Tja, ik vind 't eigenlijk allemaal wel vrij groot wat hier genoemd wordt, maar mijn dochter was met 37+1 dan ook maar 47cm en 2920g. Nog net geen 6 pond, dus echt een kleintje in vergelijking met de 8-9-10 ponders die hier genoemd worden. Ik was zelf bij de geboorte 7,5 pond bij 50cm. Vriend weet ik niet precies.
Over verkeerd schatten: Thirza werd geschat op 7 pond. En was dus dik 8,5 pond... Behoorlijk ernaast dus, maar was op basis van voelen, en aangezien ze erg strak ingepakt zat in m'n kleine buikje...
Ik was zelf 7 pond, maar mijn moeder, 10 e kind woog er 13 bij de geboorte. Dat vind ik groot. 7 a 8 niet.
Bij mij zeiden ze dat ik veel vruchtwater had en uiteindelijk na 40+4 bevallen van een zoon hij was 4250 gr en 56 cm
Mijn zoontje moest na de geboorte dagelijks geprikt worden voor zijn suikers! Woog 4315gram op 39 weken Als ze dat moeten doen, vind ik het toch groot!
Thnx voor de reacties, meiden. Wat een verschil he, bij iedereen?! Ik weet dat een schatting eigenlijk niets zegt... al verwacht ik dan ook weer niet een 6 ponder bij ons hoor. Ze hebben het vaak mis. Ik vind het jammer dat we geen groeiecho krijgen. Sommige verloskundigepraktijken doen dit standaard volgens mij. Hier niet. Maar ja, als er geen echte reden voor is... dan hoeft het ook niet... maar zou het ook wel leuk vinden om een beetje te weten wat we kunnen verwachten! Maar goed, een verrassing is ook wel weer leuk Over een paar dagen/weken zullen we het weten!
Ik vond het achteraf wel erg fijn dat ik niet wist dat Thirza zo zwaar was... anders had ik nog erger tegen de bevalling opgezien. Hier was haar geboortegewicht en lengte trouwens totaal niet in lijn met ons eigen postuur... Allebei gemiddeld van lengte en gewicht en bij geboorte laag-gemiddeld, en dan dus toch zon groot kind.... Inmiddels is dat trouwens helemaal bijhetrokken en zit Thirza qua gewicht op de -1lijn en qua lengte gemiddeld.