Hoi hoi Mijn dochter zet sinds een paar dagen losse stapjes van mij naar haar vader ongeveer 4 Meter , nu ook wel eens los van de tafel naar de bank maar ze gaat niet uit zichzelf staan zeg maar , ze trekt zich wel eerst aan iets op. Hoe verliep deze ontwikkeling bij jullie kindjes ? Hiet was het: - 9, 5 maand optrekken -10 maanden langs alles lopen. 10, 5 maand echt soepel optrekken snel en makkelijk lopen langs alles. -11, 5 maand losse stapjes durven zetten. En dan nu maar afwachten Waneer ze echt zal gaan lopen
Mijn ventje loopt sinds een paar weken goed los, maar trekt zichzelf ook nog steeds t liefste aan iets op.
Oke ! Hij trekt zich dus eerst ergens op bijvoorbeeld. De tafel.en dan.laat hij los om te stappen. ? En.hoe oud is jouw zoontje ?
Mijn dochtertje heeft ook lang 'iets' nodig gehad om te gaan staan, tafel, bank. Geleidelijk aan kon ze het op steeds meer plaatsen, mijn broek bijvoorbeeld. En op een gegeven moment ontdekte ze dat ze ook kon steunen op de vloer en zo gaan staan. Hier gaat alles geleidelijk, ze ging met 10 maand staan (optrekken), met 13 maand zette ze de eerste stapjes los en met 14 maand liep ze goed los en ging ze denk ik ook zelf staan.
Hier heeft ie niet echt langs dingen gelopen, we zeiden ook dat ie op een dag gewoon zou opstaan en zou lopen....en dat gebeurde ook Als ik 'm neerzette tussen m'n benen bijvoorbeeld kon ie wel los staan en zette soms 2 stapjes en als we 'm voor de loopkar zette ging ie ook wel stappen maar hij heeft gewacht tot ie zeker wist dat ie kon lopen en dat was met 18 maanden. Tussen de eerste stapjes en het echt lopen zit vaak wel weer een tijdje, variërend van een paar weken tot een paar maanden...
Ja hij trekt zich ergens aan op of duwt zich ergens aan overeind. Of hij gebruikt de muur even om erbij z'n evenwicht te houden. Hij staat nu sinds 8,5 maand en is nu bijna 13 maanden.
Hier is het zo gegaan : - 9, 5 maand optrekken - 10 maanden langs alles lopen - 10, 5 maand achter de babywalker.lopen En nu sinds een paar dagen losse stapjes durven zetten. Ben oom benieuwd wanneer ze gaat lopen
Mijn dochter kon zich met 8,5 maand optrekken tot staan. Vrij snel daarna ging ze stappen langs tafels en dergelijke. Met 10,5 maand kon ze los gaan staan, dus zonder zich op te trekken, maar het duurde toen nog een hele tijd voordat ze los ging lopen, pas met 11,5 maand. Daarvoor bleef het bij af en toe oversteken van bank naar tafel en zo. Ze kon wel gelijk goed lopen, dat ging ineens heel vlot en had ze goed door.
Hier rond 10 maanden optrekken en langs tafel en bank lopen met 11 maanden de eerste stapjes echt los en een paar weken later helemaal los lopend.
Hier ging het zo: * 9 maanden: kruipen, optrekken en ook direct langs de meubels lopen. * 10 maanden: lopen achter de loopwagen. * 11 maanden: midden in de kamer los opstaan. * 12 maanden: eerste (bewuste) stapjes los. En nu sinds vorige week zet hij meerdere stappen los achter elkaar. Loopt zeg maar 0,5 tot 1 meter los. Maar alleen als je hem zelf neerzet vlak voor iets waar hij naartoe kan lopen (zeg maar 0,5 tot 1 meter van de bank, dan loopt hij naar de bank). Uit zichzelf loopt hij nog niet heel veel los. Af en toe ongemerkt, als hij het niet echt doorheeft. Omdat hij zo vlot was met optrekken en direct langs meubels lopen, hadden we verwacht dat hij ook wel snel los zou lopen. Maar het is ook wel een mannetje van zo makkelijk en snel mogelijk. Als hij ergens naartoe wil, dan kruipt hij, want dat gaat veeeel sneller . Ben benieuwd wanneer hij ontdekt dat je met lopen ook heel snel kunt gaan .