Welke sport beoefend jullie kinderen? Met name de jongere kinderen.Dochter is vandaag naar een proefles turnen geweest maar ik kan haar heel moeilijk pijlen of ze het leuk vind. Volgende week nog een keer dan ga ik mee ( moest vandaag werken) Maar als ik vraag wat wil je dan doen komt ze eerst op turnen, nou dat proberen we nu maar verder heeft ze geen idee.
Hier hebben de kinderen met die leeftijd 'kaboutersport' gedaan. In 10 weken konden ze kennismaken met 10 sporten. Aan de hand daarvan heeft mijn oudste nog een extra proeflesje honkbal gedaan en daarna is ze op ritmische gym gegaan. De jongste is gelijk op korfbal gegaan na kaboutersport. Maar ik zou zeker proberen om 3 of 4 keer een proefles te volgen . En dan zelf ook meekijken om te zien of ze het naar haar zin heeft .
Dochter gaat aankomende week een proefles taekwondo doen (heb ik zelf vroeger jaren gedaan dus vind ze het idee van vechtsport heel interessant...) Heeft tijdens corona even op ballet gezeten maar was ook niet echt enthousiast... Nu nog met zwemles bezig, dat vind ze wel leuk.
Mijn zoon voetbalt sinds zijn 5e 3 x per week Houd ie goed vol omdat ie het heel goed doet mn dochter mag bijna afzwemmen voor c en dan gaat ze op dansen (streetdance ) jongste is 3 dus die begint als ze 4 word met zwemles
Hier na zwemmen ook taekwondo. Papa heeft tools (?) gedaan, dat is wat lastig hier in de regio alleen. Gaat papa maar een ander systeem bijleren
Ja dat herinner ik mij ook van vroegah. Allerlei sporten uit proberen. Ze mag 2 proeflessen doen, dus volgende week nog een keer. Man was vandaag mee, maar ze is dus lastig te peilen dus hij weet het ook niet. Een klasgenootje/ vriendje zit ook in de zelfde les dat is wel leuk. Wisten we niet.
Ja kan er weinig aan doen, dat is hoe het gaat hier. Kan misschien een 3de keer nog vragen maar bij ballet ( was ze 3) was het toen ook 2 x. Maar dat was met 1 x al klaar
Hier toen danseles, zwemles en paardrijden. Nu paardrijden en scouting. Ze wil nog turnen, maar dan moet ze dr vrije woensdagmiddag opgeven. Ze wil nu nog liever gewoon afspreken met vriendinnen.
Hier wilde ze, op die leeftijd, ook op turnen. Ondertussen is ze 13 en turnt nog steeds en helpt met lesgeven aan 6-7 jarigen
Hier zaten ze met 4 (jongste) en 3 (oudste) op dansles. Toen ze 4 werden gingen ze ook op zwemles. Met 4 en 6 kwam daar handbal bij en met 5 en 8 gingen ze op paardrijden (ipv handbal).
Mijn oudste heeft kleuterballet gedaan, turnen, een soort combinatie van sporten bij de sportschool voor kinderen en sinds groep 6 of 7 zit ze op paardrijden. Dat laatste doet ze nog. Naast dressuur/springen heeft ze ook voltige gedaan (soort acrobatiek op een pony/paard). En ze heeft jaren op scouting gezeten. Mijn jongste met 5 en 6 voetbal en met 6 tot 8 ofzo ook op tennis. Daarna BMX en tegenwoordig zit hij op golf.
Hier is dochter van net 7 nog op zwemles, en scouting. Na dr zwemdiploma wil ze of turnen, of paardrijden. Dat gaat niet gebeuren, dus zal wel turnen worden.
Hier zit ze op volleybal en volgende week mag ze beginnen met boulderen. Zwemles is ze als het goed is bijna klaar mee, over 3 weken op voor b en dan rond kerst voor c.
Oudste is met 6 jaar begonnen met freenrunnen, dat heeft ie 10 maanden gedaan. De laatste maanden waren in de coronaperiode, met de online lessen haakte ie af. Toen een paar maanden niks gedaan, had nog wel zwemles. Daarna 6 maanden honkbal, maar toch niet zo leuk. Nu is hij een jaar aan het voetballen. Vond ik niks voor hem, maar hij vindt het super. Hij heeft het er nu ook weer over om te gaan freerunnen met een vriendin. Maar even aankijken of dat serieus is. Skiën (hele jaar door) hebben we het ook weleens over gehad. Jongste begon met 3,5 ook met freenrunnen. Hij haakte met de online coronalessen na 10 maanden ook af. Toen eerste bezig gegaan met zwemles. Sinds een jaar (met 5,5) op voetbal. Ook hij vindt het super leuk. Onlangs heeft ie nog een les kickboksen gedaan, wilde hij heel graag. Maar vond hij toch niet zo leuk. Via de SportService in de stad worden hier heel vaak lessen aangeboden. 3 tot 6 kennismakingslessen bij een vereniging. Verder heb je vanaf groep 3 ook allerlei sporttoernooien van school. Zo kun je ook makkelijk kijken of je iets wel/niet leuk vindt.
Dochter van 6 zit op kickboksen en op voetbal en als de schaatsbaan weer open gaat gaat ze op zondag ochtend op schaatsles. Het kickboksen doet ze vanaf haar 3e en voetbal is sinds een paar maanden, daarvoor was het 2x per week zwemles. Ze mocht een 2e sport kiezen als ze haar zwemdiploma’s had. Ik bedenk me dat we ook nog een paar maanden ballet hebben gedaan toen ze 4 was maar daar is ze het kind niet echt voor, helaas voor mij.