Wat vinden jullie hier van (kdv)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vind dit ook wel heel erg zwart wit gedacht.
    Om een kind op te voeden heb je niet alleen een moeder nodig maar een heel dorp. We zijn eigengereid geworden deze eeuw. Sorry je kind overal van weg houden is zo sneu.

Je hebt kinderen met zonneallergie, wel eens op tv gezien en deze konden dan alleen s nachts naar buiten. Ze hadden toch echt hulp nodig van de buiten wereld. niet omdat ze het niet alleen kunnen. maar omdat het praktisch om onmogelijk is om kinderen zo bij je te houden zonder ze lost te laten.

Misschien is het wel een beter idee om je kind wel ergens naar toe te laten gaan als het een probleem heeft. Ook al zijn ze ziek ze leren ook van andere. En ook met kinderen die wat mankeren vreemde ogen dwingen. ( hoe moeilijk een kind ook is) of wat het mankeert. Wel een ouder voelt zijn of haar kind beter aan. maar of ouders het altijd beter doen denk niet.

Wil je niet aanvallen. Ik blijk het misschien van af mijn roze bril en besef dat ik niet in jou ( SCHOENEN STAAT). Dus is het makkelijk oordelen van mij zonder er misschien ook geen hout van te snappen.
    :)

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar die oplossing IS er dus niet, en dat zal dat kindje met die allergie ook moeten leren. Niet iedereen KAN zich aanpassen aan een kindje met allergie, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    zou er ook gewoon rekening mee houden hoor.

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Iedereen kan zich wel aanpassen. Als jouw kind echt niet zonder pindakaas kan, zou je ervoor kunnen kiezen om hem op die dagen dat het andere kindje er is, thuis te houden van het kdv.
    Is namelijk ook een keuze.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    oja en dan zelf ook maar thuis blijven van je werk ofzo:(

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap je niet dat de meeste je wel willen begrijpen. Mijn eerste post, ook wat ik schreef in het andere topic. Niemand kan uit eindelijk een garantie geven of het pinda vrij blijft wel KAN iedereen er om heen zijn best doen. En daar zit het verschil.

De keuze hoef je niet meer te maken je hebt de keuze al gemaakt door je kindje thuis te houden. (nou ja keus snap dat je geen andere keuze zag) Er voor emigreren! Is dat omdat de kinderen hier leerplichtig zijn!
    Denk dat er ook mensen zijn die bewondering voor je kunnen op brengen dat je zo ver bent gegaan.

Mijn moeder vertelde mij vanmiddag dat mijn oudste verstandelijk gehandicapte tante kanker heeft aan haar mild. Mijn oma zit nu 3 jaar in het verpleeg te huis ze heeft (60) jaar voor mijn tante gezorgd weet je wat mijn oma wel eens gezegd heeft. ( ze zit nu in een instelling) ik hoop dat mijn dochter eerder dood gaat dan ik oma is 84 in juni. Dan weet ik zeker dat mijn dochter goed zit. Zo ver gaat moeder liefde. Dat deze zelfde moeder niet tegen mijn moeder kan zeggen dat ze van mijn moeder houd maakt het ( zo raar).

Als moeder moet je wel eens moeilijke keuze.s maken. Sommige zijn vreemd sommige zijn apart ja toch?

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Meid, lees jij je eerst eens in over autisme en angststoornissen bij kinderen met autisme! Sorry hoor, maar je hebt echt geen idee waar je over praat.

MIJN kind raakt letterlijk buiten bewust zijn als hij in een situatie komt met veel kinderen en als er iets gebeurd wat buiten zijn routine gaat.
    Ergens heen laten gaan is dus GEEN optie. Hij gaat nu heel af en toe naar een speeltuin hier waar ze meer kinderen met autisme hebben en daar speelt hij apart van alle kinderen (net zoals de rest eigenlijk) en zelfs dat gaat bijna altijd fout. We gaan naar homeschoolgroepen, maar hij zal nooit mee doen, dat doen we voor zijn broer en zusje, hij voelt zich daar niet op zn gemak en praat ook niet tegen andere mensen dan ik of mijn man. Na zo'n bijeenkomst moeten we ons zeker 2 dagen opsluiten zodat hij alles kan verwerken.
    De enige kinderen die hij kan verdragen zijn zijn broer en zusje.

