Wat vinden jullie hiervan ? (babyhuisje)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nessy, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht

Hahaha, +1 :D

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt mij best fijn! Al zou ik Thijs niet zo snel hartje winter buiten neerleggen, maar dat is niet echt te onderbouwen, omdat ik ook gewoon met de kinderwagen loop.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat is gewoon je gevoel;) ik ken een kindje uit denemarken.. die lag er vroeger met -10 gewoon in:D dik aangekleed in een skipak. zon soort bivakmuts op in een dikke slaapzak. tis nou een volwassen stoere viking van 2 meter dus het is wel goedgekomen met hem:D

3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Met alle vervuiling en geurtjes in onze omgeving zal zo'n huisje een stuk minder gezond zijn:)

Mijn meisje slaapt echter in het zomerhuisje van schoonouders in de duinen nog veel beter en langer dan thuis.
    Frisse lucht werkt wel.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en kijk regen en mist is wat anders. vochtigheid en tocht is voor niemand goed. maar kou? heerlijk

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is inderdaad hardstikke gezond. Toen mn dochter nog in de wandelwagen pastte, sliep ze altijd buiten overdag. Sinds ze daaruit gegroeid is niet, want in een campingbedje heeft ze nog veel te veel te zien en bovendien ligt ze niet zo beschut. Hier zou het dus opzich een goed idee zijn, maarja, dan hebben we er wellicht nog een bedje bij waar ze niet in slaapt...

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat een super schattige foto!
    Heerlijk zo`n huisje, lekker buiten slapen.

Ik kende het ook niet, maar zag het voor het eerst hier.
    Leek me ook wel wat voor onze kinderen want die sliepen ook altijd zo lekker buiten. Dochter heeft ook veel in de wagen in de tuin geslapen, zo`n echt bedje lijkt me veel fijner liggen en lekker beschut.

Kou is veel gezonder dan al die verwarmde slaapkamers waar de kinderen van tegenwoordig slapen. Oke misschien minder goed plan naast een snelweg/industrieterein.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eerste reactie voor t lezen van alle reacties:

Ook ik dacht dat t om een konijnen hok ging hihihi

Reactie 2:

In de lente/ zomer zou ik het ook doen maar voor t zelfde gemak de bkinderwagen ( zeker voor de kosten )
    In de winter/herfst zou k t niet doen.. Waarom niet? Omdat k zelf ook niet buiten zou slapen als t 5 graden is met dikke kleren wanten en een muts.

Maar vind het er wel heel grappig uit zien :D
    En zou zoiets best kopen voor de zomer. ( Heb alleen geen tuin lol )

Ohh en k heb in zijn slaapkamer nooit verwarming oid aanstaan dus slaapt in een redelijk koude kamer:D ( ik zelf trouwes ook :D)

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    wahahahaha, ik vind het net een konijnenhok;)
    *grijns*
    maar lijkt me wel super heerlijk slapen voor een kleintje:) ik slaap op vakantie in een tent ook beter dan thuis binnen.
    Ik ken het niet, ook nooit gezien, behalve op het forum.
    Wat ik me afvraag (en dat is dus puur onwetendheid):
    - zit er "net" voor? dus tegen de beestjes?
    - wanneer leg je je kindje erin? ik kan het me voorstellen als je lekker buiten bezig bent/ in de tuin zit, maar ook als je zelf binnen zit??? (en waarom dan?)

ik heb de kleine op vakantie ook buiten in het campingbedje gehad, met een gaasje erover heen, ze heeft heerlijk geslapen. En toen noemde we haar ook "ons konijntje". Maar lekker luchtig was het wel voor haar, kon ze even bijkomen van de warmte.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    op kdv lag amy-lynn er wel eens in als iedereen buiten speelde
    dat vond ik geen probleem
    heb alleen altijd heel duidelijk gezegt
    mijn kind gaat daar niet in met kou regen of als jullie binnen zitten
    ze scheen het wel erg lekker te vinden

maar heb m zelf dus niet

ik als baby lag in de winter in de wagen en die stond dan in de tuin(schijnt heeeel goed voor de weerstand te zijn
    en tja was als kind bijna nooit ziek
    wij werden nopoit per auto gebracht maar wind en regen sneeuw en storm op de fiets

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het ook net een konijnenhok, maar snap wel dat slapen in de buitenlucht goed (kan) zijn.

Ligt er natuurlijk wel aan waar, sommige steden zijn zo vervuild met uitlaatgassen dat me dat niet echt gezond lijkt...

12. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

Klopt in Friesland is het heel normaal.
    Ik heb het nooit gedaan.Krengen zijn ook nogal erg duur.
    Die van mij sliepen in de wagen buiten.(zomer) uit de zon

13. adi

adi Niet meer actief

Vind je het nu wel of niet normaal om je kind buiten te laten slapen??
    Wat een raar bericht zeg.. Het gaat toch niet om de vorm van het huisje?

