Bandana slab

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaFay, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ervaringen met een bandana slab? Welke hebben jullie? Ik zag dat ze van fleece zijn, is dat niet te warm nu we richting de zomer gaan? Of voor de creatievelingen hoe hebben jullie deze gemaakt en welke stof neemt genoeg vocht op zonder dat alles meteen doordrenkt?

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb er 2 van name-it en ze werken prima maar ik denk dat ik ook eens ga kijken of ik ze zelf niet kan maken. Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb er een berg laten maken voor ons zoontje. Die heeft een schisis gr 3.

De onderkant van badstof zodat het voldoende absorptievermogen heeft, en de bovenkant met verschillende stofjes. Kan je vanalles voor nemen.

Ik vind het super werken. Ziet er vlot uit. Stoer.

Voor in de zomer heb ik van gekleurde en bewerkte hydrofiele luiers bandanas laten maken, alleen moet je die wel vaker verwisselen als met badstof onderkant. Badstoffenonderkant nam ik gewoon handdoeken van de ikea. Kan je ook zelf de kleuren kiezen.

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ze zijn heel goed zelf te maken.
    Hier gebruik ik ook badstof (van oude handdoeken of gastendoekjes die ik zelden gebruik) en een leuk stofje aan de voorkant.

fleece lijkt me wat te warm met het mooie weer op komst.

5. hopseflopsen

17 jul 2007
    17
    0
    0
    Ik heb ze altijd besteld op http://www.bibbeling.nl. En dan de Bandana Bib Small.

Deze absorberen supergoed door de achterkant van fleece. Daardoor hoef je niet elk kwartier de slabber te vervangen. Mijn zoon is ook geboren met een schisis en kwijlde extreem veel.

Ik vond het in de zomer niet te warm. De slabben zijn niet zo groot en bedekken dus niet zo'n groot gedeelte van de buik zodat het niet te warm is.

Ik vond deze slabben ook altijd wel geinig kijken, beter in ieder geval dan een gewone slabber.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik had er ook een aantal, op Ebay even zoeken onder 'bandana bib' en dan kun je er bijv. een hele stapel voor weinig van kopen met keuze tussen tig printjes. Vooral uit Engeland enzo, maar die verzendkosten vallen meestal reuze mee.
    Ook met fleece aan de onderkant, zodat het droog aan blijft voelen, ik had niet het idee dat het nou zo zweterig was.

7. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goeie tip op ebay. Is inderdaad meer als de helft goedkoper als hier in nederland. Denk dat ik daar mijn slag ga slaan, voor dat geld kun je ze bijna niet zelf maken

8. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Jo79, Hoe lang duurde het voordat je de bandana bibjes in huis had vanuit engeland?

Deel Deze Pagina