Wat vinden jullie hier nou van??

Discussie in 'De lounge' gestart door Dribbel, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miniman

Miniman Niet meer actief

HEEL erg herkenbaar!! Ik had hetzelfde, alleen wij gingen maar een weekend. (voor het eerst met ons zoontje 1 weekend weg van huis) in een superdeluxe huisje met alles dr op en dr aan en veel geld voor betaald. Het huisje stond echter in de buurt van waar mijn schoonouders wonen. Toen mijn schoonmoeder er lucht van kreeg wilden ze ook een dag langs komen. Mijn man heeft toen eerlijk gezegd dat hij het niet zag zitten tegen zijn moeder en daar is wel ruzie van gekomen. Ook al kwamen we braaf maandagochtend langs (dus na het weekendje weg). We zijn toen een aardig tijdje gebrouilleerd geweest maar nu is alles weer okee. Kijk dus maar goed uit voor je NEE zegt ;)

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Meid als jij dit niet prettig vind dan zou ik er zeker over praten.
    Ik zelf had er totaal geen moeite mee.Vond het juist super gezellig dat ze een daggie kwamen!

Maaarrr ik begrijp ook dat er mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben. Je ziet elkaar meestal vaak genoeg.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik snap je helemaal!

Had bijna iets vergelijkbaars. Herstel: nog erger! Mijn vriend komt uit Italie en heeft daar dus familie wonen. Nu hadden wij bedacht een weekje naar Italie te gaan, maar dan niet naar de familie, maar lekker aan het strand met zijn viertjes. Heeft een tante van mijn lief, nadat ze hoorde waar we heengingen, meteen het hotel gebeld met de vraag of ze nog een kamer hadden... VOOR DE HELE WEEK!!!:$ Heb meteen aan mijn vriend gezegd dat ik dat dus echt niet wilde en dat hij haar moest bellen. Of dat ik met liefde zelf wilde bellen, wilde best de boeman zijn. Maargoed, hij vond dat hij zelf moest bellen, heeft dat ook gedaan en tante Luisa is lekker thuis gebleven.

Ik denk dat jij ook duidelijk moet zijn, het is JULLIE vakantie en niet aan je schoonmoeder om zich op te dringen. Fijn dat andere mensen het leuk vinden als hun familie zich bij hun aansluit, maar jij nu dus niet!!! En 1 dag op een vakantie van een week is relatief gezien al veel. Dus leuk dat iemand zegt: 1 dag is zo voorbij,maar dat is je vakantie ook.

4. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar gaat het me ook om. De dag heeft ze idd ook al bepaald, want die had ze vrij genomen.
    En bovendien speelt het feit ook mee dat ik op vakantie ga met m'n gezinnetje en dan ook echt een week heerlijk met z'n drietjes wil zijn....

Maar goed, ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen. Ik ga er maar (weer ;)) een nachtje over slapen.

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zegge je bent niets verplicht hoor en het jullie vakantie,, niet doen,, als ze er weer over begint zeg je gewoon ik vind het heel lief van je maar we willen even tot rust komen met zijn drieën.. als ze dat niet begrijp tja vind het zo wie zo al erg dat ze zich zelf zomaar uit nodigt waardoor je ook nog verplicht voelt,, vroeger had ik dit ook met mijn schoon moeder maar doe niets meer waar ik geen zin in heb en zeg het gewoon

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou dit ook niet leuk vinden, zij heeft al bepaald dat ze op jullie vakantie langs gaat komen. Zonder met jullie te overleggen.
    Haha sorry smoeder, maar op die dag hebben we nét een uitstapje geplanned staan. Echt jammer dat we je nu mislopen :p.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou er ook geen zin in hebben. Ze ziet je zoontje vaak zat, dus ik zie de reden niet, waarom ze zou komen. Gewoon eerlijk zeggen, dat je lekker met je eigen gezin wilt zijn.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij zijn 2 weken geleden een midweek naar een landal huisje geweest in Limburg. op de laatste volle dag zijn mijn schoonouders langsgeweest. Mijn schoonvader wou al om 7u vertrekken (is 2 uurtjes rijden) maar wij zeiden dan gelijk dat we ze niet voor 11u wilden zien haha.

Wij zijn met z'n tweetjes naar het Liberty museum geweest. mijn schoonouders die zijn 's namiddags met Tim gaan zwemmen en gaan wandelen. 's avonds hebben we dan samen gebbqed.

Mijn vriend was er niet bij toen het ter sprake kwam, ik vond het gelijk wel een leuk idee. zo konden we dan samen iets doen zonder Tim. Ik zei hun dat ik het thuis zou overleggen, en als mijn vriend het wat vond, we hun "officieel" zouden uitnodigen :)

Bij ons is het dus heel leuk en gezellig geweest voor zowel ons als mijn schoonouders. Als je het niet ziet zitten, zou ik dat zeker aankaarten. je schoonouders zien je zoon wekelijks, en jullie hebben slechts 1 week vakantie.

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja, wij hebben de midweek cadeau gekregen van mijn schoonouders omdat we anders niet met vakantie zouden gaan wegens geldgebrek. Dat vond ik echt super van hun :D :D (wij voelden ons niet verplicht om hen uit te nodigen, zij zagen dat ook niet zo)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn schoonouders zijn ook een dagje geweest, toen we een weekje naar Frankrijk waren.... hebben er 600 km voor gereden maar bleven geeneens slapen:p

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het gewoon zeggen! je irriteert je volgens mij meer aan het feit dat ze zichzelf zo uitgenodigd heeft dan dat ze werkelijk langskomt!??

waarschijnlijk bedoelde ze het helemaal niet zo en bedoelde ze het alleen maar lief. je schrijft ook dat ze elke woensdag oppast, miss dat ze nu een dagje samen met jullie van haar kleinkind en jullie kindje wil genieten!?
    je hoeft ook echt niet de hele dag in het huisje te blijven toch!?? lekker gezellig wandelen of ergens wat eten/drinken!

