Wat vinden jullie hier van?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NRR, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou dat gedrag niet kunnen accepteren nee. Heb weleens zo'n relatie gehad en dat was vreselijk. Mijn kerel gaat ook weleens op stap, maar niet vaak. We maken duidelijke afspraken en dan gaat het prima.

Als hij echter niet bereikbaar is en niet thuis komt slapen dan belooft dat wel iets voor de toekomst... en dat is niet veel goeds. Zou dit met hem willen bespreken. Begrijpt hij waar je nu precies een probleem mee hebt en waarom je dit een probleem vindt? Is het iets waar hij bereid is rekening mee te houden of blijft hij je gewoon een zeikerd vinden? En denkt hij dat als er een kindje is dat hij dan hetzelfde kan doen? Hoe ziet hij dit voor zich? Zijn vragen die je moet kunnen stellen zonder echt ruzie te maken. Als hij zegt dat hij dit gewoon wil blijven doen en ook op deze manier dan weet jij voldoende. Dan ga je er of mee leven of niet, maar dan weet je waar je aan toe bent in ieder geval.

Ik ken een stel waarbij de man ieder weekend gaat stappen. Dat heeft hij nodig zegt hij. Zij blijft dan thuis met 2 kleine kinderen en hij gaat de hele nacht weg en geeft dan honderden euro's uit (die hij voor haar verzwijgt) en is dan ook onbereikbaar. En hij gaat vreemd trouwens. Echt een hele fijne gozer... not.

2. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Ik vind het wel egoistisch van hem. Dat hij wil gaan stappen met zn maten okay. Maar hij ziet blijkbaar totaal niet dat voor jou niet leuk is. Hij had op zn minst na twaalven kunnen gaan en iig even iets laten weten waar hij uit hangt en hoe laat hij verwacht thuis te zijn.. Ik vind zijn gedrag not done..

3. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Als ik jou was zou ik een beetje je eigen grenzen aan gaan geven. En dat hoeven dan geen strikte dingen te zijn, maar gezien het gelach van de vrienden ( waarom sturen die hem niet naar jou ?) is dit voor heel veel mensen wel heel apart gedrag.
    Samen een kinderwens en nu samen ouders worden. Het evenwicht in een relatie verandert als er een kind komt, het lijkt er nu op dat hij jou met verantwoordelijkheid opzadelt en zelf alle verantwoordelijkheid ontloopt.
    Dat dwingt jou in een rol van zeuren, waarin je echt niet wilt zitten. Echt aangeven tot hoever hij een volgende keer kan gaan, consequenties aangeven, die ook echt uitvoeren, want hij lijkt nu zo zeker van jou te zijn, dat ie denkt dat ie alles kan maken.
    Ik heb zelf helaas de ervaring dat ik het lief wilde oplossen, alles voor het gezinnetje over had, maar een relatie kun je niet in je eentje (onder) houden. Toen was het met een kind van goed een jaar einde relatie.
    Heel veel sterkte en kijk goed naar wat jij wilt en acceptabel vindt!

4. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Mijn vent zou ook vest wel een avondje mogen stappen met vrienden maar zo laat thuis komen de volgende dag pas!! En dan niks geen berichtje sturen... dat vind ik toch niet kunnen ik zou ook woest zijn. Tjonge ik zou is een nacht en dag m'n telefoon niet opnemen en niks van me laten horen dan is het huis te klein als ik thuis kom.. je vriend mag best wel een beetje meer aandacht aan je schenken aangezien het ook ZIJN KIND is die je draagt.. je bent samen zwanger (vind ik)

😉 sterkte!

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik zou het niet leuk vinden!
    Maar als je zelf zegt dat het goed is?
    Volgend jaar verwacht ik ook dat vriend thuis blijft met een baby erbij vind het niet eerlijk hij lekker weg en ik blijf alleen thuis met de kleine.
    We maken het gewoon thuis gezellig ipv opstap gaan.

6. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik denk als je de afspraak maakt (en daar dus zelf mee akkoord gaat) dat hij nog 1 nacht helemaal los kan gaan je dan niet echt kan verwachten dat hij op een redelijke tijd thuis komt?

