Hallo, Mijn dochter heeft waarschijnlijk last van verborgen reflux. (De eerste die het opmerkte was de wijkverpleegkundige). De huisarts wou er nog niet naar kijken en later heeft hij toch een doorverwijzing geschreven naar de ka na veel aandringen. Maar dat kon nog wel even duren.. Dus ben ik 's avonds naar de huisartsenpost gegaan dat ik het niet meer trok. Die huisarts heeft voor het eerst ook eens naar Rosalie gekeken. En zag gelijk alles terug komen. Kinderarts gebeld en nou krijgt ze Nexium. Ze huilde dus elke dag min. zo'n 13 uur achter elkaar, zelfs aan de borst bleef ze jammeren op een gegeven moment. JBPM hebben we ook al geprobeerd, maar dan ging ze nog harder gillen. Sinds woensdag gebruikt ze Nexium, het leek wat beter te gaan, maar sinds vandaag is het weer zo erg.. Ten eerste sneu voor mijn meisje, je ziet echt dat ze pijn heeft!! Ten tweede ik kan niet meer tegen het huilen (zeg maar gerust krijsen). Mijn man werkt 6 dagen in de week, dus ik sta er eigenlijk alleen voor.. En ik ben op, want ook 's nachts is het huilen... Sorry, voor het warrige verhaal.. Maar heeft iemand tips? Ik weet dat er een reflux-topic is, maar ik heb nu echt de energie niet om het door te lezen Is het beter om van borstvoeding naar flesvoeding over te stappen? Van dat soort dingen?? Bedankt! Gr. Carlien
ik zou weer naar de huisartsen post gaan,en zeggen dat je het niet trekt....wel even heel duidelijk zijn. voor de rest sterkte!!
Borstvoeding of flesvoeding maakt niet uit. Borstvoeding is juist prettiger omdat je dat onbeperkt kunt aanbieden (en kleine beetjes is prettig, dat dempt het zuur een beetje). Als ze nog steeds zoveel last heeft, ga terug naar de kinderarts. Er zijn nog genoeg andere medicijnen die je kunt proberen. Wellicht helpt Nexium in haar geval niet (genoeg). JBPM dikt de voeding in. Mocht het dan alsnog omhoog komen blijft het langer in de slokdarm hangen, dus het is niet ondenkbaar dat ze daar dus inderdaad nog meer last van had!
Het is echt vervelend, mijn meisje heeft het ook gehad en je wordt er idd gek van en het is zo sneu voor die kleintjes. Hoelang heeft het geduurd voordat je nexium gehad hebt? Vaak is het zo dat hun slokdarm erg geirriteerd is of soms erger zelfs ontstoken. Die heeft echt tijd nodig om te genezen en moedermelk is juist de beste keuze want deze is mild en verzacht. Nexium neutraliseert volledig het maagzuur dus ik zou deze nog zeker even blijven gebruiken. Heb je ook haar bedje schuin staan? Verder kan ze natuurlijk ook krampjes hebben? Nutriton ben ik geen voorstander van je belast de darmpjes daardoor ook extra. Heb je al een aantal dagen zonder nutriton gebruikt? Sterkte!
Hoi, ik zou zolang de borstvoeding goed loopt dat vooral blijven geven. Borstvoeding is het zachts voor de slokdarm en darmpjes. Sommige baby's reageren gevoelig op nutriton vanwege de toevoegingen. Je zou bij een natuurwinkel pure JBPM van natufood kunnen halen. Nexium werkte hier perfect. Daarna namen de klachten echt sterk af. Het kan tijdelijk wat kramp veroorzaken. Wat is de dosering die jullie gebruiken? Daarnaast goed tussen het voeden door laten boeren, omhoog houden na een voeding en bedje schuin. Wij hebben JEsse tijdelijk in een draagdoek rechtop gehouden in de piek. Dat werkte erg goed. Toen zijn slokdarm langzaam herstelde hebben we via rust en regelmaat met inbakeren de rust weer terug kunnen brengen. Dit werkte alleen toen hij geen pijn meer had. En je zou tijdelijk melkproducten kunnen laten staan. Reflux kan met KMA gepaard gaan, dus mogelijk dat je dochter daar op reageert. En verder kan je het refluxtopic gebruiken om even je hart te luchten (zonder alles terug te lezen, want dat is onbegonnen werk), dat hebben we allemaal gedaan. Sterkte!
