Wat vinden jullie hiervan (vrijgezellendag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama26, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Belagelijk zeg, jij bent toch niemand wat verplicht. Het is niet eens familie.

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nee dat weet ik. Ik vind het ook raar. Maar dat krijg je toch met 2 verschillende vriendengroepen (en dan alleen meiden!). Wij kennen de vriendinnengroep van haar (de vrijgezel) ook niet. Alles gaat via de mail. Dus dat is lastig om dat dan te zeggen.

Ik ga het er vanavond met mijn man over hebben. Hun gaan 's avonds natuurlijk ook flink aan de drank en dan ook nog ergens slapen en 's morgens ontbijten.

Ik bedoel een vrijgezellendag is leuk, maar dit vind ik te gek. We hebben zelf al genoeg vrijgezellendag geregeld dus ik weet dat het ook anders kan.
    En wij gingen ook 's middags al wat doen tot 's nachts.

Maar ik ben wel bang dat als ik er iets van zeg er gedonder komt.

3. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    :confused: wat een geld! :confused:

Voor een veel lager bedrag kun je met zijn allen
    ook een hele leuke dag hebben!

ik zou het er zeker over hebben,en als er gezeik komt,
    helaas,maar zou me echt niet laten verplichten!

succes

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik vind het trouwens wel een beetje raar dat ze het ergens organiseren waardoor de ene helft een uur moet reizen. Meestal regel je het dan toch zo dat iedereen een klein stukje moet reizen...

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik zou niet gaan. Jammer dan, dan maar niet. Zo close ben je toch niet met hun. En al zou je dat wel zijn. Sowieso een heel feest waar de mannen zie nog gaan klemzuipen en ergens slapen ... neuhhh... mij niet gezien ;) hou sowieso niet van vrijgezellen feesten. Als wij gaan trouwen wil ik ook pertenent GEEN vrijgezellenfeest :)

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij ons in de groep is er ook al zoveel gezeur geweest over geld op vrijgezellenfeestjes. :rolleyes: Echt niet leuk meer.

Als jij niet mee wilt en het te duur vind kun je dat gewoon aangeven. Als het ze niet zint: Pech! Niet iedereen kan zo met geld smijten vooral niet met een kleine op komst.

De enige voor wie het erg jammer is is de 'vrijgezel' die regelt het namelijk niet en wil jou misschien wel heel graag mee hebben.

Moet zeggen dat bij ons de vrijgezellenfeesten ook meestal tussen de 120-150 euro zitten. Daar zit dan bij in: Huren van een pak waar de vrijgezel de hele middag in loopt, kroegentochtje s middags in ons eigen dorp met drankjes, taxi naar de plaats waar de activiteit die we doen plaats vind, de activiteit zelf en/of lekker uit eten, daarna stappen incl. drankjes en de taxi terug. (en de kosten voor de vrijgezel). Meestal lukt het ook niet voor minder.

Ik denk haast dat bij die 150 euro bij jouw vrijgezellenfeest het stappen er ook bij in zit. Waarom bel je niet even en vraag je wat het voor jou kost als je na het eten meteen naar huis gaat. ;)

Als ik het regel dan reken ik precies uit wat degene die eerder weggaat kwijt is, die hoeft natuurlijk niet de volle pond te betalen.

Succes ermee!

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Je kan toch ook met jou eigen vriendenkring voor haar een dag organiseren?
    Echt met jouw vriendengroep? Zou ook een optie kunnen zijn....

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat duur zeg... Bij het vrijgezellenfeest van mijn zus was ik 90 euro kwiit. Workshop cocktails maken, tapas eten en stappen. Vond dat al veel geld.

Ik zou niet gaan ..

9. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik heb afgelopen jaar 3 vrijgezellenfeesten gehad.
    Prijzen tussen de €85,- en €100,-.
    Komende maanden ook weer 3 vrijgezellenfeesten.
    Toevallig weet ik van 1 feestje al wat het gaat kosten, dat is €90,-.
    Ik moet zeggen.. Dat vind ik ook meer dan genoeg!
    Mn vriend gaat ook naar de vrijgezellenfeesten van de mannen. Dus ja, ook nog eens keer 2..

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga in april naar de vrijgezellendag van m'n zus,dat is 130 per persoon inclusief drank en vervoer naar a'dam.(en een soort zoektocht daar)Vind ik al veel geld.(wij moeten rondkomen van 170 per week en als ik bij de schuldbemiddeling geld vraag voor een vrijgezellendag lachen ze me vierkant uit)
    Maar goed, blijkbaar was ik de enige die het teveel vond. :)? )
    En kan ook niet nee zeggen, 't is voor m'n zusje.
    Waar ik het geld vandaan ga halen (om over trouwcadeau enzo nog maar te zwijgen) is nog maar de vraag... :sad:

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Klinkt trouwens een beetje alsof ik niet wil gaan, is niet de bedoeling.
    Ik wil op zich supergraag gaan!

12. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    wij doen vaak rond de 50 euro soms een keer 60, ik vindt 150 euro erg veel. Ook al zou ik geld zat hebben het gaat ook een beetje om het idee. 150 euro zou ik alleen doen als hett echt wat bijzonders was.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik snap sowieso niet dat er zoveel mensen op een vrijgezellenfeest afkomen.
    Mijn man en ik wilden geen apart vrijgezellenfeest, we gaan tenslotte altijd al samen uit, en we wilden er mensen bij met wie we écht bevriend zijn.
    Dus niet de vriendinnen van de vrienden van mijn man, omdat zij toevallig ook bij die vriendengroep horen.
    Uiteindelijk waren we met achten een avond op stap geweest, en gezellig dat het was! :D

Maar goed, ik vind het dus belachelijk veel geld voor een vrijgezellenfeest, maar dat zal al wel duidelijk zijn uit mijn verhaal. ;)

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben ook alleen met mijn eigen vriendinnen gegaan. Was ook super gezellig!

Mijn zussen vonden het bij mij ook te duur en zijn niet meegeweest i.p.daarvan hebben ze me een dagje meegenomen naar Amsterdam waar we lekker geluncht en gedineerd hebben en we hebben geshopt en zijn naar madame Tussaud geweest. Vond het super gezellig en ook goed opgelost zo.

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik laat het nog even rusten. Mijn man zegt dat ik de reacties van de anderen af moet wachten. Hij denkt dat er meer het te duur vinden.

Van het weekend hebben we kraamvisite bij iemand die ook mee gaat. Dan wil ik even polsen wat zij ervan vinden.

Ik ben in elk geval niet van plan om 150 euro te betalen, het is trouwens excl. stappen 's avonds. Dat stond in de mail, die had ik niet helemaal gelezen na het schokkend bericht van die 150 euro ;)

Maar ik ga toch niet mee stappen, dat heb ik al verteld.

Ik heb gewoon ook veel meer last van deze zwangerschap, van mijn rug en bekken. Maar ik vind het zo zeikerig om dit te zeggen, omdat er meer mensen zwanger zijn die deze klachten niet of niet zo erg hebben.

Trouwens Lucia wat jij schrijft vind ik ook erg. Dat jullie rond moeten komen van een bepaald bedrag en dat je eigenlijk de vrijgezellendag niet kunnen betalen.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, maar dit bij jij, dit is jouw zwangerschap en niet die van een ander. Ik heb vorige zwangerschap ook het e.e.a. afgezegd, gewoon omdat ik veel last had van mijn buik. Als ze dan denken dat ik een zeikerige aansteller ben, so be it, zegt meer over hen dan over mij.

Ik vind het een belachelijk hoog bedrag, lijkt mij totaal niet raar als je daar wat van zegt, vooral als je maar deels meegaat. En het is toch geen verpichting, als jij niet mee wilt, dan niet toch? Leuke vriendschap als ze gelijk gaan zeiken als het niet om hun manier gaat.

17. danip

danip Niet meer actief

Dat is dus de reden voor mij dat ik geen vrijgezellenfeest wil. Ik weet van veel van onze vrienden dat ze echt niet zo veel geld hebben, en ik heb liever dat ze er niet blut van worden.

Een bevriend stel gaat volgende maand trouwen, en wij zijn dus mee geweest op vrijgezellenfeest. Dat kostte 2 x 100,- dan moet je voor de grote dag om nieuwe kleren (wel echt goede vrienden) en je geeft zo'n 100 euro kado. Ik wil er niet over zeuren en doe het met liefde, maar dat is voor ons gewoon echt een hele hoop geld. We hebben echt maanden bijna niks uitgegeven om dat bij elkaar te krijgen.

Ik heb al onze gasten vriendelijk verzocht om aub geen nieuwe kleren te kopen omdat het zo hoort, en ik wil dus ook geen vrijgezellenparty.

18. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Begrijp niet zo goed waarom het zo enorm duur moet zijn :confused:

Er zijn toch zat leuke dingen te doen voor een heel stuk minder of ben ik nou gek? ;)
    Het moet wel iets heeeeeel leuks zijn wil ik er 150 euro Per persoon voor betalen :-|

En dan ook nog eens 100 voor mannetje, oftewel 250euro voor 1 dagje :(

Zou ik eerder een lekker weekendje van weg gaan met zijn tweetjes voordat de kleine er is.

En ach niet teveel van andere aan trekken ik zou het aan 2 peronen uitleggen en dat is de bruid en de bruidegom zelf en ik weet zeker dat als het goede vrienden zijn dat ze het begrijpen!
    En die andere? Lekker boeiend ;), weet je meteen wie jou begrijpen en waar je wat aan hebt :-D

Maar goed zo ben/denk ik ;)

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind 150 euro echt belachlijk duur,zou dus ook niet mee gaan en er ook wat van zeggen.De vrijgezellenfeestjes waar ik aan heb meegedaan/voor ben uitgenodigd deden we altijd een beetje in overleg.Dus degene die het organiseerde kwamen 1st met een idee en stuurde dat naar iedereen via mail,kon je gewoon zeggen wat je er van vond.
    Ze kunnen toch niet verwachten dat je ff 150euro neerteld en dan ook nog je man + dan m nog een kado kopen voor het bruidspaar op de dag zelf!

20. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb zaterdag ook een vrijgezellenfeest excl stappen
    112.50...mijn man ook zoiets, ik vind het ook vrij duur...maar doe het toch maar... maar met die groepsactivitieiten/workshops is het al snel duur...
    Verder is hetwel de hele dag inclusief drankjes

In augustus heb ik zelf een feestje georganiseerd toen was het 85 euro... wij hebben toen de kosten gedrukt door vooraf een picknick in het park te doen... daarna hebben cocktails geshackt en zijn we door utrecht op de bbq boot, was erg leuk...

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt...

Deel Deze Pagina