Als mijn man uit bed stapt moet hij meteen niezen en snuiten. Loopt hij naar de kamer van DL om haar te troosten, meteen verkouden. (Blijft echt een paar uur aanhouden na die tijd). Vroeger al, moest hij naar bed (trap zat in het hok, oud huis) had hij een jas in de keuken die hij aandeed en bij uikleden weer uit.. Paar jaar geleden een badjas gekocht dat helpt iets, maar er is gewoon niets aan. Slaapt mn dochter haast, niest hij weer keihard naast haar.. Of ik moet altijd gaan, maar ja na 4x ben ik dat ook wel zat. Is hij verkouden dan neemt hij een hele hete douche of doet een dubbele trui aan en het helpt nog ook... tIs dus iets met de wisselin van temperatuur maar hoe kan dat?
Nou nee, verschillende dekbedden zowel thuis als hier/vakantie, kan niet tegen veel stof maar 1x stoffen boven is prima. Het is echt als hij evne uit een warm bed komt, even zonder jas naar buiten oen
Het klinkt als huisstofmijt allergie. Hier ook heel lang niet in de gaten gehad waar het aan lag. Maar het kan bijv liggen aan de badjas die je aantrekt, een vloerkleed op dochterlief haar slaapkamer enz. Mijn man bleek extreem gevoelig!
hoe weet je dat dan? En hier gaat het beter als hij meteen iets aan doet. En wel of niet stoffen merk ik geen verschil?
Klinkt echt als een allergie hoor (of een overgevoeligheid). Ik ken genoeg mensen die 's ochtends niezend wakker worden en die hebben inderdaad een (huisstofmijt)allergie.
Hoop niet dat hij allergisch is voor vrouwen! Stopt hij met niezen bij voldoende afstand ? Ik heb dit toevallig met dekens en toestanden van 'fleece'. Misschien ligt er ergens iets van fleece ? Anders huisstofmijt misschien inderdaad.
Mijn man heeft dit ook, en hij is dus allergisch voor huisstofmijt , hij slikt hier elke dag pilletjes voor, zodra hij er 1 neem is het weg, Je kan bij de ha een bloedonderzoek laten doen dan weet je het gauw genoeg
Klinkt als allergie. Was je je beddengoed op 60 graden? Was de eerste tip die ik kreeg van de KNO arts. Ik heb het ook heel erg met bijv. was vouwen, bed verschonen. Dus als er in een keer veel stof vrij komt.
Dan ben ik een vreeeemde vrouw want ik heb het ook Zodra ik omhoog kom krijg ik een mega niesbui, dan nies ik vaak wel 10x achter elkaar. Daardoor krijg ik een snotneus en rode ogen, ik ben dus heel charmant 's morgens Ik heb overigens een hele reeks allergieën waaronder ook huisstofmijt.
Ik heb het ook jaaaren gehad, allergie huisstofmijt. Maar ik ben er toch over heen gegroeid, het is na een aantal jaar ineens overgegaan, zonder iets in omgeving oid te veranderen...
Even naar de huisarts. Voor hetzelfde heeft hij poliepen en weet ik wat. Heeft hij zijn amandelen nog?
Hey dat herken ik ... dat heeft mijn man ook. Als er een grote temp wisseling is dan moet hij niezen en lijkt het net of dat die een of andere allergie heeft. Hier het ergste in de ochtend en 's avonds. Verder geen allergie voor huisstof of iets dergelijks. Als het weer veel schommelt met het weer neemt hij zo'n (bij de drogist te koop) allergie pilletje een dag of twee en dan is het weer een tijd weg! Je zou een allergie test aan kunnen vragen ... zien of er wel degelijk iets bij je man aan de hand is. Maar hier dus ook als het erg kou is ineens ...
Een test laten doen bij de huisarts. Het kan ook zijn dat door het opstaan oid....de stofjes in het de kamer beginnen rond te dwalen waardoor hij geirriteerd raakt. Mijn man kan ook binnen een seconde ontzettend verkouden worden.