Hallo, Wat we al hebben geprobeerd en nog steeds doen.. Nutriton (<nu niet meer), haar omhoog houden na het voeden, goed laten boeren.. Zelfs in de maxicosi wil ze alleen maar slapen als ze niet meer kan huilen van vermoeidheid. Draagdoek (werkt even, nu ook niet meer).. Niemand kan haar troosten op geen manier.. Ze wil de hele dag aan de borst, eerst was ze dan stil, maar ook dan blijft ze nu zelfs jammeren.. Dat is het dus ook, ze is ontroostbaar en niks lijkt te helpen.. Ja voor even.. Maar we kunnen met een half uur weer terecht bij de ha, zal wel niks uithalen, maar voor mijn gevoel.. Gr. Carlien
misschien gek...giropractor of osteopaat! Serieus!! Kan je alleen giropractor in omgeving zoetermeer aanraden want daar komen we zelf ook. Osteopaat is zachter maar weet niet waar je woont. Ken ze ook alleen maar uit deze buurt., (vraagje: zware bevalling gehad??)
Nee ik had juist een bevalling uit het boekje, net na de bevalling kon ik ook zo weer verder.. Niet te snel niet te langzaam.. 's morgens om half 7 kwam ik binnen met 4 cm.. En de ontsluiting ging goed.. 20 min. persen en madam was er om half 2 's middags.. (Heel klein scheurtje..) (Ik woon in Twente) Gr.
hoi ik snap je helemaal en heb hetzelfde meegemaakt. hier nam ze vanaf ze 4 w was omeprazole. ik ben gestopt bij de borstvoeding. dit omdat ik het krijsen niet meer aan kon en zelf te emotioneel werd. dat was beter toen ik flesjes ging geven ( maar dat is dus persoonlijk he). ik kon dat ook niet aan zo 8 uur aan een stuk aan de borst elke avond. ik begon de avonden echt te haten. wat heb ik allemaal gedaan - osteopaat: kon me niet helpen , twee verschillende gedaan, er zat niets vast dus konden ze niet helpen - van 4w tot 12 w omeprazole - bed en park omhoog zetten tot week 12 krijste ze hier dus ook hele dagen ( nachten sliep ze door) kon haar niet neerleggen. 2 ziekenhuisopnames gehad op week 12 krijste ze ook op de fles, niks meer willen eten. wat gedaan??? gewone nutrilon gaan geven en indikken met gelilact ( niet meer met nutrilon) en gestopt met medicatie. en eindelijk kan ik genieten. nu vele zeggen he na 3 a 4 maand gaat het beter en hier was dat waar. maar de eerste 3 maand heb ik meer dokters gezien als iets anders. en dat je er alleen voor staat ( man werkt 6 d he ) , ik ben alleenstaande en ja het krijsen werd me soms ook te veel. ik wil je veel succes wensen. en hoop voor jullie dat het snel beter gaat
Hier jbpm door de fles..maargoed je gebruikt het al...en wij kregen zantac voor ons meisje en dat ging goed!! Ons oudste dochtertje heeft precies hetzelfde gehad ik werd ook helemaal gek...met een maand of 4 ook dmv de medicatie is eht overgegaan...stertke meis
Wellicht kun je naar een alternatief geneeswijze iemand gaan? heb ik met mijn dochter ook gedaan en ze was er zo vanaf en gebruikte direct geen medicijnen meer. (die hielpen bij haar ook niet) Bij mij bleef ze wel heel erg spugen, maar ze had er geen last meer van. Met 8 maanden was het spugen helemaal over. Bij haar was het dus gewone reflux. Als dit niet had gewerkt, dan stuurde die persoon mij door naar een ostheopaat. Kinderen kunnen een soort "trauma" van je bevalling oplopen, dus ook als het snel is gegaan. Als ze dan zo geholpen worden, zijn ze er vaak vanaf. Er kan ook een werveltje niet goed zitten waardoor ze reflux krijgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, sterkte.....ik weet helaas hoe uitputtend het is.
Ik denk dat je meisje een kapotte slokdarm heeft, dus daar moet je iets voor hebben zodat dat kan herstellen dus iets beschermends voor de slokdarm. ALs dat hersteld is, zal het al beter gaan. Verder zou je iets moeten hebben dat ervoor zorgt dat de voeding de maag snel verlaat zodat het niet de kans krijgt om omhoog te komen. Mijn jongste krijgt motilium, dat lijkt enigzins te werken. Maar ik zou echt aandringen op een goed onderzoek in het zh, evt met opname zodat jij ook ff kan bijtanken!
