Ik ben net zwanger maar mijn vriend wenste mij eerst lief thuis een gelukkig nieuwjaar en ging even na 12en weg ik Bleef thuis omdat ik misselijk ben en hij dan toch leuk kan feesten. Als je verder zwanger bent vind ik het een ander verhaal als ik eerlijk ben
De koffer is niet gepakt hoor, is wel al opgezocht en staat op zolder. Ben het gewoon zo spuugzat. Was dit een incidentje a la. Maar het is al zo dat zijn vrienden al beginnen te "lachen" zodra ik vraag of iemand weet waar hij is. Krijg regelmatig de opmerking; ohjee, is die weer kwijt? En nee ik app en bel niet de hele avond waar die is, ben heel zelfstandig en ga vaak wat voor mezelf doen. Maar rond een uurtje of 5 in de ochtend gaat er wel een voorzichtig berichtje uit waar hij is en hoe laat hij thuis komt. Gebeurd daarbij regelmatig dat ik de belofte krijg dat hij sowieso naast mij ligt/slaapt en ik vervolgens 's ochtends nog naar een lege plek in bed lig te kijken. Stuur gewoon een appje of houd je aan je beloftes, die beloftes betekenen in mijn ogen al een tijdje niks meer als ik heel eerlijk ben. Het is toch te belachelijk eigenlijk dat als hij de deur uitgaat ik al "grappend" vraag; kom je vannacht echt thuis off...? Ik ben ook gewoon echt bezorgd, je weet nooit wat er kan gebeuren, controleren en jaloers gedoe heb ik geen tijd voor.
Jeetje, wat een rotsituatie! Ik vind echt niet dat je overdreven of dramatisch reageert hoor. Ik zou dit ook echt niet pikken. Prima als hij nog wat wil gaan drinken met zijn vrienden, maar waarom dan zo over the top? Je kan toch na 0.00 uur gaan en rond 4.00 of 5.00 uur weer thuis komen. Sorry, maar ik vind dit geen volwassen gedrag, maar meer pubergedrag.
Ik vind zeker niet dat je overdreven reageert hoor. Ik zou het ook echt niet op prijs kunnen stellen, sowieso dat hij graag op Oudejaarsavond wil stappen en zijn zwangere vriendin dan maar eventjes schijnt te vergeten vind ik al niet leuk, ik snap dat je wel toestemming hebt gegeven maar hij moet zelf ook wel inzien dat je het leuker had gevonden als hij bij jou was gebleven Daarnaast vind ik het niet netjes dat hij de hele Nieuwjaarsdag gewoon weg is en om 18:00 eens thuis komt en dan ook nog op jou afgeeft dat je niet moet zeuren? Gaat hij dat ook zo doen als jullie kindje er is? Ik zou het niet kunnen waarderen en dat ook gewoon aangeven, zeggen dat je geen zin hebt strakjes alles alleen te kunnen doen omdat meneer graag in zijn jeugd wil blijven hangen!
Je reageert absoluut niet overdreven. Als ik in jouw schoenen had gestaan was de hel uitgebroken. Zou het al niet leuk vinden als een partner tijdens je zwangerschap ervoor kiest te gaan stappen ipv de jaarwisseling samen door te brengen, maar o.k. daar valt nog mee te leven. Vervolgens niet eens even bellen om 12 uur om een gelukkig nieuwjaar te wensen, nee sterker nog, jou gaan negeren, dat zou bij mij de druppel zijn. En vervolgens niet bereikbaar zijn terwijl jij met een 25 weken zwangere buik rondloopt dat slaat werkelijk alles!! Ik had diegene de deur uitgezet en gezegd terug te komen nadat hij goed had nagedacht en dingen zou veranderen. Zeker omdat je schrijft dat deze situaties niet op één hand te tellen zijn. Wilde hij wel een kind? Want ik lees absoluut geen betrokkenheid van zijn kant. Ik zou met zo'n gozer niet eens aan kinderen zijn begonnen om eerlijk te zijn. Je schrijft tenslotte dat dit regelmatig al is voorgevallen.
Wij hebben het samen bij vrienden gevierd maar nieuwjaarsdag heb ik helemaal totaal niets aan hem gehad . Hij heeft tot 13:00u in bed gelegen, is even gaan plassen en vragen wat mijn plannen waren en is er toen weer ingegaan tot 16:00u. Aan de ene kant was ik ook pissig, was de hele dag "alleen" met ons zoontje maar aan de andere kant. Mijn geluk hangt niet enkel van mijn man af... Ik ben lekker mijn zoontje zijn kast in elkaar gaan zetten en Smiddags naar mijn oma in het verzorgingshuis geweest. Prima dag gehad en mijn man heeft een prima dag gehad om bij te komen. Ik snap dat je graag op de hoogte gehouden wil worden maar zeg nou zelf, als jij met vriendin en bent wil je toch ook niet constant met je telefoon in je handen staan.
