ik vraag me af wat jullie het beste/leukste/handigste leeftijdsverschil vinden ? wat is jullie ideaal beeld daarvan? wat zijn jullie voor -en nadelen daarvan?
Ik denk dat het allemaal zijn voor- en nadelen heeft. Dicht op elkaar is leuk, omdat ze dan lekker samen kunnen spelen en in dezelfde 'fase van hun leven' zitten. Verder uit elkaar is ook weer leuk omdat de eerste het dan bewuster meemaakt dat er een broertje/zusje komt..
Tussen nr. 1 en 2 zit 2,5 jaar en tussen 2 en 3 19 maanden. En tussen 1 en 3 zit dus 4 jaar. Momenteel vind ik die 4 jaar verschil het leukste. De oudste is heel erg bewust bezig met haar babyzusje, vind het prachtig om te helpen en te moederen, nooit jaloers. Al denk ik dat het kleine leeftijdsverschil tussen 2 en 3 leuker is als ze ouder zijn. Scheelt trouwens ook dat de middelste echt de pittigste is van de 3
hier zit er 18maanden tussen en vind het geweldig! Als ik het over moest doe nhad ik het weer gewillen, misschien nog wel iets dichter op elkaar, zeker als ik zie hoe ze nu met elkaar spelen en omgaan.
Ik heb nog maar 1 kindje, dus ik heb geen ervaring... maar wel een soort ideaalbeeld, denk ik. Mijn man en ik willen pas over 3,5 jaar serieus gaan overwegen of er een tweede komt. Dan heeft onze zoon heerlijk alle aandacht gehad voordat hij aan de kleuterschool begint. Mijn zusje en ik schelen ruim 3 jaar en dat heb ik altijd als prima ervaren. Nu we ouder zijn is van dat leeftijdsverschil helemaal niets te merken.
Hier dadelijk een verschil van 13 maanden. Zelf heb ik met broertje een verschil van 5 jaar... Vind ik zelf erg lang... Ik hoop dat onze kids straks leuk met elkaar kunnen spelen en echt in dezelfde fase zitten!
Straks zit er precies 2 jaar tussen als mijn * was geboren zat er 15 maanden tussen. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken in deze plak fase van sylvano een baby erbij te hebben maar de leeftijd van 2 zal ook wel weer wat hebben. Ik denk dat beide zijn voor en nadelen heeft. Wij vinden 2 jaar prima
Bij ons zit er straks 20mnd tussen. Prima vinden wij! Al hoor ik wel vaker datmensen zeggen dat t erg kort op elkaar is... terwijl in mn omgeving veel (ook volwassenen) 1, 5 tot 2 jaar schelen met broer/zus... niks aparts dus vinden wij
Tussen de eerste twee zit 20 maanden en tussen nummer 2 en 3 zit 14 maanden. Ze kunnen heerlijk samen spelen en ook lekker samen ruzien. En dan doet de jongste (nu 14 maanden) niet onder voor haar broers. Dat wordt nog wat Ik weet niet of ik een groter verschil leuker had gevonden. Het is voor ons prima zo.
Tussen mijn jongens zit bijna 3 jaar en vind dat wel lekker.. vooral nu mijn oudste steeds zelfstandiger wordt heb ik daar minder 'verzorg'werk aan. Ze spelen niet echt samen, maar wel naast elkaar, en zijn graag samen (jongste is echt chago als mijn oudste er niet is haha). Had er van tevoren liefst 2 jaar tussen gehad maar mijn dochter* is overleden in de zwangerschap.
Bij mij zit er 12 jaar verschil tussen Wel erg leuk moet ik zeggen. Grote broer is stapel op zijn zusje en knuffelt haar veel (hij wil alleen geen luiers verschonen, hahaha)
Wij hebben er iets minder dan 2 jaar leeftijdsverschil tussen zitten. Misschien was 2,5 jaar iets makkelijker geweest. Maar veel meer zou ik er niet tussen hoeven.
Hier zit er nu 23 maanden tussen... zws was zwaar omdat de eerste vaak getild wil worden enzoo.. en nu is de baby bijna 4 weken en zn grote zus gaat er super lief mee om, dus ik vind het ideaal.. maar ik heb dan ook 2 slaapkoppen!