Ja precies dit. Bij deze naam zie ik meer een donker kindje voor me. Door de voetballer, maar ook zeker door mijn werk als leerkracht! Maar ts: het is jullie kindje en jullie moeten je goed voelen bij de naam! Een naam zal nooit alles en iedereen tevreden stellen. Als jullie er maar achter staan.
Ja vandaag kom ik er ook achter dat iemand een hond heeft die Denzel heet… hij gaat nu echt van mijn lijstje af hoor! denk dat we ons kind maar naamloos gaan noemen
Hoe zou je Julen uitspreken? Onze dochter heet J.ule en dat wordt standaard verkeerd uitgesproken. Iets om rekening mee te houden misschien, ik had het wel verwacht maar vind het toch irritant haha.
Het wordt Royce. Naam waar we allebei achterstaan wat vinden jullie, toch wel nieuwsgierig naar jullie mening haha
Niet mijn ding, al is het an sich geen beroerde naam. Wel één met veel associaties voor mij: moet meteen denken aan de zoon van wijlen Peter R. de Vries. En heet de zoon van 'Tsjakka!' Emile Ratelband niet ook zo? Bij Royce denk ik daarnaast aan de auto Rolls Royce, ook al was de naam eerder dan de auto. En lijkt op Joyce, maar dan met een R. Verder een tikkie jut en jul met de jongste als je het mij vraagt. Maar hey, wat anderen ervan vinden, terwijl jullie er beiden content mee zijn, moet niet uitmaken in principe Edit: even opgezocht: Emile Ratelband heeft 'die andere': Rolls dus.
Ja klopt, daar had mijn man hem ook van. En het betekend Koninklijk. Mooie betekenis. Maar idd Miss wel beetje jut en Jul met mijn andere zoontje..
Tikkie wel met zoon #1. Maar daar heb ik persoonlijk dan minder moeite mee, omdat er nog een zoon tussenzit met een naam die er niet op lijkt. Met Royce krijg je Jim- Kees- Mees. Met Ayven krijg je Jim- Kees- Tim.
Ahhh dat wist ik niet! Doorgaans zegt men de oudste eerst, vandaar dat ik uit onze PB's dacht dat R. de oudste was