Hoi, We verwachten begin december onze 2e zoontje. We weten alleen echt geen naam.... Sinds een week hebben we Noah in gedachten, maar mijn man vind hem misschien wat te "lief". Ben benieuwd wat jullie er van vinden?
Noah is een jongensnaam, maar klinkt zelfde als Noa voor n meisje. vind het voor beiden een mooie naam maar ik denk dat velen het associëren met een meisje. Noam iets?
Daar ben ik ook bang voor.... Maar je hoort tegenwoordig ook weer namen voor meisjes die eigenlijk een jongensnaam zijn.
Ik vind het een leuke naam, maar inderdaad wel een beetje soft/lief. Niet een hele stoere naam Ik zou niet zo bang zijn voor het associëren met een meisje, volgens mij staat Noah in de jongensnamen top 10, en ik denk dat de meeste het echt een jongensnaam vinden met de h erachter.
Ik vind het een super naam. Deze naam heb ik gegeven aan mijn peetkindje. Heel bijzonder eigenlijk. Ik zei dat ik dat zo'n mooie naam vond voor een jongen en zo hebben mijn nicht en haar man hun zoontje genoemd
Ik vind het een hele mooie naam, maar inderdaad eerder lief dan stoer klinken. Niet per se vrouwelijk trouwens, maar stel me er gewoon een zachtaardige jongen bij voor.
Ik vind het mooi voor een jongen. Hoeft toch niet perse stoer te zijn, misschien is het wel een lieve rustige jongen. Ik vind het voor een volwassen man ook mooier dan stoere namen zoals Dex en Jayson. Maar dat is misschien ook wel weer smaak.
Ik vind het wel mooi. Niet stoer, maar wel mooi Al vind ik namen op eindigend op een -a (of -ah) wel iets vrouwelijks hebben (want zoveel jongensnamen eindigend met die klank zijn er ook niet volgend mij haha). Maar het is de engelse versie van Noach dus wel gewoon een jongensnaam
Ik vind het een leuke naam, niet perse soft of lief oid. Gewoon een naam. Ik vind het ook helemaal geen meisjesnaam, Noa voor een meisje vind ik echt niet leuk ook...