Overigens @Wies88, mopperen kan ook gewoon terecht zijn hè. Als mijn kinderen bv voor de zoveelste keer een lege verpakking in de keukenla of voorraadkast laten liggen, tja, dan krijgen ze dat te horen. En dan sta ik volledig in mijn recht Dus ook dat is goed om je te realiseren, als je zelf vindt dat je vaak moppert. Is het irritatie omdat je bv moe bent en daardoor snel geïrriteerd raakt of heb je gewoon vaak gelijk
Daar hebben ze bij mij ook nog wel eens een handje van. Vooral bij de 'schoolkoeken' dat is een mand met per stuk verpakte koeken die ze mee naar school nemen. Maar daar hebben ze alleen zichzelf mee. Ik kijk of er nog koek ligt voor ik boodschappen ga doen. Er liggen nog veel verpakkingen, dus ik denk dat er nog genoeg is. Zijn het allemaal lege dozen. Ach ja, daar hebben ze dus alleen zichzelf maar mee
Vanwaar die onzekerheid? Ik heb ook wel eens aan een vriendje van zoon gevraagd als ik zelf mopper: moppert jouw moeder ook? Normale vraag haha, de ouder die niet moppert bestaat niet. Mijn kinderen mopperen ook, mijn moeder moppert. Zelfs onze jongste moppert als we niet snel genoeg zn eten voor zijn neus zetten
Laten liggen gebeurd hier niet. Hij haalt het inclusief de koekjes uit de kast en legt de lege verpakking terug in de kast terwijl de prullenbak 1 meter verder staat. Het is zelfs minder moeite om het in de prullenbak te doen want de prullenbak doe je open en gaat vanzelf dicht. De kast moet je open en dicht doen! Mopper modus uit