Hoi! Mijn dochter is 10,5 maand oud nu en ik ben benieuwd hoe het voedingsschema van ander kindjes op deze leefdtijd is. Wij wonen in het buitenland dus misschien is het iets anders dan in Nederland qua tijden. 7uur fles 180+6 en en 1 broodje of Bambix en daarna kopje thee 10uur fruit 12uur 2 broodjes daarna 100ml halfvolle melk 14.15 koekje met wat sap 15.30 warm eten en yoghurt 18.45 fles 180+6 met 1 eetlepel rijstebloem Wanneer gaat de avondffles eraf en wat zou ik daarvoor in de plaats kunnen geven voor bedtijd. Alle tips en adviezen zijn welkom!
Wij hebben de avond fles na haar eerste verjaardag eraf gehaald. Wel krijgt ze voor het slapen gaan een bekertje melk. Ik zie dat jouw dochter om 15.30 al warm eten krijgt. Eten jullie ook zo vroeg? Want dat is best een lange ruk tot de ochtend als je ook nog die avond fles eraf wil. Wij deden: 15.00 tussendoortje 17.00 warm eten 19.00 fles en naar bed
Wij zitten nog op 3 flessen van 200ml per dag. Onze kleine man wil niet veel anders dan melk drinken en anders mist hij te veel vocht. Verder ligen bij ons de eetmomenten 's avonds wel een stuk verder uit elkaar, we zijn pas rond 18:30 thuis en dan krijgt hij pas zijn warme hap (op de creche doen ze daar niet aan). Wel gaat hij dan meteen naar bed en dan wordt hij in de loop van de avond nog een keertje wakker voor een fles. Mijn neefje en nichtje van 2 en 3 krijgen nog steeds 's ochtends en 's avonds een flesje opvolgmelk!
Hier 8.30 ontbijt, is pap met opvolgmelk Tussendoor een soepstengel 11.30 boterham en wat melk (gewone melk) in een bekertje 15.30 fruit 17.00-17.30 avondeten en kwark 19.00 fles 130 melk (gewone melk) Ze drinkt verder water heeft haar Rietjesbeker altijd wel binnen handbereik.
Hier ook nog 3 flessen (dreumes van 13 maanden), ochtend en avondfles zijn 180+6 en bij de boterham 120+4 (drinkt ze maar weinig van dus die gaat er binnenkort af en i.p daarvoor iets anders te drinken). Haar schema ziet er ongeveer hetzelfde uit alleen krijgt ze avondeten om 17:30 en niet zo vroeg als jij, ik zou proberen dat later te doen als je die avondfles eraf gaat halen. Vind sowieso dat het tussendoortje en avondeten 's middags best dicht op elkaar zit. Eet je zelf ook om half 4 avondeten of later? De avondfles haal ik er (voorlopig) nog niet af, ondanks het advies van het CB haal ik eerst de middagfles eraf. Die laat ze zelf eigenlijk al staan dus volg ik haar gewoon. De avondfles gaat zo goed als leeg dus laat ik dat zo.
Geven jullie al gewone melk? Ik wist niet eens of dat mocht. Maar wel het proberen waard om te kijken of ze het lust. Maar ons schema ziet er zo uit: +\- 8.00 180ml opvolgmelk met pap 9.00 boterham of ontbijtkoekje 12.00 boterham 15.00 fruit 17.30 avondeten en soms kwark toe 19.00 150ml opvolgmelk Tussendoor krijgt ze een soepstengel, babykoekje of rozijntjes oid en drinkt ze water of diksap. Thee is ze helaas niet gek op.
@tulp1981 Ik denk dat 10 maanden nog wat jong is voor gewone koemelk. Ik heb tot 1 jaar opvolgmelk gegeven. Vanaf 1 jaar gewone volle melk.
Ok ik ga gewoon kijken of ik haar warme eten wat later kan gaan doen en kijken of dat misschien beter is. Ja dan eten wij ookal rond die tijd dat doet iedereen hier in Griekenland best raar vind ik maja ik ga gewoon haar avondeten elke dag wat langer rekken zodat ze gewoon straks rond 17 17.30 eten krijgt. En ja bij mij krijgt ze ook tussen se middag gewone melk cb zei dat ik va 1 jaar gewone melk in alle 3 de flessen kan doen ze vind het heerlijk. Hoe oud was jullie kindje toen ze begonnen met uit een beker drinken? Mijn dochter drinkt nu uit een beker met rietje.