Bij de apotheek kun je lanettevaseline halen, dat hielp hier heel goed. Mocht het niet helpen denk ik inderdaad dat er meer aan de hand is? Hoewel ik geen expert ben in KMA. En ik zeg ook: Lekker op verzoek voeden hoor! Daarom is BV zo ideaal. Trekt vanzelf bij die babyvetjes!
Ten eerste borstvoeding ALTIJD op verzoek.rare Arts.en ik zou maandag bellen dat het zo niet gaat en dat er NU naar gekeken moet worden en niet pas over 2 weken.hier gelukkig een kinderarts gehad die trots was dat ik op verzoek voede dus daar geen ervaring mee,ik zou zeker om een andere arts vragen.en evt aangeven dat die arts zeer borstvoeding onvriendelijk "advies" geeft,want als er max 5 gedronken mag worden krijgt je kindje niet genoeg voedingsstoffen binnen.wat natuurlijk niet goed is.kom op zeg je kindje is nog maar een paar weekjes oud!ik hoop dat je de oorzaak van de allergie vind en je kindje zich snel beter voeld.
Zo ziet haar hoofd er nu na een badje uit, helemaal rood, geirriteerd en vol schilfers. Wat is dit toch?! Ik ga inderdaad maandag bellen dat ik eerder wil, hoop alleen dat dit kan want ze zaten helemaal vol. de arts waar ik eerst een afspraak mee zou krijgen zat vol tot 23 november en verder was het overvol en nergens plek...
Wat een waardeloos advies! Mijn oudste zat ook op de +2 lijn, nog steeds trouwens. Nooit wat van gezegd! Dus laat je voor dat niet gek maken! (Buurjongen van bijna 3 maand is even groot als mijn jongste van bijna 8 maand, dus er kan altijd veel verschil in zitten ) Laat je nu alle koemelk producten staan? Dus ook niet de direct zichtbare, maar ook de minder zichtbare als in drinken (in de vorm van wei) of brood? En dat minimaal 4 maar liever 6 weken? Zo ja; Soja, kippen ei, tomaat, noten/pindas zijn ook allergeen. Ik lees vaak dat bv kindjes ook op ei en/of tomaat (of andere producten) reageert. Zou dat kunnen?
Oh, moet hier bijna van huilen zo zielig vind ik dit. Hier ook een kleintje dat helemaal onder zat en heel veel huilde. Bleek honger (groeide niet), reflux en kma. En ook op het wasmiddel en badspul reageerde ze. Alles is met goede voeding en medicatie opgelost en in de tussentijd heeft ze gewoond op/bij mij. Als ik mijn handen vrij wilde in de doek en anders lagen we samen op de bank. Zo hielp ik haar de dagen door tot we de juiste combi hadden. Succes! En laat je niet afschepen, stop in de tussentijd ook met badspul en niet te vaak in bad en neutral wasmiddel. En zet bij de arts je leeuwenhart op. Hoop zo dat je snel terecht kunt!
Herkenbaar! Bij mij is ze nu onderhand wel stil (meestal) omdat ik weet welke posities ze lekker vind en als ik moet koken of schoon moet maken ofzo dan doe ik haar in de draagdoek en de oudste 2 die passen zich hierop aan en houden er rekening mee (we knuffelen en stoeien heel veel en dat moet nu anders en minder) Leg ik haar neer, dan is het krijsen helaas. Ze gaat weinig in bad en heb haar vandaag pas voor het allereerst gewassen met babyzeep omdat ze wel erg zuur begon te ruiken haha. Verder heb ik me wellicht niet goed aan het dieet gehouden want heb inderdaad niet op alle verpakkingen naar de ingrediënten gekeken. heb puur alle hoofd dingen geschrapt uit mn dagelijkse voeding. Ik ga daar wat beter op letten. Ben nu 1,5 week bezig met een koemelk-vrij dieet.
Geen ervaring met kma maar wel met eczeem. Niet wassen met welke zeep dan ook, hooguit wat olie of badmelk gebruiken en smeren met een vette creme (cteomacrogolcreme, te koop bij de apotheek). Het kan ook een combi van krampjes en eczeem zijn, krampjes is vaak een uur na de voeding en in de avond, niet de hele dag door. Maar dan zou je na een week of 6 wel verbetering moeten zien. Ik wil je wel veel sterkte en wijsheid wensen, en een betere kinderarts. Hopelijk is er snel verbetering.
