Smeren.... Wat wel/niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Itisuptome, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    Kennen jullie dat...? iedereen vertelt je wat wel/niet slim is.
    Ik heb enorm jeukende tepels. Iemand zei: borstencreme van Zwitsal is troep. Je moet parabenen, aardolie en sulfaten vermijden. Ze verstoren je hormoonhuishouding (is al... Jeuk!) of sluiten je huid af. Nog even en ik mag niks meer hahaha.
    Buikbalsem van Etos schijnt ook troep te zijn vanwege die bestanddelen.
    Laat ik ze nou allebei in huis hebben en graag willen smeren.....!

Iemand verlossende tips of wijsheden?

2. Laub

Laub Actief lid

Oct 17, 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik tegen de jeuk de body butter van Zarqa en voor mn buik de zwangerschapsolie van Weleda. Zijn beide zonder parabenen en andere troep 😉

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Buikbalsem van Etos! :D Die vond ik iig erg fijn!

4. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Lekker smeren! Ik heb ook van Zwitsal de buikbalsem en de borstencreme. Ik smeer de buikbalsem ook op mijn jeukende borsten omdat ik de borstencreme minder fijn vindt aanvoelen...

Gewoon lekker smeren tenzij je natuurlijk vanuit een of ander principe tegen bepaalde bestandsdelen bent.

5. roosjedoosje

Jul 27, 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    Ik smeer bio oil op mijn buik, zo'n oranje met witte verpakking, vind ik heel fijn. Op mijn borsten smeer ik niks, had ergens gelezen dat dat ook weer van alles verstoort. Maar zoals je al zegt, je hoort overal van alles en als je overal rekening mee houdt mag je niks meer 😐

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb een tube van Etos cadeau gekregen eoa pakket en gewoon gebruikt. Net als Bio-Oil. En het zal wel met parabenen en weet ik al niet wat. :D

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Al die buikcremes vind ik niks. Ik smeer me gewoon in met nivea soft. Tegen striae helpt smeren toch niet, en het is dus puur tegen een kriebelige huid.

8. Kruimeltje2015

Kruimeltje2015 Actief lid

Nov 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zwangerschapsolie van Weleda schijnt erg goed te zijn. Is ook redelijk aan de prijs vergeleken met eigenmerk van bijvoorbeeld Etos. Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, daar zit geen troep bij in!

Ik had hem al gekocht voor mijn zwagerschap, hij ruikt erg lekker. Ik bewaar hem voor een eventuele volgende zwangerschap.

9. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik heb altijd Bio olie gebruikt en geen striae gekregen. Maar of dat aan de olie gelegen heeft? Toch ga ik het dit keer weer gebruiken :D

10. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Voormijn jeukende tepels uierzalf:) Van Bogena, heerlijk vet en geen jeuk.

Voor mijn buik etos buikcreme en nog een hele vettige buikcreme voor de extra droge huid. Weetdaar de naam alleen niet meer van.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Zwangerschaps olie van weleda en daarnaast gewoon nivea bodylotion. Helpt niet altijd tegen de jeuk maar houdt de huid wel wat zachter en soepeler. Idd tegen striae kun je niet opsmeren, dat hangt voor een heel groot deel van je huid af

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hier idem dito. Ook op m'n borsten gesmeerd. Overigens smeerde ik alleen s avonds voor het slapen gaan met bio oil. S ochtends na het douchen alleen mijn normale body lotion. En idd de vorige keer geen striae gekregen, maar ja of het daaraan heeft gelegen weet je natuurlijk nooit. Maar toch doe ik dit keer hetzelfde ritueel ;)

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Zwitsal kreeg ik onwijze uitslag van dus dat gebruik ik deze keer niet! (Heb voor kerst helaas wel een nieuwe tube gekregen van een collega van m'n man!) ik gebruik weleda en idd Nivea bodylotion. Werkt prima!

14. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Ik smeer met Palmers cocoa butter lotion en vaste creme. Ook op mijn borsten. Ruikt lekker, voelt lekker vettig (als je daar van houdt). Heb me niet zo verdiept in parabenen, ik vind het gewoon fijn spul.

Bij vorige zwangerschap heeft het niet geholpen striae te voorkoemen, maar daar geloof ik niet zo in. Het helpt wel de littekens eerder vervagen na de zwangerschap.

15. Esje33

Esje33 Actief lid

Aug 21, 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens kokosolie. Ontgeurde, dat is echt wondermiddel! Ook voor droge lippen enz... En puur natuur!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Eerlijk gezegd gebruik ik die 2 die jij noemt beiden en ik vind ze fijn.
    Als het werkelijk zo slecht was, dan was het ook niet op de markt.
    Ik heb ook enorm droge en jeukende tepels met periode's en ik vind de borstencreme van Zwitsal dus wel heel erg fijn :D

17. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik gebruik onder de douche van die nivea douche bodylotion die je moet afspoelen, daarna bephanten of Louis withmer (wel duur, maar vind ze fijn) voor buik en borsten. 'S avonds voor ik ga slapen nog Weleda voor mijn buik. Dat helpt bij mij heel goed boor het trekkende gevoel. Voorkom er misschien inderdaad niks mee, maar vind het wel fijn. Van weleda en bio oil op mijn borsten krijg ik pukkeltjes, dus daar maar mee gestopt..

18. Jo81

Jo81 Actief lid

Dec 27, 2011
    200
    0
    16
    Hier buik en borstencreme van de Hema.
    Zag dat bepanthen tegenwoordig ook crème heeft. Wel 3x zo duur als die vd Hema.

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Vorige zwangerschap met bio oil gesmeerd en (bijna)geen striae gekregen dus daarom gebruik ik het nu weer.
    Geen idee of het echt helpt maar deze olie maakt je huid lekker vet en die andere smeersels droogde mijn huid van uit en kreeg ik meer jeuk.
    Op mijn borsten heb ik nog nooit gesmeerd maar ik merk nu wel dat ik af en toe toch jeukende borsten heb dus ik zou ook wel willen weten of bio oil wel of niet goed is om ook op je borsten te smeren:(

20. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Hoi,
    Vervelend dat je zo'n jeuk hebt!
    Ik heb dat zelf niet maar wat je eens zou kunnen proberen is pure jojoba olie, bv van de tuinen eigen merk.
    Jojoba olie zit volgens mij ook in bio oil etc, het houdt de huid soepel, verzacht en zorgt voor hydratatie. Er zit ook vitamine E in.
    Eigenlijk alles wat je nodig hebt zonder schadelijke of irriterende toevoegingen.

Denk overigens dat je de producten die je noemt gerust zou kunnen gebruiken, lijkt me niet schadelijk (wist je dat parabenen bv sowieso overal in je lijf voorkomen) maar als je uitslag krijgt is het wel aan te raden om parfum en geurstoffen te vermijden.

Succes!

Share This Page