Wat mijn kat toch heeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Gister avond toen ik uit mijn werk kwam en lekker op de bank zat, vloog mijn kat uit de vensterbank, rende een rondje door de kamer om vervolgens heel hard voor de deur te zitten miauwen.
    Die moet nodig dacht ik. Kat buiten gelaten. Vannacht niet binnen geweest en vandaag tot eind van de middag niet gezien.
    Hij zat in de buitenkachel (zo'n ding waar je hout in doet met een pijpje eraan). Daar heeft hij de hele middag in gezeten.
    Ik heb hem rond 20.00 geroepen. Hij kwam mijn kant op en net voordat hij via de schuifpui naar binnen zou hup de kachel weer in. Nu om 22.30 weer geroepen en naar een poosje kwam hij eindelijk binnen. Weer een rondje woonkamer al miauwend, net alsof hij achterna gezeten werd. En hij wou gelijk weer naar buiten. Niet gedaan dus.
    Hij heeft net wel een stukje vlees op en een beetje kattenmelk. Net hoorde hij de deur naar de bijkeuken. Zet zich schrap en raced er als een gek naartoe.
    Lijkt wel of de grond hier heet is of zo.
    Uiterlijk niks aan haar te zien. Ze is 8 jaar en altijd goed gezond geweest. Laat geen urine of ontlasing lopen. Ze doet alleen heel gek. Hard miauwend door het huis rennen.

Wie weet wat er is?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zit er misschien een muis in je huis of tuin???

Daar kunnen ze ook op reageren ook al zien wij ze niet. Die beesten zijn nu behoorlijk voedsel aan het in slaan voor de naderende winter dus die beesten zijn druk. Jou kat zou dat wel eens kunnen horen en zien. Kortom misschien ligt ze op de loer ergens voor.

:)

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    misschien een geest in huis??
    wij hebben een kat die daarop reageert, net als die van jou, lijkt angstig en wilt alleen maar naar buiten of boven
    een vriendin en ik kunnen geesten voelen/zien en merkte dat elke keer als ze zo gek deed we een geest voelde
    gevraagd deze weg te willen gaan en sinds dien is het over.....

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    onze kat heeft ook wel eens van die dagen dat hij niet binnen te houden is..
    Gelukkig doet hij niks geks.. En ligt hij in die kachel.
    Dus ik zou me niet al te onegrust maken.

Maar als het jou echt niet lekker zit (jij kent hem toch het beste) zou ik even bellen met een dierenarts en advies vragen..

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat doen die van ons ook weleens. En dan keihard gaan brullen bovenaan de trap. En burn-outs maken op ons laminaat hahaha.
    Het is normaal, denk ik.

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    is ze geholpen??
    Kan anders nog verlaat krols zijn.

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ja ze is geholpen. Vreemd, ze heeft het in die jaar nog nooit gedaan! Maar als ik jullie zo lees zal het wel meevallen.
    Ik zal de geesten ook in de gaten houden!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Dit klinkt bekend. Hier ook zo'n kat die af en toe zo debiel doet. Oorzaak; Vlooien!!! Ik ontvlooi altijd netjes op tijd, maar een enkele keer schiet het er weleens bij in. Zodra ze dit gedrag begint te vertonen, weet ik dat ik een pipet ben vergeten..

Het lijkt wel dat als ze binnen komt, in de warmte, dat die vlooien beginnen te lopen. Helemaal gek wordt ze dan. Vreemde blik in haar ogen, keihard mauwen en rennen...

Dus ik weet niet hoe het met jou ontvlooischema zit, maar ik zou dit eerst eens nagaan..

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou het nog heel even aankijken, maar als dit doorgaat toch even naar de dierenarts brengen. Het kan namelijk zijn dat ze toch ergens flinke pijn heeft - katten uiten dat niet altijd even helder ;) en vaak betekenen "psychische" klachten, dat er iets lichamelijks aan de hand is. Onze kat had ook een periode dat hij heel raar deed (heel wild en boos) en toen bleek hij inderdaad een pijnlijk blaasprobleem te hebben.

Deel Deze Pagina