochter....
Mag ik vragen van welk melk dat is en waar ze te koop zijn? Mijn zoontje mag ook geen koemelk en soja
Van goodies http://www.verantwoord-snoepen.nl/onze-producten/31109721.html en deze http://www.verantwoord-snoepen.nl/onze-producten/31109701.html vind hij wel lekker. Deze http://www.verantwoord-snoepen.nl/onze-producten/31109720.html vind hij niet lekker. Ze zijn ook vrij hard en vind er zelf ook niets aan. Ja het is duurder, maar ach. Te koop bij jumbo en ah, maar volgens mij bij veel meer winkels. Als je meer tips of product ideeen wilt uitwisselen kunnen we dat ook via pb doen? Welke boter gebruik je? (Een van de weinige dingen waar ik nog een beetje zoekende in ben. Heb wel boter, maar die komt bij de coop vandaan. En die draait niet super en heeft op dit moment alleen nog boter houdbaar tot 15-01 te koop)
Mijn oudste zoontje vind het nog steeds lekkere snackjes! Vooral de chips en de Koekemannetjes met gember. Hij krijgt ook wel eens andere snackjes, maar dus nog steeds ook wel Organix. Wij eten vrij veel biologisch eten en vinden het niet erg dat dit duurder is.
Alleen koekjes geef ik vind handig zulke verpakking met kleine koekjes en is zonder toegevoegde suiker (wel syroop) maar beter dan nijntje of dikke dik etc koekjes. Chips nee want is echt hele handen en gezicht vies. Verder is gewoon hetzelfde als fruit is andere producten. Ik geef dat niet vaak alleen als nood in winkel of buiten of bezoek. En verkies altijd liever goedies koekjes dan marshmallows etc. Ik vind snoep chips koek nergens voor nodig went snel aan en erg slecht En verhalen dat zout en suiker en vet moet je hebben om te overleven imponeren mij niet ook niet het verhalen dat later zal ze meer snoepen etc. Ik gebruik gebalanceerde voeding hier alles wat ze nodig heeft en klein dingetjes voor genieten met verstand. Ik maak zelf taartjes en cakes en koekjes zonder suiker en koemelk en soms ook zonder gluten die ze net zo goed eet met plezier. Ik hou dat zo lang mogelijk in stand en als ze per se ets wil mag dat van mij. Laatst op bezoek geweest en daar dochter eet zeer lastig nooit fruit of groente. Om lepel knijpfruit in te proppen moet ze marshmallow eten. En maakt mij echt niet uit hoor jou kind moet je zelf weten maar ze probeerde dat ook onbewust op mijn kind: oo mag ze marshmallow?? Ik zeg nee. Zegt ze nee maar is echt kleintje. En ook met drinken zo: ze vraagt wat drinkt ze ik zeg water, ze zegt: maar mag ze limonade/thee/sap/melk met suiker etc?? Want mijne drink geen water. Ik vertelde haar toen over rijstenmelk en andere alternatieven die ze niet wist van bestaan. Dochter eet dus zeer lastig en drinkt niet ook melk niet etc van haar. Mijn dochter had zak goedies. Die andere at alles op. Ik zeg geef haar beter die dan prince koekjes. Vriendin zei: maar prince in veel lekkerder.