Nee joh wat een bizar verhaal. De school is ook gewoon verantwoordelijk onder schooltijd he.. als in aansprakelijk... Maar los daarvan.. 1x je huiswerk vergeten moet kunnen. Het onder schooltijd ophalen.. dichtbij ver weg.. met fiets of lopend.. dat kan gewoon niet. Als er iets gebeurt.. als je niet thuis bent.. als hij geen sleutel heeft.. Wat is dit voor juf? Los van een klacht nu hierover zou ik ook alert zijn op wat er nog meer in die klas gebeurt.
Lees ik nou over het hoofd hoe ver het nu van school is? Ik lees alleen we wonen niet dichtbij school. Hoelang is het lopen? Verder een apart verhaal om het maar even op te halen. Ik zou zeker even contact leggen met school. Even kijken wat het verhaal van school was en dan er op in gaan en hebben over de consequenties.
Blijf het wel een apart verhaal vinden. Er is toch geen enkele juf die zegt ga naar 1.5 uur lopen. Ben benieuwd naar het verhaal van juf. Wie had hem dan vanmorgen gebracht? Waarom zouden ze niet eerst bellen. Raar verhaal
Heel vreemd!! Ik zou als juf een kind alleen terug naar huis sturen als ik zeker wist dat er daar ook iemand thuis is op dat moment en het vlakbij zou zijn. Anders mist dat kind toch de halve ochtend? En inderdaad die verantwoordelijkheid.... die is voor school onder schooltijd dus dit is wel een grove fout van deze juf...
Ik heb hem vanmorgen zelf heen gebracht met de auto. En toen na een halfuur stond hij dus met dat meisje op de stoep. Ik denk eerlijk gezegd dat juf even niet wist waar wonen. Ik heb eigenlijk nooit geen problemen met haar gehad. Dit is ook het 2e jaar dat hij haar als juf heeft. Maar dit kan natuurlijk niet. Ben ook benieuwd wat ze zegt straks. En voel ik me ook wat beter want druk maken/boos zijn en buikgriep is geen goeie combi
Wat sneu voor het kind van ts en wat een lief klasgenootje. Als moeder van klasgenootje zou ik het trouwens ook willen weten! Super lief, maar ook gevaarlijk. Onder schooltijd heeft de school de verantwoordelijkheid voor de kinderen, na schooltijd pas weer de ouders. Dus als je vindt dat kind uit school alleen naar huis mag, dan moet je dat zelf weten. Maar dit kan echt niet. Dochter werd op school eens ziek, juf weet dat ik gastouder ben en dat de kinderen zouden slapen. Heeft mij gebeld dat ze dochter naar huis liet gaan ( ik moest haar eigenlijk komen ophalen omdat het onder schooltijd was) en of ik even wilde bellen als ze thuis was. In dit geval 900 meter en een oversteek in de wijk. Dus dat kon ook prima, maar omdat de school verantwoordelijk was moest ik wel toestemming geven. In deze situatie zou ik echt boos zijn en de directeur bellen.
Ik zat het met open mond en stoom uit de oren te lezen! Ik had gelijk school gebeld hierover, is die juf nou helemaal van de pot gerukt?! Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben straks. Enne, jijzelf beterschap
Dat is absoluut geen goeie combinatie! Ben heel benieuwd of er geen sprake is van miscommunicatie. Overigens wel een lieve klasgenoot! Maar die wist dus wel dat het ver was? Heeft je zoon een mobieltje? Anders had hij kunnen bellen en zeggen wat het probleem was. Dan waren jullie er samen wel uit gekomen
Dit valt onder de categorie lijfstraffen als ik me niet vergis? Wat is dat voor spartaans geneuzel. Lief van dat meisje (alhoewel ook krom dat zij dan kennelijk wel op de fiets kocht?) Zou dr een cadeaubon ofzo geven dat je blij bent dat ze naar hem omkijkt. Empathisch gedrag is een mooie kwaliteit.
Hij heeft wel een telefoon maar heeft hij eigenlijk bijna nooit mee naar school. Dat meisje wist niet waar wij wonen nee, maar denk dat mijn zoon gezegd heeft dat hij dan een behoorlijk eind moest lopen en dat er daarom iemand gereageerd heeft. Ik ben ook benieuwd wat de juf gaat zeggen.
zij was op de fiets naar school, mijn zoon heb ik vandaag gebracht met de auto. Vandaar dat juf zei dat hij dan maar moest gaan lopen. En inderdaad, ik ga haar zeker nog even extra bedanken!
Wat bizar! Een buitenproportionele straf voor een kind die voor het eerst zijn huiswerk vergeet. En daarnaast totaal onverantwoord van de juf om twee kinderen onder schooltijd, zonder dat de ouders geïnformeerd zijn, van school te laten gaan. Al zou je 400 meter van school wonen. De leerkracht is verantwoordelijk onder schooltijd. Ik zou zeker een klacht indienen, ook schriftelijk, en zorgen dat dit ook in het personeelsdossier van de betreffende leerkracht wordt opgenomen. Stel dat hij wel was gaan lopen en na een uur nog niet terug was. Had ze dan het protocol vermist kind opgestart, of bij jou geïnformeerd? Gewoon te idioot dit, ik ben plaatsvervangend boos. En beterschap!
Ja dat hij met de auto was gebracht had ik later pas gelezen. Maar "ga dan maar lopen" noem ik nog steeds lijfstraf en spartaans. Zij zijn verantwoordelijk. Moet een kind, om wat voor reden naar huis (ziek, gewond, etc) dan dienen de ouders op de hoogte gesteld te worden. Dit KAN gewoon echt niet. Als ene minderjarige leerling ziek naar huis gaat op t MBO worden de ouders al ingeseind...Dat is wel wat jaren ouder en dan nog is er officieel die meldplicht! Ik zou desnoods met de ouders van t meisje nog eens spreken, alhoewel zij het geveinsd had om hem te helpen (wat de juf niet weet) hoe zij hier tegenover staan. Hun dochter stond namelijk ook tijdens schooltijd buiten.
Daar heb je een heel goed punt! Misschien weten de ouders niet eens dat ze zo ver is gaan fietsen onder schooltijd zonder begeleiding. Hoe lief ook van dat meisje. Overigens nu wel benieuwd hoe laat juf ze weer in de klas had en of ze zelf melding heeft gedaan of zorgen heeft gemaakt.