Sneu om hem overal weg te houden? Nee, sneu om hem te dwingen ergens heen te gaan. Hij is verdorie een jaar lang mute geweest, heeft geen WOORD gezegd, helemaal NIETS omdat hij naar school moest.
    Vreemde ogen dwingen? Ja inderdaad, die dwingen hem buiten bewustzijn.

Sorry hoor, maar je hebt echt geen idee waar je over praat.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou er zeker rekening mee houden.
    Gedram om pindakaas vind ik heel wat anders dan een kind wat ernstige gezondheidsproblemen krijgt van pindakaas.
    Er is vast wat anders wat je kind wel lust.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Liever 1 dag per week drama (en dan in het geval van niets anders WILLEN en niet in het geval als die van Tommo niet anders KUNNEN), dan dat ik het risico loop dat een kindje door mij heel ziek of zelfs erger wordt.

Het is vreselijk om je kind te verliezen en denk dat dat erger en erger wordt naarmate je kindje ouder wordt (meer herinneringen, hechtere band, enz. Is overigens mijn mening, geen feit, mag iedereen anders over denken ;)). De gedachte alleen al dat dat zou gebeuren omdat iemand het belangrijker vindt pindakaas op brood te doen omdat kindje niets anders wil (WIL!!), de rillingen lopen over m'n rug, als buitenstaander alleen al..

Wat zal dat vreselijk moeilijk voor de ouders zijn zeg :(

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt..

Een kind met de allergie kiest er niet voor om dat te hebben.

Een kind die alleen maar pindakaas blieft is toch wel iets heel anders... ( lijkt me ook niet gezond trouwens...er is vast iets anders dat hij kan/wil eten...)

Echt een non issue...en wat mij betreft ook zeer niet sociaal

Wie heeft er nou echt een probleem..een kind dat iets niet lust of een kind die ernstig schade kan oplopen :(

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik wil niet boos gaan woorden maar verdraai even niet mijn woorden.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Het is niet dat ik er geen rekening mee zou willen houden (al vind ik het wel redelijk ver gaan) het is meer dat ik mezelf er niet op kan vertrouwen dat ik zoiets onthoud :)

13. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    #133 mich87, 9 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2014
    Ik snap wel dat Tommo reageert zoals ze reageert. Ouders met autisme krijgen enorm veel te maken met onwetendheid en onbegrip. Het is heel pijnlijk om dingen te horen als 'een dagje is toch niet zo erg' of 'het valt wel te leren'. Als het zo simpel is zouden we het wel doen...

Meer haar punt is denk ik dat je samen met de groep moet zoeken naar een goede oplossing. Voor het kindje met de allergie is geen pinda van levensbelang, terwijl dit voor een ander kind echt kan zorgen voor onoverkomelijke problemen. Met elkaar in gesprek blijven is belangrijk waarin alle belangen van alle kinderen worden meegenomen...

14. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Zijn de ouders van het andere kindje verplicht thuis te blijven dan?

Op het moment dat een kind schijnbaar niet zonder pindakaas kan en daarmee het leven van een ander kind in gevaar kan brengen, ben ik van mening dat het pindakaaskind niet in de buurt hoort te komen van het allergiekind.

Vergelijk het met een kind dat weigert een geladen pistool weg te leggen. Als het kind dusdanig aan dat pistool gehecht is, moet het maar thuis blijven voordat iemand wordt neergeschoten.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zou jij er mee kunnen leven, als jij je kind 's ochtends pindakaas hebt gegeven, je kindje dat kindje aanraakt met een vinger, dat net in zijn mond heeft gezeten, en dat kindje komt in anafylactische shock en overlijdt?