Er zijn ook genoeg mensen op aarde die een ledikant net een 'gevangenis' vinden met tralies waarachter je je baby te slapen legt. Tja, dat kan, ieder zijn mening.
    Maar onder dit soort gevallen valt jouw mening ook. Het is gewoon een andere (vastere) gelegenheid voor buitenslapen.

Er komt namelijk een moment dat een baby niet meer in de wandelbak past, en dan kan het in zo'n babyhuisje. In een campingbed ook, maar die is helemaal niet beschut.

En juist met kouder weer is het gezond om buiten in frisse lucht te liggen, beter dan binnen (qua bacteriënvorming). Het kind ligt dan ook niet bloot te liggen van de kou natuurlijk.

Ontopic: hier nooit gelegenheid gehad, maar ik zou er niks op tegen hebben om kinderen in zo'n huisje te laten slapen. Als ze die in groot formaat hadden zou ik zelf ook weleens lekker in de tuin een dutje willen doen :)

14. adi

adi Niet meer actief

Dit is maar je eigen gevoel hoor. Als je huis in datzelfde omgeving staat, heb jij binnen toch ook binnen datzelfde 'vervuilde' lucht? Tenzij je een luchtfilter hebt die alle schadelijke stoffen weghaalt voordat het lucht gaat circuleren in je huis.

Buiten is gezonder omdat er minder bacteriënvorming is in de open lucht en waar geen verwarming is. Daarna is het lucht vochtiger en beter door te ademen.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Leuk idee hoor, en ik ben zeker van de buitenlucht! Maar eerlijk gezegd doe ik dat liever door te wandelen of in de tuin te zitten. Het grootste deel van de dag wordt er namelijk niet geslapen, dus zoek ik liever naar een mogelijkheid om buiten te spelen of wakker te zijn.
    ik zou er geen bezwaar tegen hebben als mijn dochter op het kdv in zo'n bedje zou slapen, zou het alleen zelf niet kopen.
    Kan me voorstellen dat als je dit niet kent het wat vreemd aan kan doen, maar dat vond ik dus van draagdoeken, en mijn broer noemt een box een kindergevangenis :D

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Er zit idd een net voor. Net zoiets als een hor voor een raam.
    Ik legde zoon of dochter er regelmatig in. Ook als ik zelf binnen was, had er direct zicht op. Waarom? Omdat ze er heerlijk sliepen, het erg gezond is en ik het ook nog eens super schattig vond:D
    Maar het meest ideaal was hij bij het kraamfeest van mijn zoontje. Zoontje heeft de hele tijd heerlijk achter gaas liggen knorren, iedereen kom hem goed zien maar niet in hem prikken:D

17. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk dat dat gevoelsmatig anders is omdat je er dan zelf ook constant bij bent, dus dan "lijdt" je gezellig samen kou. (nee, je lijdt niet écht kou, want je bent allebei goed ingepakt).
    Maar hoe gaat dat dan in de winter in zn werk? Ga je er dan zelf met je dikke winterjas aan buiten naast zitten, of ga je binnen een warm kopje chocomel maken en hou je je je kindje vanachter het raam in de gaten, of zet je de babyfoon ernaast en ga je huishouden ofzo? *serieuze vraag*

Ik had het ook nog nooit gezien, maar vind het wel heel cool :)

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Het ziet er wel maf uit in 1e instantie,maar kan me voorstellen dat het lekker slaapt,behalve in de winter dat vind ik echt sneu ook al kleed je ze dik aan.Moet er zelf toch ook niet aan denken om dan buiten te liggen!

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    mwah, frisse lucht is weliswaar goed voor een kindje, maar ik heb er zelf ook weinig trek in om buiten te slapen, dus ik ga er vanuit dat de kleine toch ook gewoon liever in zijn eigen bedje ligt. Frisse lucht krijgt ie wel tijdens het wandelen.

20. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    De enige reden waarom wij er niet een hebben is omdat ze nogal prijzig zijn. Ik vind het verder fantastisch, heerlijk toch buiten slapen en toch beschut en gewoon lekker warm je eigen plekje. Ik zou wel willen ruilen hoor, ik hou wel van een koude neus in bed. Wij slapen ook altijd met het raam wagenwijd open...heerlijk!
    Dat het op een konijnenhok lijkt maakt toch niet uit het gaat toch om de functionaliteit.
    Je kunt er gewoon een babyfoon inzetten natuurlijk dus wat is het verschil met boven laten slapen.....tenzij je tuin niet afgeschermd is.
    Dat je zelf binnen gaat zitten met een kopje chocomelk en je kind buiten laat slapen in de kou vind ik een beetje gek gedacht maar dat is mijn mening, je kind ligt toch niet bloot in zijn bedje, je kunt er een heerlijk nestje van maken hoor met een kruik en warme slaapzak aan.

Deel Deze Pagina