Aandacht vragen of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nic1976, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ben toch benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Ik heb sinds kort een nieuwe bril. En ja noem het aandacht trekken of zo ik had het leuk gevonden dat er een opmerking over gemaakt zou worden in de trant van leuk of andere bril maar niet mijn stijl ik vond je oude mooier. Maar wat blijkt echt op een iemand na helemaal niets gehoord. Zelfs mijn moeder zei er niets over en ontweek het hele gebeuren.

Nu had ik het er gisteravond over met mijn man en die zei dat ik aandacht zocht. In dit gesprek zei hij dat ik op zoek was naar aandacht en ik vertelde hem daarop dat dat niet het geval was maar dat ik het raar vind dat je geen opmerking maakt op het moment dat het echt wel opvalt dat iemand iets anders heeft dan normaal.

Het is toch leuk om dat te horen of is dat zo gek? Het is nu ook niet zo dat het echt niet opvalt? Zou het dan toch zijn dat men bang is me te kwetsen doordat ze het niet mooi vinden?

Wat doen jullie in het geval dat iemand iets nieuws heeft, haar, make-up of bijvoorbeeld bril? Geef je dan een opmerking (dan wel leuk of niet leuk?) of helemaal niets? Dat laatste vind ik dus erg raar.

Hoop dat jullie me begrijpen wat ik probeer te vragen.

Tot hoors

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Oeps, ben bang dat ze hem inderdaad misschien niet zo mooi vinden. Ik vind dat zelf ook altijd lastig als iemand iets nieuws heeft, maar als ik het niet mooi vind, zeg ik vaak wel: 'Goh, een nieuwe bril.' :cool: En dan mag de drager/draagster zelf de conclusie trekken...

Maar soms zeg ik ook wel niets, hoor, dan weet ik bijvoorbeeld niet of iemand hem al lang heeft of zo. Je moet het namelijk ook wel bijna direct zeggen als je iemand ziet, na een kwartier staat het ook weer zo raar. En een nieuw kapsel valt me eigenlijk heel vaak niet op, sorry!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mij vallen dat soort dingen niet eens op. Net als met haar, ja ik zie wel dat er iets anders is, maar dan weet ik al niet meer hoe het van te voren zat of er uit zag.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het geen aandacht hoor.
    Als ik aan iemand zie dat diegene naar de kapper is geweest of idd een nieuwe bril heeft zeg ik het ook! Juist omdat ik het zelf ook leuk zou vinden om te horen. Dat heeft niks met aandacht te maken.
    Iedereen vind het af en toe leuk om een compliment te krijgen. Ik heb laatst een blog geschreven over positief zijn en hoe dat invloed kan hebben op andere mensen en jezelf.

Ik hoor zelf ook bijna nooit iets als ik bijv een ander kapsel heb, nieuwe schoenen of iets anders in huis heb gedaan. Zo jammer is dat...Alleen van een collega hoorde ik iets over mijn bril (ik heb normaal lenzen in, toen niet ivm last van allergie), maar die had het er alleen over dat het me heel sexy stond..Dus ja of ik daar nou vrolijk van moest worden;)

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meestal niet eens zie dat iemand een nieuwe bril heeft... Een nieuw kapsel zie ik over het algemeen wel. En als ik het opmerk (nieuw kapsel, nieuwe bril) dan maak ik daar ook altijd een compliment over, ongeacht of ik het nou mooi vind of niet. Diegene vindt het wel mooi, en dat is het belangrijkste. Maar ik snap je wel hoor en ik vind dat geen aandacht vragen.

6. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Haha ik herken het hoor! Mijn ervaring is is dat mensen wel iets nieuws aan je zien, maar gewoon niet weten wat er nieuw aan je is. Dus houden ze hun mond. Of na een tijdje vragen ze t pas. Ikzelf heb sinds een week ook een nieuwe bril en alleen mn schoonmoeder heeft gezegd dat ze m erg leuk vond.
    Ikzelf vind m erg leuk en bij me passen ;) Wat de rest er van vind, tja, moeten ze lekker zelf weten! Maar ik snap je wel hoor, tuurlijk hoor je graag dat iets nieuws je leuk staat! Vooral iets wat je altijd op/aan hebt zoals je bril.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij een nieuwe bril zie ik dat vaak niet. Ik zie dan wel iets anders maar weet op dat moment niet wat nu precies anders is dus dan zwijg ik maar voor ik mezelf voor schut zet.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat het mij ook nooit opvalt dat iemand een andere bril heeft.Of het moet ineens een heel uitgesproken andere bril zijn dan dat het was.
    Kappertje en kleding zie ik wel.Als ik het niet leuk vind zeg ik niets maar ik vind het meeste juist altijd wel leuk en geef graag complimentjes.

9. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Mij vallen dat soort dingen ook echt niet op. Of ik zie wel iets maar weet niet goed wat. Enkele weken geleden heeft een vriendin ,die donker haar heeft, haar haar geblondeerd (nou ja, donker blond). Serieus, ik zag het niet.
    En zij dacht echt dat ik het niet mooi vond maar niks durfde te zeggen.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Gelukkig ... het komt dus niet over als aandacht vragen zoals me gisteravond in de schoenen werd geschoven door mijn man ... begon ook ineens een heel ander gesprek te worden. Voelde me haast schuldig dat ik het me aantrok!

Maar het valt me op dat er veel mensen het dus gewoon niet opvalt. Nu kan ik je vertellen dat hij bijzonder opvalt. Had hiervoor een zwart/grijze. En wat me ook een beetje tegenvalt de vriendinnen die ik gisteren dus zag zijn altijd met mode en alles bezig ...

Dank allemaal voor je reactie het maakt duidelijk dat het niet iedereen zijn dagelijkse bezigheid is ... kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Ben blij te horen dat het geen aandacht vragen is. Dat doet mijn zelfbeeld goed.

Ik zal het maar opvatten dat het goed bij me past en dus wegvalt bij mijn vrolijke ik! En ach ik heb hem voor mezelf gekocht en ben er super blij mee dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.

Fijne dag!

Bijgevoegde bestanden:

• bril.jpg
      bril.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,4 KB
      Weergaven:
      11
  11. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Haha zo een soort bril heb ik ook gehad, een aantal jaar terug maar dan in t paars. Daarvoor had ik een dun montuurtje in t rood of bruin, weet ik niet meer. Maar dit was toen ook ineens een totale andere bril. Viel ook niemand op. Men weet dat je een bril op je neus hebt, maar of die veranderd, ook al is ie ineens totaal anders en opvallend, merken mensen m nog steeds niet op.
    Zo vielen mensen t bv ook niet op dat mn vriend uberhaupt een bril had gekregen. Dit was begin december, dus met de feestdagen veel mensen gezien. Hij kreeg bv vaak de opmerking (pas na een aantal keer m al gezien te hebben met bril) "huh, sinds wanneer heb jij een bril? Of heb je die altijd al gehad en is me dat nooit opgevallen?".
    Geef t tijd, er komt een moment waarbij dat mensen m ineens opvallen en dan vragen of je een nieuwe bril hebt. Ook al heb je m dan bv al 2 maanden op je neus ;)

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Euhm ik zie het meestal ook niet :)
    Vriendin had ineens een knalpaarse bril maar ik zag alleen dat er iets anders was, maar wat haha...

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als iemand een andere bril heeft valt het me vaak niet op. Ik zie dan wel dat er iets anders is maar zie dan niet wat. Soms vraag ik wat er anders is maar soms ook niet. Hangt vaak af waar ik verder ben met mijn hoofd en in wat voor situatie dat is.

Maar he...zie het als een compliment, die bril staat je vast super! Als dit niet zo zou zijn zou iedereen zeggen, wat heb jij op je neus staan..... Dan valt een bril nl ineens wel op.

14. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie dat dus nooit. Zelfs bij mijn man zag ik pas na 2 dagen dat hij uberhaupt een bril op had (altijd lenzen) en het was ook nog een nieuwe. Oeps..

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zie dat ook niet, haha
    Mijn moeder had een nieuwe bril. Na 2 weken zei ik "He, is je bril nou rood?". "Ja, die is nieuw" was het antwoord. Oeps :p

Ik vind het trouwens geen aandacht vragen hoor. Ik wil ook complimentjes krijgen als ik bijv. naar de kapper ben geweest! :D

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik denk ook dat gewoon niemand het zag. Ik zie het vrijwel nooit als iemand een nieuwe bril heeft, zelfs als het een extreme verandering betreft. Soms zie ik het niet eens als iemand die altijd een bril op heeft ineens lenzen in heeft. Het zou je verbazen als je echt zou zien hoe weinig mensen op elkaar letten. Ik snap dat je een beetje aandacht leuk had gevonden (zou ik ook hebben), maar ik denk dat je verwachtingen gewoon onrealistisch waren.

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Thanks ladies ik ben denk ik zelf gewoon heel alert op die dingen :D

Dank voor alle reacties zo zie je maar weer dat er ook een andere ideeën zijn en dat je niet altijd erg opvallend bent. Zo graag of dat je dat ook wil! Fijne dag allemaalll

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ze zeggen toch altijd als het niet opvalt dat je een andere bril hebt dat deze dan goed staat!

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja dat denk ik nu ook ... Toch goed gekozen!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zie het zelf ook bijna nooit bij een ander :) Ik vind anderen er altijd prima uit zien en let veeeeeeel te veel op mezelf. Ik ben altijd een beetje onzeker over mezelf, dus als de kleding matcht, geen gaten of vieze vlekken heeft, het haar oké zit, een bril geen modder bevat of andere gekke dingen dan zie ik eigenlijk helemaal niks :cool:

Niet of het nieuw is, maar ook niet als je het al 100x aan hebt gehad.

Deel Deze Pagina