Edelhertje, het verschil is dat jij oud en nieuw met je man hebt gevierd en dat jij wist waar hij daarna uithing. In zijn bed namelijk. En hij is bereikbaar mocht er iets met jou aan de hand zijn. Niet echt een te vergelijken situatie met to vind je wel? En constant met je telefoon in je hand staan is iets anders dan je partner geen fatsoenlijk gelukkig nieuwjaar wensen en niet bereikbaar zijn.
Ik vind ook niet dat je overdreven reageert hoor. In het weekend een keertje zou ik ook niet erg vinden maar je geeft zelf al aan dat het al veel vaker voorgekomen is dan kan ik me goed voorstellen dat het een keer genoeg is geweest. Daarbovenop is het ook nog oud&nieuw en heb je al gevraagd of ie niet bij je wilde blijven, dat ie dan toch weg wil/gaat en jij daar verder niet moeilijk over doet vind ik al heel wat! Het is nota bene jullie laatste oud&nieuw samen geweest zonder baby, ik vraag me dan al af gaat hij je volgend jaar MET baby laten zitten en zelf de hort op? En dat hij dan onbereikbaar is vind ik helemaal belachelijk, oke je oplader vergeten dat kan maar geef dat even door dat hij (in geval van nood o.i.d) op een ander nummer bereikbaar is. Je bent zwanger! En idd, voor hetzelfde geld begint je bevalling en is meneer niet te bereiken. Vind het ook een enorme afknapper (zacht uitgedrukt) dat hij zijn beloftes niet nakomt, kan er niks aan doen maar dat zou mij aan het denken zetten hoe dat straks gaat als jullie kleintje er is! Heb je al eens met hem besproken waarom hij zijn beloftes niet nakomt of wil hij daar ook niet over praten? Dat gedrag moet toch ergens vandaan komen of dat nu is dat hij gewoon schijt aan je heeft (sorry voor de woordkeuze) of dat hij bang is zijn vrijheid kwijt te raken als de baby er eenmaal is? Ik zou dat toch graag willen weten als ik jou was! Ik zou in ieder geval een goed gesprek aangaan, erbij vermelden dat hij kan gaan lopen zeiken zoveel hij wil maar dat het nu echt tijd is om dit gesprek te voeren omdat dit je enorm dwars zit. Hij mag zich nu wel eens als een volwassen man gedragen en met jou het gesprek aangaan want het lijkt mij niet dat je hier nog jaren zo mee door wil gaan?! Als je zelf al aangeeft dat zijn beloftes je eigenlijk niks meer waard zijn, lijkt mij het hoog tijd daarvoor!
Ik denk dat ik er gewoon wat makkelijker in ben. TS heeft er mee ingestemd dat ze oud/nieuw niet samen zouden vieren, hij heeft haar een gelukkig nieuwjaar gewenst, alleen niet op de manier die ze zelf in gedachte had. Leuk, dat mijn man daarna thuis in zijn bed lag maar als er iets aan de hand was geweest was ik ook op mezelf aangewezen aangezien hij te veel had gedronken om iets te kunnen doen. Vandaar dat ik aangaf dat of hij nou bij vrienden zijn roes uitslaapt of thuis je hebt er niets aan. Moet ze perse weten waar hij uithangt dan? Hij is ergens anders oud/nieuw vieren. Ik zou het ook raar vinden om zijn vrienden te bellen waar hij is, neem aan dat hij geen klein kind is?
Waar gaat hij dan slapen als hij niet thuis komt slapen en z'n vrienden Lachen erom? Ik zou des duivels zijn, en nu terwijl ik zwanger ben des te Meer! M'n man gaat vandaag een weekend weg (is jaarlijks ding) met vrienden maar hij gaat met z'n eigen auto en heeft z'n telefoon constant aanstaan als er wat is is ie ook zo weer thuis, dat vind ik wel heel prettig dat hij zelf ook meedenkt op die manier. Ik vind jou man erg nonchalant en hier zou het laatste woord zeker nog niet over gevallen zijn... Wat denkt hij wel niet!
Nou ik kan er kort over zijn, ik zou dit gedrag echt vreselijk vinden! En inderdaad een grondige reden voor een heel goed gesprek. Ik zou niet anders kunnen dan denken dat er echt iets mis is, met hemzelf of onze relatie. Goed iedere relatie is anders en het is moeilijk te zeggen voor iemand anders. Hoe dan ook wil ik je zeggen dat je volgens mij zeker niet overdrijft! Veel vrouwen zonder zwangerschapshormonen zouden dit gedrag al echt niet pikken... Sterkte joh.
