Wat vinden jullie hier van (kdv)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#441 pnirmal, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2014
    Dames het is lente laten we het volwassen houden. Ben het met sommige ook niet eens , Waar wil is is een weg. En alle kleine beetjes helpen.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Tuc brengt het een beetje eh..puntig.. ;) maar in dit geval ben ik het in de basis wel met haar eens. Rottig dat je kind alleen pindakaas wil eten maar dat staat natuurlijk niet in verhouding met wat die pinda allergie met dat kindje kan doen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, broodje pindakaas of een dood kind.
    Ik begrijp het wel hoor, wat denk je hoeveel moeite het is om 1 dag geen broodje pindakaas te smeren en dat je dan een kind hebt die over de zeik gaat. Of nog erger, een kind met honger.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Alleen openingspost gelezen;

Ja, ik zou daar rekening mee willen houden.

Ik vraag me alleen af hoe het dan zit met andere etenswaren. Hoe zit het bijvoorbeeld met gewoon brood, de meeste bakkers maken ook bijv. notenbrood of gebak in dezelfde machines als normaal brood.
    Als een kind dan zo erg allergisch is dan lijkt het mij dat een kind ook van de sporen die in brood of koekjes etc zitten ook in shock kan raken toch? Dit kun je onmogelijk aan een hele klas verbieden, ik vraag me dan serieus af tot hoeverre dat veilig is om te eten.

Het lijkt mij voor de ouders van een kind met zo'n erge allergie vreselijk om je kind toe te moeten vertrouwen aan een groep wildvreemde ouders die waarschijnlijk in alle ochtendhaast het spontaan of moedwillig vergeten.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat mensen er überhaupt over na moeten denken!

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk hoor tuc. Ik zit sommige reacties echt met mijn mond open te lezen, echt schandalig als je hier geen rekening mee wil houden.

Van een broodje pindakaas minder ga je echt niet dood hoor ;) Fijne mentaliteit heb je dan als je dan toch perse pindakaas moet geven.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou behalve haar mening vertolken zitten er ook een heleboel boe en bah berichten bij.

Maar goed, keten vinden we allemaal leuk hier geloof ik.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Lijkt me een kleine moeite om daar rekening mee te houden.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Maar jij was degene die gewoon keihard riep: dat kan nooit zo gevaarlijk zijn hoor..onzin!

Nee oke dan hebben we dat even duidelijk.

en ik ben hier allesbehalve om te keten..ik val werkelijk van mn stoel dat mensen hier serieus geen rekening mee wensen te houden.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #450 Wachtende, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
    Ik vind het eerlijk gezegd een vreemd verzoek.
    Waarom ?
    Als een kind dusdanig allergisch is dat het zou reageren op voedsel wat eerder op de dag gegeten is door een ander kind...dan moet je met ontzettend veel voedingstoffen gaan opletten. Er zitten in ongelovelijk veel producten sporen van pinda's (als er een dusdanig verzoek ik ga ik er even vanuit dat er ook bij sporen een allergie is).

Kortom: Natuurlijk zou ik er rekening mee houden en er erg voorzichtig mee zijn. Echter is het niet haalbaar dat alle ouders alle verpakkingen en dergelijke gaan naspeuren op sporen van noten. Daar gaat geheid een keer fout. Ik zou daarom even overleggen met iemand van het kinderdagverblijf hoe ze dit voor zich zien.

Ik zou als ouder van het kind met een allergie er ook helemaal niet gerust op zijn. Ik heb wel eens op het kdv gestaan om mn droppie op te halen terwijl het helemaal geen kdv dag was :)...ik kan me ook wel eens voorstellen dat er perongeluk iets met pinda's gegeten kan worden in de ochtend.

Ik zit dan ook te denken stel een kindje heeft iets met pinda's gegeten...bijvoorbeeld de lekker sticky pindakaas...daarna gebruikt ze haar speen. De volgende dag kdv...en de pindaspeen (die op een bepaalde leeftijd volgens mij niet meer elke dag grondig gewassen wordt)...Nee ik zou echt volledig paranoide zijn.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aan de ene kant heb ik zoiets van "waarom breng je dat kindje dan op een verblijf, wat als er inderdaad iemand niet opgelet heeft?!" Aan de andere kant...Andere kinderen gaan niet dood van een broodje pindakaas minder, dat kindje wel (juist met eentje meer). Dus ja, ik zal er zeker rekening mee houden.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik ben het met je eens hoor dat het een kleine moeite is. Ik zou er ook geen moeite mee hebben om wat anders op brood te smeren.

Ik heb nergens gezegd dat ik het niet zou doen. Ik vroeg en vraag me alleen af of het echt wel zo ernstig kan zijn. Uren geleden, tanden gepoets, handjes gewassen. Blijft weinig over om op te reageren volgens mij.

Maar het begint hier nu meer een boe en bah discussie te worden in plaats van een discussie.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    dat is niet alleen vandaag hoor. ik erger me daar ook kapot aan eerlijk gezegd.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    tuc@ of ik het nu wel of niet met je eens ben ( soms wel soms niet... ) ben eerlijk en geef toe dat je vaak ook gewoon de boel wilt opjuinen. reacties zoals egoistisch mormel dat vind ik eerlijk gezegd net zo aso als wat jij allemaal aso vind ( en dat is nogal wat)

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Even voor de duidelijkheid: het verzoek is om 's ochtends geen pindakaas of chocopasta met hazelnoot op brood te smeren op die ene dag in de week dat dat kindje naar het kdv komt.

Ik lees steeds gekkere situaties, waarbij de hele week rekening moet worden gehouden, door het hele gezin, met alles wat zij eten. Daar gaat het dus helemaal niet over, super overdreven.

16. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou er op het kdv rekeing mee houden, maar thuis gaat mij te ver. Zij nemen het kind aan en dus ook de verantwoordelijkheid. Thuis lekker pindakaas zou ik zeggen! (mijn man kan er ook niet zonder 's ochtends:)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit wou ik net zeggen.. Dit is de vraag aan jou als ouder, niet meer en niet minder. En dan gaat dus niet om andere mensen, andere voedingsmiddelen en hoe of wat.. Dit is de vraag.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Niet lullig bedoelt maar pleuriswijven klinkt ook niet bepaald vriendelijk ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoop wel dat je dat dan gewoon eerlijk aangeeft 's ochtends.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap gewoon werkelijk niet dat als je kind zo'n ernstige allergie heeft je andere ouders/kinderen/verzorgers/leidsters/toevallige andere brenger of ophaler van je kind zo'n verantwoordelijkheid wilt geven. Je vraagt om iets dat een kleine moeite kan zijn om te doen, maar een klein foutje is zo gemaakt. Ja, daar is dan een epipen of iets voor. Maar waarom het gevaar niet beperken door voor een andere opvangvorm te kiezen?

En nee ik zou niet willens en wetens lekker pindakaas op brood doen, maar ik zou niet de garantie kunnen geven het altijd goed gaat. Niet omdat ik dat bewust niet wil, maar omdat sommige dingen gewoon jarenlange gewoontes zijn die 'erin' zitten en dan gaat veranderen niet altijd even simpel.

Als ik dan een egoïst ben.. Prima. Zoals het een egoïst betaamt trek ik mij ook daar niets van aan ;)

Deel Deze Pagina