Maar goed , nogmaals ik zou het zeggen want zo irriteer je je al voordat de vakantie begint en dat is ook niet goed natuurlijk!

succes hoor! en toch nog een hele fijne vakantie!!!

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    (niet heel het topic gelezen hoor, dus sorry als ik iets dubbels zeg)

ik zou het ook niet fijn vinden, het is toch jullie vakantie als gezin. ik zou je vriend het laten oplossen, laat hem haar maar ontnodigen als ware. want als je haar nou toch laat komen, dan is heel je dag verpest. (ik zou in jou geval er tegen op zien en dan word ik er ook niet vrolijker door, en dan hebben zowel hun als wij een k*t dag)
    vind het wel heel brutaal en zou er ook niet van gediend zijn.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook niet willen hoor. Als ik op vakantie ben dan ben ik daar om optimaal van mijn gezinnetje te genieten en niet om een dag met mijn schoonouders opgescheept te zitten terwijl je die al iedere week ziet. En dat jullie hun auto hebben vind ik geen vrijbriefje om een dag te komen, en dan helemaal aso als ze zichzelf uitnodigen.
    Zou het gewoon eerlijk zeggen, anders ga je je de hele vakantie irriteren naar die dag toe.

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    als jij het zelf niet wil dan moet je het niet doen... maar je partner ziet er zo te lezen weer geen problemen in... dus 1 van de 2 zal moeten toegeven.

persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee. mijn schoonouders en eigen moeder en vader gaan ook wel eens een weekend weg (of een lang weekend) en als dat dan toevallig op zon park is met een zwembad en een hoop speeltuinen dan gaan we zelf ook altijd een dagje lekker ernaartoe. jamie vind dat super en de oma's natuurlijk ook!
    ook andersom! als wij een lang weekend naar een of ander sun of centerparks gaan dan komen en mijn ouders en mijn schoonouders (ieders een andere dag) ik heb er totaal geen problemen mee. ik vind het zelfs wel gezellig :) ze komen dan rond 12u en zijn rond een uur of 5 alweer weg...

toen mijn ma enkele maanden geleden naar een park ging (die hadden een caravan gehuurd daaR) zijn we zelfs 1 nachtje blijven slapen... leuk toch!

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Alleen al het feit dat ze zichzelf uitnodigen...
    Hoe je relatie je ook is met hen,als je het niet wil,gewoon zeggen.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    zou je het ook zo erg vinden als je eigens ouders dat voorstelden?? ik weet namelijk van mijzelf dat ik meer kan hebben van mijn eigen ouders dan van mijn schoonmoeder... :D
    alhoewel ik toch een redelijke band heb met haar... niet dat we de beste vriendinnen zijn hoor. maar ik vind het niet erg als ze langskomt of wij daar naartoe gaan...

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    `tja hier zou dat ook niet zo'n probleem zijn,

laatst nog op vakantie geweest,toen kwamen schoonouders en zoonzusjes ook een dag langs en zijn we naar de efteling geweest,
    maar WIJ hadden idd gevraagd of ze langs kwamen,

tja ik zie het probleem niet zo, maar het ligt ook aan de band wie je hebt, en gewoon of je er wel zin in heb, want het is JULLIE vakantie..

18. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, dat vind ik dan nog een ander verhaal. Mijn schoonouders gaan 9.00 uur rijden en zijn er dus rond 11.00 uur. 's Avonds blijven ze eten, doen daarna nog een bakkie koffie en een drankje. Tegen de tijd dat ze weg zijn is het dus 20.00 uur ;)

Heb het er net met mijn vriend over gehad en die zegt dat hij het niet gaat zeggen. Dus maw: ik mag het lekker oplossen omdat hij het niet durft te zeggen....

19. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik zou er ook vreselijk van balen! en het zou ook niet gebeuren. Als ik op vakantie ben wil ik rust, en ik zou me kapot ergeren als ze zo zouden komen. Als je zo iemand bent die het leuk vind om met familie op vakantie te gaan en je ze zelf uitnodigd vind ik het anders. Maar als mijn schoonmoeder hiermee zou komen aanzetten zou ik haar toch echt uitlachen. Mijn eigen moeder ook hoor!
    En ik ben met allebei wel eens op vakantie geweest hoor op hun verzoek, maar op onze eigen vakantie blijven ze lekker thuis hahah.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Voor mij zou het ook niet uitmaken mits ze zichzelf maar niet uitnodigd. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan als mensen dat doen!! Niet alleen mn sm maar bij iedereen...
    Wij gaan over 2 weken eindelijk op vakantie en dan komt mn sm ook 1 dagje omdat mijn vriend dan jarig is. Vind ik wel lief van dr. Ze kan dan ook denken ik blijf lekker thuis, jij gaat weg...:)

Wat ik zou doen in jouw geval, zeg het gewoon rustig, dat je het niet zo leuk vindt dat ze jullie zo voor het blok zetten en dat jullie maar een weekje weg zijn. Compenseer het desnoods door te zeggen dat als jullie terug zijn jullie even een bakkie komen doen:)

Deel Deze Pagina