Ik vind het wel een mooie naam, ook al moet ik altijd aan 'defender' en voetbal denken (op zich niet erg). Om die reden zou ik eerder kiezen voor Evander (op z'n Engels uitgesproken lijkt het veel op Fender). Maar goed, Fender is een prima naam! Succes!
Stond hier ook op de lijst. Tot ik wist dat het een gitaarmerk was en bumper betekend. Toen toch maar niet.
Ik vind het dubbel. Ja het was even wennen, toen ik de naam voor eht eerst hoorde. Maar wel een hele leuke naam. Alleen hoorde ik de naam voor het eerst toen hij aan een puppy gegeven werd in Zweden. Maar ik vind het wel een geweldige naam. (puppy is trouwens kind van onze reu, dus zo wie zo een goede associatie met Fender)
Ik ben getrouwd met een Engelsman, dus als ik Fender hoor, denk ik gelijk aan een auto. Een fender is het spatbord deel boven de banden
Ik vind het een geweldige naam, maar toen ik het 7 jaar geleden met mijn man besprak (ook een Engelstalige) zei hij dat onze zoon geen auto was. Jammer want ik blijf het een geweldige naam vinden.
Ik denk meteen aan de gitaar. Ik kan er dus ook geen kind bij zien, eigenlijk. Maar het klinkt niet lelijk in ieder geval. Ik heb dat ook met de naam Vesper. Best mooi maar ik ken dat voord alleen als de avondgebeden in een klooster. Ik kan daar dus geen kind bij voor me zien.
Ik vind 'm leuk, maar ik vind 'm ook wat 'ding-achtig' als je begrijpt wat ik bedoel. Dus inderdaad meer gitaar, of auto-onderdeel, al denk ik niet specifiek aan die dingen, het voelt voor mij wel meer als een merk of woord dan als jongensnaam. Logan vind ik veel leuker! Misschien vind je Ferren / Ferrin / Ferran ook mooi? Lijkt wel een beetje op Fender, maar vind ik wat minder 'dingig'. Of Floyd, Tobin, Esben, Silas, Silvan, Silven, Avery, Morris, Jonah, Lenn, Lennon, Otis, Bodhi, Julan, Sepp / Seb / Sep, Raf, Fos / Vos, Fox / Vox, Mex, Lux, Wes, Holden, Hayden, Luke, Alan, Nolan, Evan, Evin, Nevan, Nevin, Novin, Ferris, Jules, Faber..?