Nou ik hoefde niet aan te dringen, die man vroeg gelijk aan me.. Heb je uberhaupt nog geslapen sinds de bevalling?? Ik moet zeggen mijn wallen kun je geen wallen meer noemen, en ik geef licht in het donker, zo wit.. En mijn emotie's heb ik ook niet helemaal op de rij.. Dus nou wordt ze morgen om half 12 vooral daarom opgenomen en dan als secundaire reden ter observatie om te kijken wat te doen.. Nou dit maar afwachten, voelt wel rot, net alsof je faalt als moeder en je kind in de steek laat (en dumpt in het ziekenhuis). Maar ik zie het ook niet meer.. Gr. Carlien
Jeetje meis je faalt echt niet!! Het is juist goed voor jou om even bij te tanken want je meisje heeft veel meer aan een fitte en blije mamma en dan aan een oververmoeide en prikkelbare mamma(wat helemaal niet raar is! Hier na 4 weken aan de nexium goddank, want na 4 weken krijsen kon je mij al opvegen..)!! En je meisje wordt goed bekeken en geholpen door mensen die heel veel verstand hebben van alle mogelijke medische oorzaken en heel veel ervaring met hele verdrietige kindjes. Je mag trots op jezelf zijn dat je deze stap hebt gezet en ik hoop en duim voor jullie dat er een oorzaak gevonden wordt en het beter wordt! Hele dikke knuffel en je bent echt een goede mamma!!
Hier twee meisjes met verborgen reflux. Met de eerste hebben we heel veel gedokterd. Osteopaat, ka enz. Uiteindelijk kregen we omeprazol van de ka. Een heel ander kind was het daarna!! Ondertussen is omeprazol vrij verkrijgbaar bij de drogist. Ik ben nu dus niet gaan dokteren, maar gelijk dit gegeven en het werkt weer super!! Een heel blij meisje zonder pijn. Ik probeer gewoon af en toe een weekje of ze al zonder kan. Bij de eerste was dit na een half jaar toen we wat meer vaste voeding gaven. Overigens als de bv goed gaat, is dit zeker de beste voeding bij reflux! Vaak kleinere hoeveelheden en ook zachter voor de slokdarm.
Ik denk dat ze gewoon heel erg last van haar keel heeft en dat de voeding die naar boven komt pijn doet. Ik zou toch nog even haar een lepeltje JBPM geven voor en na de borst zodat het even niet zo terugkomt. Als haar slokdarm dan wat genezen is kan je dat weer stoppen als het problemen bij jullie veroorzaakt. Zoals Tokkel zegt je kan ook JBPM van natufood gebruiken, is 100% puur en heb je dus minder van nodig dan nutriton want dat is maar 40% JBPM. Hier gebruiken we al maanden nexium en het doet wel zijn werk, is over het algeemn het beste middel tegen kindjes die behoordlijke reflux hebben. Ik zou zeker niet stoppen met BV. Als je zelf geen goed gevoel meer hebt bij BV (dit is een fase en het wordt beter dus ik zou echt niet stoppen) dan kan ik je friso comfort aanraden, daar zit als wat JBPM in en veel kindjes met reflux doen het daar goed op..die van mij tenminste wel . O, ja tegen een zere slokdarm/keel; je kan altijd wat hoestdrank van VSM kind halen, misschien verzacht het wat. of anders een VSM kind zetpil tegen de pijn (ben nogal voor homeopatisch). En het omoprazol wat hier genoemd wordt is hetzelfde als je nexium hoor. je hebt 2 soorten meds voor reflux; zantac is een maagzuurbinder en nexium en losec (met als werkzame stof esomoprazol) zijn maagzuurremmers. Maagzuurremmers zijn de overtreffende trap van maagzuurbinders. Vaak wordt eerst een maagzuurbinder voorgeschreven omdat het qua bijverschijnselen minder schijnt te zijn dan de remmers al wat dat in ons geval niet waar en ben ik nu fan van nexium. Heel verhaal maar hoop dat je er wat aan hebt. Maar zoek ons eens op in het grote reflux toppic, veel ervaringsdeskundigen daar
Niet schuldig voelen hoor! Wij hebben ook uiteindelijk ook opnames gehad. Als je kindje zoveel pijn heeft en alleen maar kan huilen, dan is ze nu op de beste plek waar ze kan zijn. Er zijn daar deskundigen die kunnen kijken wat jullie het beste kunnen doen en jullie op weg helpen. Volgens mij is haar slokdarm al zo geirriteerd dat ze veel pijn heeft. Laat je goed adviseren, laat je tranen flink lopen (luchtte hier ook enorm op) en neem even een adempauze voor jezelf. Ik weet hoe slopend het is. Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie.
Die omeprazol die ik bedoel wordt verkocht voor volwassenen, maar zijn precies dezelfde pillen als je van een ka voorgeschreven krijgt. 10mg omeprazol. Degene die we nu hebben zijn capsules waar allemaal kleine bolletjes in zitten. De bolletjes op een lepeltje met de vit D druppels gaan zo naar binnen, geen probleem.
je faalt echt niet hoor! je doet iets heel erg moedigs vind ik! je hebt zoveel over voor je kleine dat je haar zelfs aan deskundige over wil dragen! en het kan nu alleen maar beter gaan dus je doet echt wel het goede en je bent een super moeder! moest ik even kwijt heeeeeeeeel veel sterkte, succes en beterschap!