Nog tijd zat , maar ik zit al een tijdje heerlijk te speuren naar DE naam. En binnenkort weten we ook welk geslacht de baby heeft. Voor een meisje zijn we er redelijk uit. Een jongensnaam is lastiger. Tot nu toe is dit het lijstje: Evander (net iets te lang, maar wel mooi) Palmer (te Engels?) Joona Bodhi (te "zweverig"?) We hadden eerst ook nog deze, maar daar was net even meer twijfel over: Noan Pelle Ynze (wel met uitspraak Inze, maar dar is niet de officiële uitspraak, dus die viel daardoor een beetje af) Wat zijn jullie associaties en hebben jullie nog leuke aanvullingen?
Oehh Evander is mooi! En origineel. Palmer is me te Amerikaans en bij Joona zou ik eerder een meisje verwachten. Bodhi kan ook prima. Maar Evander vind ik het leukste! Ik vind je namen heel uiteenlopend qua stijl, dus een beetje lastig suggesties geven ik gooi er maar gewoon wat in: Ivar Arthur Tristan Nino Yannick Finley Elias Niall Niven Tycho Leander Marius Evan Lennox Gavin Basten Kieran Viggo
Hij is inderdaad mooi hè . Mijn man moet er echter ernstig aan wennen en heeft op dit moment de voorkeur voor Bodhi. Bedankt voor de suggesties, ik laat ze even inwerken. Tristan stond inderdaad ook ooit op ons lijstje. Ik weet eigenlijk niet waarom niet meer..
Zoals mijn voorgangster al schreef, de namen zijn erg verschillend qua stijl, dus het is best moeilijk om te bepalen wat jullei nou mooi vinden. Maar ik probeer eens iets : Bodin : misschien iets minder zweverig dan Bodhi Bohan : Bijbelse naam (zoon van Ruben) Nolan : net even anders dan Noan Nander Ebel Milo Joren Miller Ezra Tibor Nordin Runar Dion Birger Ronan - Ronin Arvid Floren Arlo Lander
Bedankt. Bodin zal ik aan mijn man voorstellen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel bij Bodhi als Bodin niet het gevoel hebt dat het past. Onze stijl is eigenlijk meer de apartere maar oer Hollandse/Friese naam. Alleen de 2 die we mooi vonden hebben we al in gebruik . Dus vandaar dat we wat uitgeweken zijn. Van bv Palmer wist ik eerst helemaal niet dat het typisch Engels was. Had voor mij net zo goed Nederlands kunnen zijn haha. Maar verder zijn we niet van de Engelse/Amerikaanse namen, dit was toeval.
Van jouw namen is Evander inderdaad erg mooi. Misschien zit er tussen deze Friese/Hollandse namen iets: Fries: -Abe -Almer -Ebbe -Enzo -Falk -Otte -Ynso -Timan -Jurre -Duco -Haike -Ids -Jorn -Just -Ryk -Senne -Steven -Tabe -Hessel Overig: -Jonas -Joas -Sander -Jins -Yoek/Roek -Stern -Tobin -Yorick -Yannick -Iskander -Silven -Yoras -Jovan -Flynn -Tobias -Caspar/Caspian -Thorsten -Yorben -Stas -Mischa -Jolle -Per -Turi/Juri -Jarin -Toby/Cody -Tieme -Thierry -Niko/Nilo -Mika -Ira -Mels -Ries
Alleen Palmer zou ik echt niet doen, dat klinkt mij echt heel vreemd in de oren, vooral omdat ik het op zn nederlands uit zou spreken. Doet me ook denken aan jet merk Palmers.
Ynso vind ik leuk ja, bedankt. Wel weer met de uitspraak Inzo en niet Ienzo. Weet jij wat de officiële uitspraak is? Anders zitten we met hetzelfde dilemma als met Ynse/Ynze.
Ik had er zelf echt 0,0 associaties bij. Het klonk gewoon goed. Maar ondertussen valt deze ook wel een beetje af inderdaad.
Ik vind Bodhi heel leuk. Staat ook op mijn eigen lijstje maar gaat hem toch niet worden. Ik vind Evander niet zo mooi. Klank is wel mooi maar het doet mij denken aan een zorginstelling ofzo. Ik vind het niet echt een mensennaam.
Ik ken een Evander. Aparte naam, ik heb er eigenlijk geen mening over geloof ik! Van je lijstje vind ik Bodhi het leukst.
Bedankt voor jullie reacties! Mijn man vindt zowat alles twijfelachtig, behalve Bodhi. Best grappig, want ik kwam daar bij de vorige zoon zelf mee en toen vond hij het niets. En nu vind ik het weer twijfelachtig. Maar ook bij de rest nog geen "dat is hem" gevoel. En ik heb al veel bekeken (hij noemt het mijn obsessie ). Hij vindt Enzo ook nog wel oké (kwam ik ook zelf mee). Maar dat is weer zo Italiaans vergeleken met de oerhollandse (wel wat aparte) namen van onze andere 2 jongens. Evander vind ik inderdaad net iets te lang. Het wordt vast en zeker afgekort tot Evan. Evan heet het 6 maanden oude zoon van een vriendin, dus dat valt af. Leander vindt mijn man niks. Jonah staat inderdaad mooier. Niet te bijbelachtig? Ik las ergens dat mensen bij deze naam de associatie hadden van een erg christelijk gezin. Ik kwam gisteren met Abel en mijn man keek niet gelijk heel vies . Wat vinden jullie daarvan? Lastig hoor.