Wat een raar advies, je kind minder voeden omdat het op de +2 lijn zit. Mijn baby is nu 7 maanden, en zit vanaf week 1 al op de +2 lijn, niemand die daar ooit iets van gezegd heeft.
Je kunt ook even de verzekering bellen en kijken of er in de buurt een ander ziekenhuis is met kortere wachttijd. Eind november is wel bizar lang hoor!
ik heb nooit bv gegeven maar wel ervaring met een kindje dat "te zwaar" werd bevonden door een kinderarts en meteen op dieet werd gezet (hij was 4 maanden). Maar goed hij was 10 pond toen hij geboren werd en was toen dus al "te zwaar" . Vreemd genoeg kijken ze dan niet naar de lengte want die van ons was ook " te lang" voor zijn leeftijd. Hij lag op dat moment in het ziekenhuis en gilde de boel bij elkaar van de honger. Op een gegeven moment heb ik ze voor de keuze gesteld, of hun maakten een flesje klaar of ik ging naar huis en maakte er dan zelf 1 klaar. Uiteindelijk kreeg ik een extra fles maar er stond wel met dikke letters in het dossier dat ik het kind overvoedde Een maal thuis contact gezocht met een diëtiste (die er uiteindelijk wel meer verstand van hebben), die heeft even goed gekeken naar zijn groeilijnen (beide + 2) en hem per direct weer terug gezet op 4 flessen ipv de 3 die de kinderarts adviseerde). Dus ik zeg lekker voeden op verzoek hoor. Wat betreft de uitslag. - gebruik olie om mee te wassen ipv zeep, wil je toch zeep gebruiken zorg ervoor dat het ph nutraal is en parfumvrij. - doe wat azijn in je wasverzachter bakje, dit zorgt ervoor dat de was zacht wordt, alle zeepresten goed worden verwijderd en het je wasmachine ontkalkt. - zorg voor katoenen kleding. - smeer haar dagelijks (ik doe het soms meerdere keren per dag) in met vette creme (vaselinne lanette kun je bij de apotheek halen, maar als je je huisarts even een receptje hiervoor laat schrijven krijg je het gewoon vergoed van je ziekenfonds). - warmte is ook niet erg bevorderlijk voor de jeuk dus kijk even of ze het niet te warm krijgt wanneer ze in de draagdoek zit. Maar het allerbelangrijkste, luister naar jou gevoel en laat je niet afschepen door een arts (ook al heeft hij ervoor gestudeerd).
Voor eczeem staat meestal wel een langere periode dat ze koemelk vrij moeten zijn dan bijv darmklachten. Toch zeker 4 tot 6 weken en bij bv is het ook niet direct uit de melk. Wat je kunt doen om het iets makkelijker te maken is bijv via voedingscentrum een boekje of pdf bestand kopen waarin alle koemelkvrije producten staan. Dit kost alleen al wel iets van 20 euro. Mocht je vaak boodschappen doen bij de ah; zij geven het doorgaans op de verpakking aan wat koemelk vrij is. En de tip hierboven over naar jezelf luisteren, helemaal waar! Een second opinion is ook een optie of sowieso een ander ziekenhuis met minder lange wachttijd.
1,5 week is wel erg kort hoor, om resultaat te zien. Idd goed op de ingrediënten letten en wat 't nog makkelijker maakt (maar dat vraagt enige creativiteit) is geen pakjes en zakjes gebruiken. Dan weet je zeker wat je binnenkrijgt en wat je laat staan! MBT verzorgingsproducten zou ik ook goed opletten. Mijn DL kan (net zoals haar mama) absoluut niet tegen olie-achtige producten, dat sluit te veel af op de huid. Wat ik nu doe bij haar is: een dun laagje cetomacrogol / vaseline aanbrengen, dat een minuutje in laten trekken en dan met een hydrofiel de rest er weer afhalen. Dat doe ik twee maal per dag, een ze heeft een super mooi huidje nu.