belastingen snap er niets van jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jette, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

even een vraagje, ik ben in de war, mijn dochter gaat 1 dag naar de creche en mijn ouders passen 2 dagen op.
    Nu heeft mijn creche mij voorlichting gegeven voor wat betreft oma subsidie, mijn ouders zouden recht hebben op zo'n 300 euro in de maand voor het oppassen, hardstikke leuk natuurlijk, dus het contract zo opgesteld dat dit op papier kwam te staan.

Wat zag ik nu vandaag : van mijn rekening is 836 euro afgetrokken voor de creche, dus ik gebeld of dit wel klopte, ja hoor zei de administratief medewerkste dat is het deel dat je dochter hier komt en de rest is voor jou ouders minus administratiekosten, he dacht ik nog ze hebben helemaal geen gegevens van mijn ouders geen rekening nummer of niks.
    Heel vreemd dus, tja dat wist zij ookniet en ik moet maandag terug bellen.

Maar wat ik nu niet snap, moet ik mijn ouders die 300 euro betalen, ik dacht dat ze dit van de belastingdienst zouden ontvangen, ben ik nou dom of hoe zit dit?

Henriette

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoe het met omasubsidie zit durf ik niet te zeggen maar betaal jij voor 1 dag per week 836 euro? :confused: Dat is wel heel veel zeg.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Die oma-subsidie, hoef je echt niet zelf te betalen, die krijg je van de belasting.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    je krijgt het terug van de belasting normaal zou jij het aan je ouders moeten betalen als je het van de belasting hebt gekregen net als dat je het aan het kdv betaald zeg maar. snap je me nog?

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    maar ik zou idd maandag nog ff bellen want ik denk dat het kdv het aan je ouders gaat storten maar moeten ze wel het rekening nummer hebben enzo

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dit inderdaad ja.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ik het goed begrijp, treedt jouw kdv ook op als gastouderbureau voor jouw ouders? Ik neem aan dat jij dan het hele bedrag (dus voor de 3 dagen) aan het kdv betaalt en zij betalen jouw ouders dan voor de dagen dat zij oppassen. Van de belastingdienst krijg je dan het bedrag waar je recht op hebt aan kinderopvangtoeslag terug.
    Als je ouders geen betaling willen ontvangen voor het oppassen kunnen ze jou of jouw kind dit bedrag weer schenken (dan moeten zij en jij dit dus weer opgeven voor de belasting).

Nog even ot: ik vind het bedrag dat jij betaalt ook wel veel voor 1 dag creche en 2 dagen gastouder.

Hebben je ouders zich trouwens niet moeten inschrijven bij het kdv als gastouders? Dan neem ik aan dat zij daar ook alle gegevens hebben.

Groetjes Rosa

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja het was heel warrig allemaal, maar omdat de belastingen nog niet geregeld was, hebben ze alles maar van mijn rekening afgetrokken, lekker makkelijk he, ze hebben nog niet eens de gegevens van mijn ouders, ik vondt dit wel brutaal.

Ik krijg het geld teruggestort.

Mijn brutobedrag voor 1 dag creche is 270 euro, dit is inclusief voor 8 uur en na 17.00 uur.
    Netto betaal ik daar dus 180 euro voor de rest krijg ik terug van de belastingdienst.

Het bedrag wat mijn ouders zouden ontvangen voor de oppassubsidie kwam op zo'n 400 euro, de rest wat nog over bleef trekt de creche er tussen weg voor administratiekosten.

Nu heb ik het eerst zo gewijzigd, ik betaal het bruto maand bedrag van 270 euro en zodra ik de belastingpapieren heb ingevuld krijg ik een nettofaktuur van de creche van 180 euro.
    Dan kan ik ook de formulieren invullen voor oppassubsidie, moet nog even met mijn ouders overleggen in verband met het op moeten geven bij de belastingen, je hebt er natuurlijkniets aan dat ze eerst wat krijgen en daarna wat terug moet betalen.
    Mijn moeder wil er zowieso niets voor hebben, ze vindt het al een cadeautje om op onze kleine meid te passen! wat een schat he!

Henriette

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan normaal. Daarom vind ik het ook zo raar als je eigen ouders geld krijgen voor het oppassen. Vroeger deed men toch echt niet anders.

Tenzij je moeder bewust een dag minder gaat werken om op haar kleinkind te passen terwijl ze dat geld helemaal niet kan missen. Maar volgens mij is dat vrijwel nooit het geval.

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    het is natuurlijk wel mooi dat er een kleine vergoeding tegenover staat, mijn moeder komt 2 dagen in de week bij mij thuis (geweldig he?) ze maakt dan natuurlijk wel benzinekosten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ikhet bedrag wat er voor staat mijn inziens veel te hoog is!

Ik heb het nu dus ook nog niet aangevraagd!

Henriette

Deel Deze Pagina