Kende het al via een vriendin die er eentje heeft, hun kindjes sliepen (en slapen) er altijd heerlijk in. Ook op het kdv worden ze veel gebruikt en een aantal kindjes slapen daar buiten beter dan binnen. Daarnaast is het veel veiliger... zo is er in het buitenland ooit het geval geweest waarbij een kindje buiten in een kinderwagen met daaroverheen muggengaas is gestikt omdat de buurtkat bovenop het gaas was gaan liggen... Hier hetzelfde.... zelfs tweedehands zijn ze te prijzig... op internet is wel een beschrijving voor de doe-het-zelver te vinden... maar ben bang dat het bij ons toch niet verder komt dan het verzamelen van het materiaal
Je moet een beetje mazzel hebben met de prijs. Wij hebben 50 euro betaald. Moest ie nog wel een likje verf hebben en een nieuw matrasje.
Mijn papa heeft die van ons zelf gemaakt. En Bram lag er in de winter ook in. De ene wilde hij er wel in de andere keer niet. Mochten wij ooit een 2e krijgen gaat die er ook in. Ik ging er nooit bij zitten. Ging gewoon in huis bezig.
Je kunt ze inderdaad heel goed zelf maken. Mijn zoontje slaapt in zo'n huisje op het KDV. Thuis hebben we te weinig ruimte in de tuin. Toen mijn zoontje net op het KDV zat was het de warme april-maand van vorig jaar. Hij was in het begin soms erg onrustig op het KDV. Het babyhuisje heeft onwijs geholpen bij het wennen: de leidsters zaten met alle kindjes buiten en hij speelde/sliep dan periodes in het babyhuisje. Kon hij toch lekker om zich heen kijken, maar hij had wel z'n eigen plekje. Dat vond hij heerlijk. Ook in de winter slaap hij in het babyslaaphuisje op het KDV, lekker in een gevoerde slaapzak. De huisjes staan met de open kant richting het raam van de groep, dus de leidsters zien hem gewoon liggen. Net zoveel toezicht als op de slaapkamers. Ik ben groot fan van de huisjes! Maar ik zou zelf ook net zo makkelijk buiten slapen/kamperen in de winter. Ik merk dat dat een beetje het verschil tussen de voor- en tegenstanders is: zou je het zelf ook doen?
Hier hebben de kids er ook altijd in geslapen op het kdv, maar wel ook alleen als het niet te koud of nat was buiten. Ze sliepen er heerlijk in!
wat de boer niet kent,.... zullen we maar zeggen. Kindjes slapen er idd heerlijk in. Op het kdv waar ik werkte hadden we ze ook. Goed warm inpakken in de winter. Gaat prima hoor.
Ik ken ze ook indd van het KDV waar ik gewerkt heb. Ik woon in het westen Mijn zoontje is een buitenkind en als hij nog zou slapen smiddags zou ik hem zeer zeker hierin willen leggen. Ik vind het gewoon super gezond! Als deze baby van ons wil blijven plakken ga ik hier ook eens over nadenken.
Ik vind hem helemaal geweldig!! Zou er zelf ook graag 1 willen hebben, waarom we er geen hebben is mij eigenlijk een raadsel. Je kleintje kan lekker buiten slapen en er kan geen ongedierte bijkomen. Lijkt me helemaal geweldig. Bij ons op het KDV hebben ze ook van die huisjes. Mijn oudste slaapt er wel eens in en vanaf volgende week gaat de jongste ook heen dus die zal er ook wel mee kennismaken. En ondanks dat je kind er in slaapt kun je nog steeds uitgebreid aan de wandel gaan...
Niks mis mee...een kind slaapt toch ook buiten als hij in de wagen in slaap valt. Zou niet weten waarom dan niet in zo'n huisje..
Heerlijk zijn die huisjes en waarom niet in de kinderwagen? Ten eerste al genoemd: de veiligheid! een lutjepotje valt niet om als iemand (een ander kind bijv) eraan gaat hangen. Ten tweede, als het regent kunnen ze ook prima in het huisje slapen, terwijl je kinderwagen dan nat wordt en met een regenhoes wordt het al gauw benauwd in een kinderwagen. Ten derde, bij winderig weer liggen ze in een lutjepotje windstil nou ja iig. Ik ben aan het kijken of we er een kunnen huren, dat kan wel hier in de buurt. Kost 15 euro per maand.
Kenissen van ons gingen een kdv bezoeken en daar hadden ze ook die huisjes. Vroeg die man 'hè houden jullie hier ook konijnen? Wat leuk' haha. Vond ik wel grappig. Hier in het westen idd niet bekend mee maar zou er niks op tegeb hebben als ze bij ons op het kdv kwamen. Thuis vind ik het geen prettig idee omdat ik geen goed zicht op de tuin heb en denk ook omdat het hier gewoon niet bekend is
inderdaad al jaaaren, ik sliep er vroeger zelf ook in Ik ben in Groningen geboren. Heb het zelf niet gebruikt voor mijn kinderen, met de tweede wel eens gekeken of ik er een kon huren maar uiteindelijk vond ik het teveel gedoe maar vind het idee op zich juist erg leuk. Mijn kinderen sliepen wel vaak buiten in de kinderwagen maar ben het er helemaal mee eens dat zo'n huisje veiliger is. Moet wel lachen om sommige van jullie reacties hoor, wat zou er nou mis mee kunnen zijn om je kindje in zo'n hokje te leggen, dat geeft toch niet? We zijn gewoon allemaal zo gewend aan luxe dat we de eenvoudige dingen direct afkraken.
Een lutje potje heel bekend hier en ook heel gewoon. Hartstikke gezond! Ik zou het zeker gebruiken, heb aan huren gedacht maar gezien de winter nu voor de deur staat en mijn kindje overdag nauwelijks zin heeft in slapen heb ik het niet gedaan. Misschien komend voorjaar.
vind het een beetje onzin want je kan ook een lange wandeling maken en je kindje in de wagen laten slapen. dat doen wij! we wonen dan wel in Griekenland waar het toch 6 maanden per jaar een lekkere temp is maar nu is het bv ook koud en hebben we een vrij warme jas nodig...ons mannetje heeft zoveel buiten kunnen slapen: terrasjes, strand, buiten in de tuin in een campingbedje, de wagen...is zeker heel gezond!nu het kouder is, zijn we meer binnen maar ik ga dan lekker naar buiten en meestal valt onze dreumes wel in slaap! zo altijd gedaan en idd hij is nooit ziek maar om een heel huisje daarvoor te gaan kopen...nee!
veilig zal het zeker zijn maar ik zou dus nooit als het regent m'n kindje erin leggen en zelf in de regen gaan zitten
En toch zou ik t (na dat verhaal van kindje vergeten uit de slaapkamer te halen) een beetje 'eng' vinden dat ze mijn kindje dan vergeten als t echt koud is.. Máár C en D slapen bijv ook wel eens in de wandelwagen en die laten opa en oma dan buiten staan (en ja met voetenzak etc ;p).
hoe dan ook, je kan je kindje natuurlijk nooit zonder toezicht ergens alleen te slapen laten liggen...wij zijn ALTIJD bij ons kindje wanneer hij slaapt in de kinderwagen...
Ik heb nooit bij mijn zoon gezeten hoor. Je zit overdag toch ook niet bij je kindje als het slaapt. Ik ben gewoon mijn gang gegaan.
Maar hoe weet je zeker dat je kindje warm genoeg ligt? En wat als de regen in slaat? Of bij harde onverwachte geluiden (want zelfs hier achteraf is het nooit heel stil) En stel nou als je kindje wakker wordt en je hoort het niet?