Ja ik zou zelf die ene dag haar lekker wat anders geven. Eet ze geen brood..des boods een bak yoghurt of iets. Maar die ene dag zou ik echt wel rekening houden met dat kindje. Zou het zelf ook erg fijn vinden als dat bij mijn dochter zou gebeuren als ze zoiets had gehad.
Ja ik zou hier dus wel rekening mee houden en op zoek gaan wat mijn kindje wel zou eten s'morgens waar geen pinda's/noten in zitten. Moet er niet aan denken dat ik mijn kind wel pindakaas geef op de boterham en ondanks goed wassen etc het andere kindje in het ziekenhuis beland, of nog erger tussen 6 plankjes.
Nou idd.. Stel je voor dat je 'schijt' hebt aan deze regel en er wel iets gebeurd... Dat vergeef je jezelf toch nooit?
Er bestaat wel meer dan alleen brood met pindakaas. Je maakt mij niet wijs dat haar kind echt alleen brood met pindakaas eet, dat lijkt me dan eerder een probleem.
Ik zou hier ook rekening mee houden en mijn kind op die dag geen pindakaas op zijn brood geven. Wat is dat voor moeite? Het kindje heeft een ernstige allergie en kan er in het ergste geval aan overlijden!! Dan ga je toch niet twijfelen of je je kindje die dag wel of niet pindakaas op zijn brood geeft?? Het kindje zal later ook naar school moeten en ook daar zal er heel veel rekening met dit kindje gehouden moeten worden door andere mensen. De ouders kunnen hun kindje niet overal weghouden en het in huis opsluiten omdat hij een allergie heeft. Ze kunnen wel aan de mensen in de omgeving van hun kindje, vragen er rekening mee te houden. Pas als het kindje oud genoeg is zal het er zelf rekening mee kunnen houden. En als je kindje alleen pindakaas op zijn brood eet, is dit ook iets om aan te pakken lijkt mij. Het zal een hele strijd worden, maar hij moet leren om ook andere dingen op zijn brood te eten.
Hier is al eerder een topic over geweest en wat ik toen heb gezegd geldt nog steeds; Ik heb 3 kinderen met autisme, de oudste eet alleen nutella op brood (hoewel dat nu eindelijk iets beter lijkt te worden, want tussen de middag kan het ook kaas zijn, 's ochtends niet, absoluut niet) en de middelste eet dus pertinent alleen pindakaas, 3 boterhammen, in driehoeken gesneden. Moet ook nog eens van Calve zijn (en die verkopen ze niet hier in Engeland, dus wij laten eens in de zoveel tijd een hele hoop potten verzenden) anders eet hij het echt niet. Ik vind het verschrikkelijk vervelend voor dat kindje en die ouders, maar ik zou hier dus geen rekening mee KUNNEN houden zonder mijn eigen kinderen tekort te doen.
Ik heb een kind met een ernstige noten allergie.. Zij zwelt helemaal op, ook haar luchtwegen.. Met alle gevolgen van dien als er niet direct ingegrepen wordt.. Ik mag toch hopen dat andere er rekening mee houden. Het is al moeilijk genoeg zo'n allergie en vooral om je allergische kind uit handen te geven.. Mijn ervaring is dat mensen het kunnen bagatelliseren en kunnen denken: och kan toch geen kwaad!
Mijn dochter zou ik lekker wat anders geven die dag. Maar ouders die zelf kinderen hebben met een "afwijking" kunnen t misschien niet en hier moet dan ook rekening mee gehouden worden.
Bij mijn weten kan een erge allergie zo erg zijn dat als jou zoontje mrt zn handen pindakaas heeft gegeten en haar aanraakt of haar een kusje geeft dat dit al dodelijk kan zijn. Het lijkt me dus niet meer als normaal dat je hier die ene dag per week rekening mee houdt. Dadelijk gebeurt er wat en dan voel jij je leven lang schuldig.
