niet leuk. doet me denken aan het nieuws ofzo ergens uit Amerika ´the daley news´ geen idee of het bestaat hoor maar daar dacht ik aan.
Ik denk aan Daley Blind en aan inderdaad het woord Daily... Allebei niet perse slecht maar ik zou het er denk ik toch om laten.
Ik ken het als vrouwennaam bij een Antilliaanse vrouw. Bij haar vond ik het best mooi passen. Voor een jongen of blank kindje vind ik het al een stuk minder.
Het klinkt precies als 'daily', het Engelse woord voor dagelijks. Dat vind ik nogal suf, dus ik zou het niet doen.
Ik vind de link naar het Engelse woord daily niet mooi. Maar ik zou ook niet weten of het een jongen of een meid is, als ik de naam zie staan. Dus ik zou er niet voor kiezen.
persoonlijk vind ik de naam niet zo leuk maar op het moment dat de naam een beetje engels wordt, vind ik het al iets minder. Heb ook niet echt alternatieven voor je in dit soort namen die ik wel leuk vind. Maar dat ik het niet leuk vind, wil niet zeggen dat je het niet moet doen? Wat trekt jullie zo in de naam? Dat is misschien wel belangrijker. In ieder geval succes met de naam uitzoeken