Mijn ouders hebben inmiddels 12 kleinkinderen en dan zijn we met 9 kinderen waarvan 6 getrouwd. Dus 15 volwassenen en we komen tweede kerstdag allemaal eten. Omdat de groep nu erg groot wordt gaat gourmetten helaas niet meer. Maar nu doen we het eigenlijk altijd zo dat iedereen wat mee neemt. De een maakt soep, de ander salade, stokbrood, sate, bladerdeeg met gehakt, poffertjes en broodjes knakworst voor de kleintjes, zelfgemaakte pizza en toetjes. Super leuk en gezellig!
Mijn ouders hebben ook 7 kleinkinderen we komen ook met zijn allen daar 16man iedereen maakt gewoon wat klaar... Zodat dan niet leuk vinden de 1 wel zonder kinderen mogen wel mee eten en met kinderen niet dan had ze geen 1 voor het eten moeten uitnodigen iedereen alleen koffie komen drinken
zo te zien ben ik deenig die het wel kan begrijpen. Hier vind schoonmoeder het ook teveel asl we met zijn allen komne inclusief kleinkinderen. kleine woonkamer. we zijn met 4 kinderen met aanhang en in totaal 5 kleinkinderen. Maar oma is al 78 en maakt zich op zo'n dag veel te druk. Dus vorig jaar hebben ze samen met 1 gezin gedineerd en andere kinderen zijn lekker komen koffie drinken met gebak erbij. Het had misschien wat tactischer gekund maar ik kan het wel begrijpen
Ik snap wel dat je moeder het niet ziet zitten om te gourmetten met zoveel kinderen erbij, ongelukje zit soms in een klein hoekje en de ene is al wat banger ervoor dan de ander. Maar kan ze dan niet iets anders verzinnen zodat iedereen erbij kan zijn?
Ik vind je begrip heel netjes. En waarschijnlijk ben jij dit al een aantal jaar zo gewend waardoor je daar ook begrip voor hebt gekregen. Maar je zegt: "Mijn oma is al 78".... Dat is toch niet oud??? Wij vieren het juist bij oma!! Zij is 80 jaar oud, maakt alles zelf voor de hele familie. M'n opa is nu 'even' op en neer naar Oostenrijk om 2 weken te skiën voor de kerst en rijdt dan weer terug. M'n overgroot oma is 101 en zal er ook de hele dag zijn met alle kinderen, kleinkinderen etc... Je begrip is dus heel mooi en ook fijn voor TS om te horen. Maar de reden er achter naar mijn mening niet realistisch.
Ofniet en dan nog gezelliger dan normaal.. Vind dat maar een rare reactie van een oma. Maargoed, mijn oma heeft een WNF kaartje gestuurd met de boodschap; kan niet tegen drukte, kom ook niet op jullie bruiloft. Mvg oma. Oh succes ouwe tang denk ikdan. En dat zou ik hierbij ook denken. Als je niet welkom bent om te eten zou ik het thuis leuk maken
Ja maar van jou toch ook niet, je beseft toch wel dat misschien wel de helft van de 78 jarige helemaal niet zo gezond meer zijn en/of goed tegen drukte kunnen. Mijn oma is 92 en die rijdt nog het hele land door, mijn vader is op zijn 80ste overleden en die kon niet eens meer auto rijden.
En ts, ik kan het wel enigszins begrijpen alleen komt het zo een beetje ongelukkig over en het zorgt denk ik voor een wat aparte situatie die dag.
Beetje vage beredenering van je ouders. Heeft ze een rede gegeven waarom ze niet wilde dat jij en je stiefbroer met aanhang ook kwamen om te eten? Begrijp ik het nou goed dat hun elk jaar weg zijn met de kerst? Tja ik ben gestopt met een bevriend stel uit te nodigen of te vragen wat ze met oud en nieuw gingen doen, want dit was toch elk jaar het zelfde. Als jouw ouders dus elk jaar weg zijn kan ik me wel voorstellen dat je stiefbroer ze dus niet meer uitnodigt. Beetje rare reden ook dan om maar niks te zeggen als hun wel eens de plannen wijzigen.
Nou ja!! Ik kan best snappen dat je oma misschien niet zo goed tegen de drukte kan, en dus niet de hele dag erbij wil/kan zijn. dan zou ik als oma in elk geval 'smiddags naar het stadhuis/kerk gaan, koffie drinken erna, en dan naar huis. Ik bedoel: je bent toch haar kleinkind???
Ik zou een bakje doen, en dan met de andere die niet mogen komen en jouw gezin een heerlijke kerstdag vieren. Lekker eten met z'n allen.
Hier is het ook al jaren zo op die manier geregeld. We zijn met 3 kinderen met partner en nu nog 3 kleinkinderen. Op 1e kerstdag gaan mijn ouders of bij iemand eten of er komt 1 kind met gezin bij hun langs. De volgende dag gaan de anderen bij ze langs voor koffie. Is al zo lang als we het huis uit zijn zo en zou het ook niet anders meer willen. Het idee alleen al dat ik een diner moet doorstaan met het gezin van mijn broer erbij is voor mijn al genoeg om thuis te blijven.
Tja, mijn schoonmoeder heeft er ook 7 in leeftijd variërend van 15 tot 1. En nummer 8 is onderweg. In totaal zijn we dan met 14 man. Maar geen haar op haar hoofd die zou zeggen dat we niet welkom om te komen gourmetten. Sterker nog: Met oud en nieuw gaan we met z'n allen daar logeren. 14 man op de bovenverdieping, overal luchtbedjes en kinderen... Gezellig! Nee, ik zou not amused zijn als mijn schoonmoeder of moeder dat zou zeggen.
Ze gaan normaal weg met kerst. Zou ze ook niet uitnodigen dan. Ik zou het bij zoiets ook niet leuk vinden. Zou je het niet kunnen doen dat jullie het thuis vieren. En je ouders ook komen. Zodat het geen zware last is voor je moeder. Klinkt alsof je moeder het te veel vind bij haar thuis.
ik ben nog wel het meest verbaasd om het feit dat mensen dit nog wel begrijpen haha, sommigen pikken volgens mij alles. Ik vind het echt bizar om onderscheid te maken in je familie, en zou zeker een gezellig diner met mn gezin vieren, maar die koffie zou ze in dr r**t kunnen steken.