Hier bijna hetzelfde meegemaakt. Meneer wilde ook weg met o&n. Ik heb gezegt dat hij dat niet kon maken en als hij zou gaan dat zijn spullen dan op straat zouden staan. Hormonen of niet met oud en nieuw doe je zoiets niet!
Noujah als jij zegt dat dit vaker voorkomt, had ie van mij de toestemming niet gehad om met oud en nieuw te komen. Goed, je hebt wel toestemming gegeven, dus dan mag hij in mijn ogen lekker genieten. Hij heeft je een berichtje gedaan om 12u. Vaak liggen de lijnen dan ook al plat, dus dat je dat zo snel hebt ontvangen is eigenlijk al fijn. Tot zo ver vind ik het allemaal nog geen drama. Maar, smoesje van telefoon leeg vind ik flauwekul. Bijna alle telefoons hebben tegenwoordig dezelfde oplader en anderzijds kan je ook de tel van iemand lenen voor zulke situaties. Bovendien zou laat thuiskomen hier geen optie zijn. Mijn vriend is nu ook wel eens weg op avondjes, maar dan zegt hij uit zichzelf al ik zorg dat ik zo snel mogelijk weer thuis ben. En als mijn vriend het gore lef had om zo laat terug te komen en dan op de bank te ploffen Darts kijken, dan ging hier het fluitje van het keteltje. Dan had hij die TV op zn hoofd gehad en kon hij zn spullen pakken. Als je niet normaal kunt/wilt praten en luisteren dan sodemieter maar op en neem je rotzooi mee.
snap dat je boos bent maar gebeurd is gebeurd dus om nou dágen boos te blijven?? En ga vooral je eigen vriend niet 'meneer' noemen.
hoezo toestemming geven?? Je bent zn moeder niet. Je kan aangeven dat je het niet leuk vind maar toestemming geven?
Je reageert echt niet overdreven zo kun je niet met elkaar omgaan.. hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen..
Mijn vriend en ik hebben een relatie van ruim 6 jaar, wij hebben er samen voor gekozen aan kinderen te beginnen, na lang overleg, niet van de 1 op andere dag. Dit gedrag begint dus ook eigenlijk sinds ik zwanger ben. Niet elk weekend, maar wel heel vaak. Waar het op neer komt volgens hem is dat hij nog de laatste wilde haren kwijt wil raken voor hij papa wordt. Met op stap gaan heb ik geen probleem, dat hij dan bij een vriend of familielid slaapt ook niet, als hij dat maar wel aangeeft. En de opmerking dat hij niet de hele avond met zijn telefoon in zijn handen hoeft te zitten slaat heeeelemaal nergens op. Als mijn berichten goed worden gelezen merk je duidelijk dat ik een onafhankelijk persoon ben. Dus nee ik heb geen 8 berichten gestuurd na 12 uur om hem vervolgens te bombarderen. Alleen gevraagd of het nog gezellig was. Daarna dacht ik goed, geen reactie, zal wel heel gezellig zijn. Punt. Wat ik wel mag verwachten is dat hij bereikbaar is. We hebben smartphones, kom op. En ja als hij op 31 december om 13.00 uur vertrekt terwijl ik nog aan het werk ben. En hij de volgende dag om 14.00 uur nog geen teken van leven heeft gegeven. Dan app/bel ik inderdaad een vriend (die ondertussen ook mijn vrienden zijn geworden dus snap het probleem niet) waar hij mee weg was. Als ik dan ook nog hoor: ja hij was hier maar na 02.00 uur heb ik hem niet gezien. Dan wordt ik wel een beetje meer pissig ja. Hij was snel terecht, lag bij een tante op de bank, hij was naar verschillende feestjes gegaan. Heb heus niet hysterisch mijn hele contacten lijst afgebeld, kom op zeg. En nanda, dit bericht heb ik gisteren geplaatst. Wie heeft het over dagen boos blijven? En hoe ik mijn vriend noem is helemaal mijn zaak, daar vraag ik ook geen mening over. Daarbij is mijn vriend ook een meneer, en geen mevrouw. En toestemming geven, ja heb zijn verlofbriefje getekend en boterhammetjes meegegeven... Je snapt heus wel wat daar mee bedoeld wordt. Bedankt voor alle reacties, doen me goed. Woede is gezakt, en open vandaag het gesprek weer. We hebben gewoon naast elkaar geslapen, en hij is weer gewoon lief en zichzelf. Komt heus wel goed, alleen geen herhaling meer hoop ik haha Bedankt!