passen de namen van je kindjes ook perfect bij elkaar ??

Discussion in 'Babynamen' started by nikkie83, Sep 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Wij wisten al voor ik zwanger was van ons meisje welke naam ze krijgt die kwamen we ergens tegen op een site waar we ook de naam van onze jongste zoon gevonden hebben .
    dit is al ruim n jaar geleden :)
    en pas geleden viel me iets op toen ik de namen van mijn jongens snel voorbij zag komen zag ik ineens ook de naam van ons meisje erin :$
    dus ik kan wel zeggen dat de namen van mijn kindjes perfect bij elkaar passen
    hebben jullie ook iets toevalligs met de namen van je kinderen ??

buiten de naam hebben onze 3 kindjes ng meer toevalligheden trouwens .
    van de oudste was ik op 17 oktober uitgerekend , die is de 25e geboren .
    de jongste werd pas in november verwacht en die kwam heel toevallig op 17 oktober :)
    nu met ons meisje heb ik verschillende data gehad waarop ik uitgerekend was 10-10 15-10 en jawel 17-10 :p

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    408
    83
    Het koosnaampje voor allebei onze meisjes is Kiki (Nikki & Kira) en ze zijn allebei op een zondag de 6e geboren :)

3. chantelle

chantelle Bekend lid

Aug 3, 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet echt ontzettend mooi bij elkaar passen , Maar dat vonden wij niet echt belangrijk ..

4. Dawnn

Dawnn Actief lid

Sep 13, 2011
    101
    0
    0
    Hialeah-Miami Fl.USA
    Uhm, of de namen van onze kindjes bij elkaar passen... geen idee. ;) Ik zoek nu voor ons zoontje wel iets wat erbij past haha. Ik hou wel van aparte namen.

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben maar 1 kindje, maar de naam van onze zoon past (per ongeluk) heeeeel goed bij de onze! Mijn man en ik hebben beide een naam waarvan de 2e letter een i is (klinkt als de i in 'ik') en zie hoe we onze zoon hebben genoemd.... :D Dit viel ons echt pas een week na zijn geboorte op, omdat we toen onze namen voor het eerst achter elkaar schreven op een kaartje.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben niet echt gekeken of de namen bij elkaar passen. Mijn redenering is dat ze niet hun hele leven in één adem met elkaar genoemd zullen worden, dus ik vind het niet zo noodzakelijk dat die namen perfect bij elkaar passen. Het zijn ook heel verschillende karakters.

Maar ze misstaan ook weer niet bij elkaar. Als je één oerhollandse en één heel exotische naam zou kiezen, zou ik dat misschien een beetje apart vinden. Maar als je dat nou de mooiste namen vind, why not?

Als namen te veel op elkaar lijken, krijg je vaak verwarring. Mijn moeder verwisselt de namen van mijn zussen nog steeds met elkaar, terwijl de jongste van die twee de 40 al gepasseerd is. Ze hebben de zelfde beginletter en eindletter, en allebei 2 lettergrepen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De namen passen geloof ik wel bij elkaar maar dat vond ik eigenlijk niet zo belangrijk. Ze zijn tenslotte twee aparte mensen. Wel zijn het namen in dezelfde lijn en dat is natuurlijk wel weer logisch, want dat vinden wij mooi. Het zou raar zijn om bijvoorbeeld een derde een naam met 3 of 4 lettergrepen te geven gezien het feit dat de eerste twee en maar één hebben.
    Veel mensen denken dat wij Pom genoemd hebben naar onze namen + meisje maar dat is zeker niet zo.
    Kick was de 19e uitgerekend en de 11e geboren. Pom was de 11e uitgerekend en de 6e geboren. Misschien dat een derde op de 6e uitgerekend zal zijn?

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ff voor de duidelijkheid , daarop hebben we de naam niet gekozen
    die toevalligheid ontdekte ik kort geleden pas
    bij de naam van mn jongste zoon hadden we wel "eisen "
    4 letters , I-klank erin en passend bij Dani .
    uiteindelijk is het Sen geworden lijkt er dus totaal niet op :p
    maar de naam van ons meisje zit ook weer verstopt tussen de namen van de jongens waar ik dus pas achter kwam toen ik al meer dan 30weken zwanger was dat vind ik wel apart :)

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hier wel, maar ik vind dat ook wel logisch. Je houdt toch van een bepaald soort namen, en bijv. 2 kaknamen passen al snel bij elkaar.
    Een ordi naam en een kaknaam vind ik echt niet bij elkaar passen, maar ik denk niet dat veel mensen hun kinderen zulke verschillende namen zouden geven :).

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Volgens mij maakt het weinig uit of namen echt bij elkaar passen. Als mensen het eenmaal gewend zijn dat die namen bij elkaar horen, gaat het vanzelf wel "goed" klinken.

Oke héle aparte namen uitgezonderd (Layatoyitiny & Olivier ofzo, dat went natuurlijk nooit haha)

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij wilden wel dat de namen een beetje in hetzelfde genre gehouden werd. Een bewuste keuze dus. Verder heb ik er nog geen toevalligheden in kunnen ontdekken ;)
    Ja, dat ze beiden op dezelfde datum geboren zijn, met 2 jaar verschil. klein toevalligheidje. :p

Share This Page