Ja ik ken een kind dat alleen pindakaas lust! Lust ook geen muesli met yoghurt of brinta oid... dus eet alleen pindakaas op brood. Als je er iets anders op doet eet ze het gewoon niet. Hoe veel ook al geprobeerd!
Mijn vader heeft een citrusallergie en kan daar ook van in shock raken, geloof me zoiets wil je echt niet bij je kindje zien hoor.... Lijkt me ook nog al een kleine moeite om 1x per week geen pindakaas te eten
Een tosti? Of dan een danoontje op zulke dagen. Zit er iig iets in. En als echt niks anders kan dan een bord avondeten bewaren en dat geven smorgens. Er is vast iets vervangbaar hiervoor
Ja ook avondeten is lastig.... zijn hele slechte eters... (tweeling). Overigens zou ik idd wel proberen iets anders te geven als het bij ons zo zou zijn. Maar dit kind lust echt niks anders dan pindakaas op brood.
Nee, in mijn geval is dat dus geen optie, het moeten 3 boterhammen zijn in driehoeken gesneden met calve pindakaas. Iets anders eet hij niet, en als ik hem dat niet geef volgen er paniekaanvallen tot volledige hysterie aan toe.
Ik zou mijn kind nog liever droog brood te eten geven dan toegeven aan een peuter die alleen pindakaas lust. Wie is er nu eigenlijk de baas? Jij of je kind? En mijn kind gaat zeker niet voor mij bepalen dat ik het leven van een ander kindje in gevaar ga brengen, omdat hij zogenaamd alleen maar pindakaas lust. Liever strijd en eventueel een kind dat met honger op het kdv zit, dan een kindje dat in shock raakt door een allergie. Van een keer het ontbijt overslaan gaat een kind niet dood... Van deze allergie wel. Letterlijk! Ik vind dit een beetje overkomen als moeilijk doen om het moeilijk doen. Wat leven we toch in een verschrikkelijk nare, individualistische maatschappij als mensen hier geen rekening mee willen houden. Wat betreft mensen die zeggen dat het kind dan niet naar kdv, schoolof zelfs een winkel zou kunnen / mogen omdat andere mensen hem daar ook kunnen aanraken: als zo'n kindje nog klein is en met de ouders mee de stad in gaan, zijn ze er zelf bij. Er zit niemand aan je kind zonder dat je het zelf wil. Maar tijdens het spelen zoals dat op kinderdagverblijven, peuterspeelzalen e.d. gebeurt kun je niet voorkomen dat kinderen elkaar aanraken. Dus vind ik best dat je van die kinderen kunt vragen om daar rekening mee te houden, terwijl je dat van een voorbijganger inderdaad niet kunt maar ook niet hoeft te verwachten, die houdt namelijk zijn handen wel thuis. En later als het kind groter is, kan hij er zelf rekening mee houden om een bepaalde afstand te houden. Maar een peuter kan dat natuurlijk nog niet begrijpen laat staan volhouden.
Oh meid, ik bedoelde dit niet naar jou hoor in jullie situatie is aanpassen echt geen optie en zal er rekening gehouden moeten worden van 2 kanten.
Kom jij maar terug als jij een autistisch kind hebt die alleen bepaalde dingen eet en anders rustig flauwvalt door zijn paniekaanvallen. Als hij niet om 8.15 zijn ontbijt krijgt hebben we de hele dag een heel groot probleem. Dan is hij niet handelbaar, doet zichzelf pijn, is niet te bereiken en eten kan hij dan verder ook niet, want alles moet in een bepaalde volgorde gebeuren, ik kan hem dus niet het ontbijt over laten slaan en hem dan vervolgens warm eten geven want dat klopt niet, er moet eerst ontbijt zijn (en wel om 8.15 uur, en niet eerder of later) dan lunch (12.00 uur) en dan om 17.30 uur avondeten. Hier is met geen mogelijkheid van af te wijken. Tenminste, het KAN wel, maar dan breng ik mijn kind in gevaar (en de rest van het gezin want hij is gewelddadig als zijn routine wordt doorbroken.