Ik vind het idee dat hij de laatste oud en nieuw samen weg gaat wel raar. Maar als jij daar zelf akkoord mee gaat weer niet. En Tsja.... Latertje met alcohol.... Ik werd dan ook wel eens pas om 3 uur wakker hoor...

Wat ik wel stom vind is dat hij dan thuiskomt en zegt dat je niet moet zeuren... Je mag gewoon je gevoel uiten dat je er een andere verwachting van had. Ook stom dat hij je afdoet met een snel gelukkig nieuwjaar en dan negeren...

7. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Maar hoe was hij voor de zwangerschap? Ging het toen ook al eens mis?

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mee eens! Hij mocht weg van jou en ik ben na het stappen met oud en nieuw ook wel eens heel laat wakker geworden. Niet gezellig voor jou maar had je wel iets aan hem gehad als hij thuis had geslapen? Ik keur het alleen niet goed dat hij niet bereikbaar was en tegen je snauwt (daar zou ik het wel met hem over hebben) maar verder zie ik er geen kwaad in als hij jouw instemming heeft. Als zijn vrienden ook jouw vrienden zijn was ik trouwens gewoon meegegaan en dan wat eerder naar huis, als je moe bent. Dan weet je wat hij doet en in welke staat hij verkeert. En je hebt zelf ook een leukere avond.

9. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Ehm, al eerder aangegeven wat mijn probleem was. Niet het stappen, en dat ie zijn roes uitslaapt prima. Wel dat je 16.00 uur wakker wordt en er vervolgens voor kiest om nog 2 uur ergens rond te gaan hangen terwijl je weet dat je al geruime tijd onbereikbaar was. Enne, ik heb een hele leuke avond gehad hoor. Ook gewoon visite gezellig en laat gemaakt. Ik ga alleen niet met dikke buik tussen 30 man zitten die allemaal heel erg lam zijn al rond een uurtje of 19.00 's avonds, en daarna door de stad heen naar huis rijden in me eentje. Door al het illegale vuurwerk en vreugdevuurtjes. Prima als ik niet zwanger ben, nu vind ik dat niet verstandig. Voor de zoveelste keer, ik ben heel makkelijk. Gisteren was ik erg boos, hormonen maken je emoties nu gewoon heftiger. Vandaag ben ik niet meer boos, volgende keer geef ik gewoon heeel duidelijk aan wat ik graag wil als hij een avondje weggaat. Net zei die al grappend: zo ik ga op stap, zie je morgen schat (hij ging boodschappen doen). Dus ik denk dat de boodschap toch wel is aangekomen.

10. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik snap wel dat je zacht uitgedrukt not amused bent hoor, ookal heb je hem "toestemming" gegeven je geeft ook aan dat je duidelijk hebt gezegd dat het leuker was als hij bij jou bleef, en moet je een volwassen man dan "vastbinden" vind ik niet hij had uit zichzelf moeten kiezen nee ik blijf thuis of ga iig na 12en een paar uurtjes. Dat is een vorm van verantwoordelijkheid nemen. En dan vooral de reactie naar jou toe als hij eindelijk thuiskomt is belachelijk, hij heeft geluk dat hij een vriendin heeft als jou, denk dat hij op veel plaatsen zn spullen bij de deur had gevonden..
    Ik heb er zelf ook helemaal geen probleem mee als mn vriend uitgaat en zal het al helemaal nooit gaan verbieden, maar ik weet wel van hem hoe dan ook, hij is bereikbaar, neemt hij niet op belt die me terug zodra het kan en hij komt thuis slapen, dat is de verantwoordelijkheid die hij gelukkig uit zichzelf heeft naar mij maar ook naar de kiinderen toe. Oké hij ligt de dag erna lang in bed en veel hebben we niet aan hem, papa is toch thuis (voor mijn kinderen een fijn idee) en als iets is weet ik waar hij is en kan ik hem als het nodig is uit bed trommelen ;)

11. pattyxx

pattyxx Actief lid

12 dec 2014
    130
    0
    0
    Ik vind het een beetje vreemd waarom liever ergens anders zijn dan bij je zwangere vrouw komt er bij mij niet in en dan zo weinig van zich laten horen k denk dat ik heftiger zou reageren

Deel Deze Pagina