Zo ja: dan gewoon geen rekening mee houden en je kind lekker pindakaas op z'n brood doen!

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb vluchtig gelezen en ik vind het bij Tommo heel wat anders dan het pindakaas allergische kindje.

Tommo, bij jouw kind kan echt niet iedereen precies om je kind heen leven.
    Bij het allergische kindje is er slechts 1 vuistregel, en alleen op het kinderdagverblijf word er rekening gevraagd. Niet in de bus, of op het pleintje oid, dat zullen de ouders ook wel snappen.
    Dus ik vind je een tikje onredelijk klinken richting de allergie.

Wel wil ik je veel sterkte wensen met jullie situatie die me alles behalve eenvoudig lijkt!

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Lekker kort door de bocht. Heb je eindelijk een kdv gevonden waarvan de ouders willen mee werken, komt er een nieuw kindje in de groep waarvan ouders niet mee willen werken. ... wat moet je dan? Vertrekken? Straks gaat dit kindje ook naar school waar wel 25 kinderen zitten. Als er maar 1 ouder niet mee wil werken zit je.

Ik denk dat je nu teveel vanuit je eigen emotie reageert en dat is jammer. We hebben het hier over een gewoon kdv en het probleem voor 1 dag pw..... ik snap niet dat mensen daar echt nog overna moeten denken. Laat staan daar een probleem van moeten maken.

18. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik begrijp iets niet denk ik..

Autisme / allergie. Als de autisme zo ontzettend erg is en dus niet naar een kinderdagverblijf kan,waarom wordt dit hier dan zo uitgemeten als dit hele verband samen niet bestaat?

Ik snap dat de situatie heel ander is als je een kind hebt met autisme,maar zoals ik al zei,als die situatie zo ernstig is en dus geen pindakaas hoeft want het kan niet naar een KDV,waar maak je je dan druk om?

On Topic,ik zou de vraag andersom stellen,dus stel je hebt zelf een kind met zo'n allergie,wat zou jij dan graag willen wat andere ouders doen?
    Met andere woorden,soms is 1 dag in de week ander beleg om een ander kind zijn kansen te verkleinen om risico te lopen een heel klein iets wat je in deze maatschappij kunt doen.

Ik zou er dus zeker weten rekening mee houden.

19. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Als jouw kind nergens heen kan en overal van weg moet blijven...waarom betrek je hem dan uberhaupt in de discussie?
    Dat is dan toch niet relevant.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #140 tupp, 9 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2014
    Ik denk dat de situatie van Tommo dusdanig anders is dan waar de meeste ouders mee te maken hebben, dat het eigenlijk offtopic gaat van dit onderwerp. Het kind van ts heeft geen autisme en al helemaal niet in een dusdanig ernstige vorm dat een afwijkend ontbijt geen optie meer is.
    Tommo zit in een situatie dat het voor haar kind wel beter is om afgezonderd te worden. Hij gedijt daar zelf ook beter bij. Het kind waar ts het over heeft, heeft een ernstige allergie die fataal kan aflopen. Maar verder is het (waarschijnlijk) gewoon een kind dat wel sociale contacten en omgang met anderen nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen. De andere ouders kunnen hieraan meewerken. En aangezien we allemaal willen dat ons kind zich normaal en gezond kan ontwikkelen, vind ik het niks te veel gevraagd om rekening te houden met broodbeleg.

Mocht er op het kinderdagverblijf van ts ook een kindje zitten met een dusdanig ernstige vorm van autisme dat het ècht niet mogelijk is om hier rekening mee te houden, dan zullen die ouders en het kinderdagverblijf in overleg met elkaar moeten wat wel een oplossing is. Bijv. een andere groep voor één van de twee, extra hygiëne maatregelen of misschien zelfs de uiteindelijke keuze voor een ander kinderdagverblijf. Maar dat is zo'n uitzonderlijke situatie dat het -naar mijn mening- niet meer ontopic is.

Deel Deze Pagina