Wat vinden jullie hiervan? Ik twijfel nog

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mama26, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Omdat Quinn een Ierse naam is en Guusje een echt hollandse naam. Voor mij speelt ook nog mee dat er bij Guusje nog 'je' als verkleinvorm achter staat en bij Quinn dus niet. Om een ander voorbeeld te geven, Thembi en Jasper samen vind ik ook niet klinken ;)

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik denk ook toch dat het Sem wordt, mijn man vindt Quinn toch niet zo leuk.

Dus als jullie nog andere suggesties hebben....let me know!

3. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Hoi,

Ik vind Quinn ook niet bij Guusje passen. Guusje is echt een Nederlandse naam en Quinn totaal niet. Sem past er dan beter bij, maar vind het jammer dat je die zo vaak hoort terwijl Guusje dan weer veel origineler is!

Je vroeg nog andere ideetjes. Hier een poging:

Misschien kun je van Sem, Sam maken. Hoor je al minder vaak.

Guusje en Pim
    Guusje en Daan (hoor je ook wel vaak, maar staat wel mooi samen)
    Guusje en Joep
    Guusje en Teun
    Guusje en Tom
    Guusje en Gijs
    Guusje en Mees
    Guusje en Jaap
    Guusje en Tijn
    Guusje en Ties
    Guusje en Bart
    Guusje en Thije
    Guusje en Jurre
    Guusje en Tijmen
    Guusje en Timo
    Guusje en Thomas
    Guusje en Lukas
    Guusje en Ruben
    Guusje en Kasper

4. Laidie

Laidie Actief lid

16 apr 2009
    144
    0
    0
    Ja, Sam en Guusje dat is leuk! Uit de lijst van Lotti komen ook leuke namen met Guusje vind ik met name Mees, Ties, Jurre leuk! Sem vind ik ook leuker. Quin echt niet..

5. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    We hebben al een Sam in de familie, daarom hebben we Sem gekozen.

Maar ik twijfel nog steeds. Ik vind Milan ook leuk maar mijn man niet.

Daan weet ik niet, op de een of andere manier vind ik die naam niet zo leuk. Ik vind Sem gewoon echt leuk, alleen jammer dat die zo populair is!

pfff moeilijk hoor. Voor een meisje wist ik het wel, maar een jongensnaam is zo moeilijk vind ik.

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb een nieuwe naam gevonden, ik zag hem in een tijdschrift en ik vind hem wel erg leuk, wat vinden jullie van: Mika? (voor een jongen)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Quin of Quinn vind ik beide niets en al helemaal niet bij Guusje passen. Dat vind ik ook van Mika (wel beter dan Quinn maar nee, toch niet zo mooi en echt niet passend).

Sem vind ik wel bij Guusje passen maar komt inderdaad vaak voor. Wat dacht je van Kick? Past erg goed bij Guusje en is toch een beetje anders

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mika vind ik een leuke naam, maar wederom niet passend bij Guusje.
    Ik vind een oud-hollandse naam beter bij Guusje passen, zoals als Sil, Mees, Abel, Teun enz.

Maar als je weg bent van de naam Sem, zou ik gewoon hiervoor gaan. Ondanks dat hij populair is. Lekker belangrijk toch?
    Ik ken in mijn omgeving trouwens maar 1 Sem. ;)

Guusje en Sem

Staat leuk toch? :D

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Jullie zijn wel moeilijk hoor ;)

Mika vind ik toch wel erg leuk hoor.....ik weet het niet...

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de rest, ik vind Quin/Quinn ook helemaal niet passen bij Guusje. Guusje is echt een "oer-Hollandse" naam, terwijl Quin/Quinn heel erg Engels klinkt. Sem past inderdaad veel beter bij de naam van je dochter, maar ik begrijp wel waarom je twijfelt (wij hebben hetzelfde probleem met een meisjesnaam). Moet wel zeggen dat ik helemaal niemand ken met de naam Sem trouwens. Als je helemaal gek bent deze naam zou ik er gewoon voor gaan hoor, je vind dan toch niets anders omdat je steeds maar blijft vergelijken!!

Guusje en Mika klinkt ook niet echt lekker om dezelfde reden als Quin/Quinn.... (sorry!)
    Wat vind je van Quinten? Of: Luuk, Thijs, Stijn, Lars, Tim, Thomas, Lucas, Ruben

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0