Morgen gaan we eindelijk tekenen voor ons nieuwe huis! We hebben 's ochtends vroeg al een afspraak met de notaris voor het tekenen. Echter, hebben wij van de verkopende makelaar helemaal niets meer gehoord sinds het tekenen van de voorlopige koopovereenkomst... (ze is extreem moeilijk te bereiken) Nu weten wij helemaal niet wat de bedoeling is, wel weten de bewoners dat ze 's ochtends bij de notaris moeten zijn maar over een eindinspectie weten ze niets.. Nu vraag ik me onder kopers hier af, hoeveel mensen hebben een eind inspectie gehad? Dus dat je net voor het tekenen in het huis gaat kijken nog? Wij hebben namelijk ook wat roerende zaken afgesproken met name met zaken voor de keuken enzo...
Ja, dit hebben wij wel gehad, en er waren zeker wat puntjes die nog afgemaakt moesten worden, deze hebben wij samen met de notaris opgeschreven en ook voor getekend. Zou zeker om een eindinspectie vragen! edit: Wij hebben ook pas de laatste 5% afbetaald toen alle punten naar behoren afgehandeld waren.
Je gaat ALTIJD voor een eindinspectie. Waarom? Vooral voor de meterstanden! Anders krijg je daar achteraf gezeik over en dat wil je echt niet !
Als het goed is regelt de makelaar die afspraken. Het lijkt mij dat je je huis eerst leeg gezien wilt hebben voor je bj de notaris gaat tekenen.
Wij hebben ook een eindinspectie gehad! Ons huis stond zelfs leeg en er woonde al een jaar niemand in! Volgens mij is het ook verplicht..
Het is verplicht! Om de woning nog te bekijken. Staat ook in de overeenkomst. De woning moet immers nog zo zijn net zoals jullie hem hebben gezien en je neemt de meterstanden op (zelf doorgeven). Ik heb behoorlijk wat opleveringen gedaan en zelfs een keer gehad dat de verkoper van alles eruit had gesloopt! Na de overdracht kun je vaak weinig meer.... Het is ook de taak om dat te regelen als makelaar. 20/30 min is genoeg om de woning door te lopen.
Ik vind dat het er bij hoort, ook worden de meterstanden door jezelf!!! En de makelaar opgeschreven, om gezeur achteraf te voorkomen, dus zeker belangrijk om even te doen
Wij hebben ook een eindinspectie gehad voordat we bij de notaris tekenden. Ik zou ook niet willen tekenen zonder die eindinspectie hoor! Al was het idd alleen maar vanwege de meterstanden.
nou het is geregeld! de makelaar heeft uiteindelijk toch gereageerd gelukkig! morgen eerst inspectie in het huis bedankt voor de reacties!