langzaamwerkende schildklier (wel al jaren goed onder controle) en zwanger worden.

Discussion in 'Zwanger worden' started by balou08, Jan 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balou08

balou08 Lid

Nov 16, 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben benieuwd of hier ook dames zijn die een te langzaam werkende schildklier hebben en ook bezig zijn met zwanger worden.
    Ik ben namelijk op mijn 14e geopereerd aan mijn schildklier. Ik had een struma en dat kwam dus doordat mijn schildklier te langzaam werkte. De helft van mijn schildklier is verwijderd. Ik slik nu ook thyrax en dat gaat al jaren heel goed.
    dus zijn er nog meer dames die een te langzaam werkende schildklier hebben en zwanger zijn geraakt. want ik heb gelezen als je dat hebt dat je kans hebt op onvruchtbaar te zijn. maar ik weet dus niet hoe dat zit als je goed behandeld wordt wat in mijn geval dus is.

Nou ik hoor graag van jullie.

Groetjes Balou

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    #2 Saz667, Jan 18, 2010
    Last edited: Jan 18, 2010
    Hoi,

Wij zijn inmiddels 17 maanden bezig voor een beeb, en hebben 8 januari te hoen gekregen dat mijn schildklier ook te traag werkt. M'n FT4 was iets te laag (11,8 ) en m'n TSH zat op 15,37. Ben sinds vrijdag aan de medicijnen (euthyrox als ik het zo uit m'n kop goed heb). Hier heeft het dus waarschijnlijk wel invloed..

Maar als je het al jaren weet, en dus ook al volledig bent ingesteld op je medicatie heeft het volgens mij niet echt invloed. Weet het natuurlijk niet zeker, anders even vragen aan je huisarts of internist (als je daar naartoe gaat)?

Ben ook wel benieuwd naar verhalen van andere meiden!

3. shadow

shadow Lid

Aug 2, 2009
    91
    0
    0
    NULL
    Friesland
    ik had eerst altijd een te snel werkende schildklier en heb op me 18de een slok gehad (jodiumcapsule) en daardoor is me schildklier gekrompen. nu werkt me schildklier te traag zeg maar ( ik groei verder niet snel) en slik ook thyrax.
    ik weet dat toen ik in 2006 probeerde zwanger te raken langer dan een jaar bezig probeerde zwanger te raken, maar uiteindelijk bleek me ex minder vruchtbaar te zijn en lag het niet aan mij. wel heb ik in die tijd een miskraam gehad. ik heb in die tijd ook de persona gebruikt en kon elke maand zien dat ik me ei had (kwam een eisymbool op de persona) en 14 dagen erna werd ik altijd ongi.

nu sinds 2 maanden ben ik met me nieuwe partner aan het proberen om zwanger te raken. ik heb dus afgelopen maand een vroege miskraam gehad. ik werd 3 dagen te vroeg ongi en 6 dagen na die eerste bloeding had ik een posi test, maar nu is die negatief. de test werd dus steeds vager en zo weet ik dus dat het mis was gegaan. heb ook vk gebeld en ze zei dat ik niet langs hoefde te komen.

dus met andere woorden wat ik wil vertellen is dat ik wel een eisprong krijg elke maand maar is gewoon afwachten of ik zwanger kan raken.
    in 2006 zei me arts dat het wel mogelijk was bij mij.
    ik ben sinds april al van de pil af en heb een regelmatige cyclus dus dat zit ook wel goed.

en als het verder allemaal prima gaat met de waardes van je schildklier dan kun je wel zwanger raken. het heeft wel invloed allemaal.

4. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Hoi Balou,

Ik weet sinds mijn 20e dat ik een traag werkende schilklier heb en probeer nu ook zwanger te worden. Ik zit nu in ronde 4. Wanneer je medicatie goed is ingesteld zou je prima zwanger moeten kunnen worden.

Als je meer wilt kletsen hierover zou ik zeggen: kom bij het klierende schilklierclubje (zie mijn clubjes).

Groetjes,

Fir

5. wensje2010

wensje2010 Actief lid

Jan 11, 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hall Dames,

Ik ben wensje, ben nieuw op het forum. Ik ben 27 jaar en ben al 2.5 jaar bezig voor ons 1e wondertje. Ook ik heb een traag werkende schildklier waar ik tyrax voor slik sinds mijn 10e. Mijn schildklier is goed behandeld...je houdt het wel je hele leven die afwijking.
    Het leek mij ook wel leuk om mee te kletsen.
    Ik ga net de mm , na onderzoeken is gebleken dat het zaad van mijn man kwaliltatief minder goed is. Bij mij is alles goed...heb elke maand op tijd mijn menstruatie en ook een eisprong en de rest van mijn waardes zijn ook goed. We weten wel al dat het een ivf of icsi gaat worden...ben benieuwd..moet nog 2 weken wachten op uitslag 2e zaadonderzoek. Dan krijgen we definitief te horen wat het wordt.

Ik heb vernomen dat veel vrouwen met een schildklierafwijking gewoon normaal zwanger zijn geworden...dat geeft mij een heel veel hoop ook al heb ik me laten vertellen door de internist en fertiliteitsarts dat ...een goed behandelde schildklier zoals bij mij geen problemen gaat opleveren bij het zwanger raken...wel ben je medisch als je zwanger bent. Meiden...we moeten ons niet teveel zorgen maken denk ik..;)

wens jullie heel veel sterkte en succes

groetjes Wensje

6. silkie

silkie Actief lid

Mar 31, 2009
    470
    0
    0
    ik heb (na een joduimslokje vanwege een te snelle) nu ook en te traag werkende schildklier en slik daarvoor thyrax.

Als je zwanger wilt worden is het wel erg belangrijk dat je schildklier goed is ingesteld. Je moet zelf wat scherper ingesteldd zijn als normaal. Als ik het goed heb wordt een TSH van 1 en FT4 van 20 geadviseerd.

Als je zwanger bent moet je ook regelmatig je schildklierfunctie laten controleren. Je hebt vaak dan wat meer medicijnen nodig.
    Omdat het kindje vooral in het begin van de zwangerschap geheel afhankelijk is van jou schildklierhormoon adviseerde mijn internist om zodra ik wist dat ik zwanger was een extra tablet thyrax te nemen.

komende woensdag wordt mijn schildklierfunctie geprikt om te kijken of ik goed genoeg ben ingesteld

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Hier nog een schildklier patient....
    Ik heb Hasimoto, dit betekend dat ik anti-stoffen tegen mijn schildklier aanmaakt. Hierdoor werkt hij soms te snel en soms te langzaam.....

Bij mij was dit niet de reden dat ik niet zwnager kon worden.
    Het is wel zo dat het veel voorkomt dat het bij schildklier patienten langer duurt om zwanger te worden, maar het is niet onmogelijk :D

Share This Page