Wanneer zwangerschap vertellen aan kinderen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dolce1983, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik ben pril zwanger van ons 5e kindje en ik merk dat ik behoefte heb om het te delen met de mensen van wie ik het meest houd.
    Maar ja dit zijn oa de kleine mensjes, die lastig een geheimpje kunnen bewaren.
    Mijn man vindt het geen probleem om het nieuws al te brengen aan zijn ouders en onze kinderen.
    In de vorige zwangerschappen hebben we het ook rond de 5/6 weken al verteld aan ouders en kinderen, maar toen waren de kinderen nog zo klein en zaten ze nog niet allemaal op school met vriendjes te kletsen.

Mijn belangrijkste reden is vooral dat ik me nu al zo misselijk en beroerd voel en hen wil laten weten hoe dat komt.

En stel dat het toch mis gaat?

Kindjes zijn 9, 6, 4, 3 jaar oud.
    Wanneer vertelden jullie het aan de andere kinderen of kindje?

Dolce

2. louan

louan Niet meer actief

Na de 1ste goede echo met 8 weken verteld aan onze 5 jarige. Wilde niet iets delen wat misschien niet goed zat daarom gewacht tot na een goede echo.

Wonder boven wonder heeft hij heeeeel netjes zijn mondje gehouden totdat wij zeiden dat hij dit mocht delen. Heel trots op hem dat hij dit kon.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

3. Prj

Prj Niet meer actief

Na de eerste echo met ruim 10 weken. Toen mochten ze het ook gelijk van de daken schreeuwen. Tot die tijd wist niemand het.

Bij de vierde zwangerschap hetzelfde. Bij de eerste 3 waren ze nog heel klein en beseften het niet.

Hier ook de 5e zwangerschap. Kids zijn nu net 6, net 5, en bijna 4 en 9 maanden

4. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier met 3.5weken tegen mijn toen 2.5jarige verteld.
    Mijn borstvoeding liep gigantisch terug en ik heb de eerste 25 weken flink veel gespuugd en voelde me ellendig.. bv is toen heel snel helemaal gestopt. En het was fijn dat hij wist waarom mama steeds zoveel moest spugen en hij mij dan ook eventjes met rust liet.

Het was echt ons geheimpje ( partner, zoontje en mij ) hij heeft helemaal niets verklapt naar andere mensen. En met 9.5 weken mocht hij het wereldkundig maken op mijn verjaardag dmv een shirtje met tekst. Mega trots is en was hij.

Hij weet ook de naam van de baby, daar waren we uit toen ik 14w zwanger was. Hij weet dat het weer ons geheim is, en heeft het nog tegen niemand verklapt. Hij praat vaak gewoon over Bloeltie (broertje) of baby.

Ik snap dat dit niet bij iedere 2.5/3jarige kan, maar hij is heel pienter en vind het veel te leuk! En al zou hij zijn mondje voorbij hebben gepraat/praten... vinden wij ook geen wereldramp. Maar dat is tot dusver niet zo!

5. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Wij hebben het na de 8 weken echo vertelt aan ons zoontje van 4. Ook vanwege ziek voelen. Kan ik het wat beter uitleggen en snapt hij het ook wat beter

6. Amira6

Amira6 Lid

19 jul 2017
    18
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb het altijd wel laat vertelt aan de kinderen echt pas zodra mijn buik dik werd. En je duidelijk kon zien dat ik zwanger ben. Dit heb ik puur gedaan omdat ik dagelijks te horen kreeg van de kids wanneer komt de baby nou?
    En dan duren die 9maanden wel heel erg lang.

7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    Wij hebben het ons zoontje verteld met iets meer dan 7 weken. Hij had de echo foto gevonden en zei he mama jij heb baby in buik. Toen wel verteld dat het nog ons geheimpje was en wonder boven wonder heeft ie tot 13 weken het tegen niemand gezegd. Hij was toen 4.

8. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Wat fijn dat jullie allemaal gereageerd hebben.
    Denk dat ik het met de meeste eens ben, dat vertellen na de eerste goede echo het beste is.
    Nog even wachten en mijn mond houden, want heb pas bij 8 wkn de eerste echo.
    Hoop dat de kindjes het niet eerder door hebben, want ik heb nu al een klein buikje terwijl ik altijd plat ben.

Deel Deze Pagina